הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
אוטובוס

האוטובוס נוסע...


הוצאתי רשיון נהיגה בצבא בגיל 19.במסגרת הצבאית בסדיר ומילואים נהגתי בכל סוגי השטחים.אלפי קילומטר.הגעתי לגיל 60 ללא תאונה אחת.בגיל 60 החלטתי לא עוד.בתנועה העירונית הקשה .הנהגים החוצפנים על הכביש.הביאו אותי למסקנה שמוטב לוותר על רשיון הנהיגה.מרגע זה אני משתמש בתחבורה הציבורית.
המצב הטוב ביותר שמצאתי באוטובוס .בסוף הוא מגיע.בדרך כלל נחכה חצי שעה בתחנה האמורה לספק אוטובוס כל 15 דקות ואז נהנה מ-2 אוטובוסים מאותו קו שמגיעים יחדיו.אבל בסוף הוא מגיע.לאחרונה מקימים שעונים דיגיטליים ליד התחנות מאבחני GPS המורכב על האוטובוס.אכן הרבה שבחים למשרד התחבורה על צעד זה.אבל גם כאן משום מה התחזיות לא נכונות.בתחנת האוטובוס על פרשת דרכים בה אני נוסע מדי יום מצאתי שקו 45 שאמור להופיע מיידית .מסומן בחץ מהבהב כלפי מטה.לא מופיע תוך 15 דקות.קו 161 אמור להופיע בעוד 22 דקות ולפתע מופיע בסערה כעבור דקה.תופעה חמורה נוספת.בגלל עומס תחנות בציר קצר מחליטים הנהגים שאין טעם להמתין עוד דקה או שנים וחולפים על פני התחנה המקורית ביעף.אני אמון על קו 82 בצומת עילית בו מצב זה חוזר על עצמו.אבל יש גם לציין לשבח את אותם נהגים שעוצרים בסוף שיירת האוטובוסים ולאחר מכן גם בתחנה האורגנלית.
הנהג בדרך כלל אדיב ומנומס,אלא אם כן קם על צד שמאל.בשעה זו כל שאלה הופכת לעימות.אבל גרוע מכך מתן עודף לקניית חופשי חודשי.לפתע האוטובוס מתחיל להזדחל והופך לסכנת חיים כאשר הנהג לא מסתכל על הכביש כאשר האוטובוס ממשיך להתגלגל קדימה ותשומת לב הנהג למתן עודף ודיבור רציף עם רוכש הכרטיס.50 נוסעים בסכנה פעם אחר פעם.
אגב,כבוד הנהג אין צורך לדחוס אוטובוס עד שלא ניתן לנשום בן ,הרי אני ואתה יודעים שדקה אחריך מופיע אוטובוס נוסף בקו.עקב הנסיעה האיטית בה נסעת.מצב זה קורה בוקר וערב.
הנוסע מצידו לא מתחשב בכלום .הוא עולה ראשון לאוטובוס במרץ רב ואז מתחיל לפשפש בתיק כדי לחפש את הארנק ואחר כך לנבור בארנק לחפש כרטיס .מדוע אינכם מכינים הדברים מראש.מדוע ליצור פקק אצל הנהג.דבר לעצים ולאבנים כל יום התופעה חוזרת על עצמה.
במקומות הראשונים מופיע שילוט בפני זיקנה תקום.משום מה הצעירים שביננו בטוחים שמדובר בהם הרי כבר יצאה להם שערה לבנה אחת.ללא התחשבות בנשים בהריון או בזקני ציון.מבטם נעוץ במסך הפלא של הנייד שלהם,האוזניות תקועות באזנים ושיתהפך העולם.הם יושבים.
שלטים נוספים העומדים נכלמים "אין לדבר בנייד ליד הנהג" אני ידבר היכן שאני רוצה ליד הנהג או בסוף האוטובוס וגם אוודה שכולם שומעים על מה אני מדבר.הערות מן הקהל על התופעה ייענו בחמת זעם.ראו הוזהרתם.
האם ידעתם שיש בתקנות התעבורה איסור אכילה באוטובוס.אני רואה לנגד עיני את הנוסע אתמול שאכל מנה פלאפל במושב הראשון .נזהר מאד שהטחינה לא תלכלך אותו.גמר את המנה וירד מהאוטובוס.נרגעתי .
עוד הערה קטנה לנוסע הצעיר שעל גבו נושא תרמיל גדול שנראה לו כחלק מגופו ולכן בתוך האוטובוס העמוס מסתובבב כפיל בחנות חרסינה,דוחק ודוחף את כולם.אולי הגיע הזמן שנוסעים אלו ישלמו על כרטיס כפול.
אסיים בקטע של ויסות אוטובוסים.כתושב בני ברק 60 שנה אני מבקש את הנהלת חברות האוטובוסים למצוא פתרון למצב בו בכל חופשת לימודים לא ניתן לסע באוטובוסים.ידוע לכל שהמשפחות בבני ברק מרובות ילדים קטנים.יש משפחות רבות שמשתמשות  בשתי עגלות ילדים בכל נסיעה.ילדים מקסימים והורים צעירים.מדוע אין להם ,ולנו יתר הנוסעים ,אפשרות לסע ברווחה.מדוע צריך צפיפות עד דלא ידע.בתקופת החופשות הוסיפו אוטובוסים נוספים לקווים העמוסים לזוועה.


מה דעתך על האוטובוס נוסע... ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

נכתב ע"י sd1952
בתאריך: 01/05/2015
שרה דרומי בן 72

39 מאמרים | 105703 כניסות
 השארת תֶּשֶׁר לsd1952
אשמח לקבל תשר שיביע את התודה על ההנאה והתועלת
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!