הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
איביי_אתר_מכירות__אינטרנטי

איביי אתר מכירות אינטרנטי


איביי אתר מכירות אינטרנטי. המארח קונים ומוכרים מכל העולם.
איביי אתר מכירות  אינטרנטי (תקציר)
אתר איביי נוסד בתאריך 3-9-95 על ידי פייר אומידיאר מתכנת איראני יליד צרפת. בספטמבר 97 כשם לאתר הוא בחר את השם eBay. אומידיאר בגיל 46. הונו האישי הוערך בסוף 2013 ב־8.5 מיליארד דולר. בשנים 1998 - 2008 שימשה מג ויטמן נשיאה ומנכ"לית של איביי. במהלך עשר שנותיה בחברה היא הובילה את איביי לצמיחה מחברה המעסיקה 30 עובדים עם פדיון שנתי של ארבעה מיליון דולר. לכדי חברת ענק המעסיקה יותר מ- 15.000 עובדים ופדיון שנתי של כשמונה מיליארד דולר. בשנת 2008 מונה ג'ון דונהיו למנכל איביי ענקית המסחר האינטרנטי..
איביי אתר מכירות  אינטרנטי. השמיני  בגודלו  בעולם. המארח קונים ומוכרים מכל העולם. אחד האתרים הוותיקים והמוכרים ברשת. הפועל מאז שנת 1995. כ- 260 מיליון מנויים רשומים לאתר. מכל ארצות העולם. כ- 60 אחוזים מתוכם פעילים באופן קבוע.  לאיביי יש 23 אתרים  ושווקים בהם הוא פעיל (בהם פועלות גירסאות של האתר : ישראל. גרמניה. ברזיל. אנגליה. ארה"ב  ועוד אתרים.) ובשפת המקום. אך לאיביי אין דריסת רגל משמעותית בשווקים עצומים כמו יפן. סין. ורוסיה. בכל זמן נתון קיימים ב- איביי 100 מיליון מוצרים לקנייה. משתמשי איביי ברחבי העולם סוחרים ביותר מ- 1500 דולר בשווי סחורות בכל שנייה. יותר מ- 800.000 מוכרים באיביי מתפרנסים ממכירה באיביי. באתר ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של פריטים ושירותים. מפריטי אספנות ועד פריטים לשימוש יומיומי כגון מכוניות. ביגוד. ספרים. תכשיטים. דיסקים ומכשירי חשמל. הפריטים היקרים ביותר שהוצעו אי פעם למכירה באיביי : ארוחת צהריים עם באפט ב- 2.6 מיליון דולר. מטוס קרב בכמיליון דולר. עיירה אמריקאית ב- 1.8 ויאכטה ב- 140  מיליון דולר ואלא רק חלק מהמכירות. אחת מנקודות המפתח שהובילו להצלחה של איביי בעולם היא שבאתר איביי כל אחד יכול להיות מוכר.
שיטת התשלום באיביי היא באמצעות PayPal (חברת בת של איביי שהוקמה ב- 1998  ונרכשה על-ידי איביי ב- 2002 תמורת 1.5 מיליארד דולר. פייפאל עשויה להפוך בשנים הקרובות למנוע ההכנסות העיקרי ). החברה המובילה לשירותי תשלומים און ליין השירות של החברה מאפשר לכל אדם עם דואר אלקטרוני (Email) לשלוח ולקבל מזומנים. דבר ההופך את פייפל למשלימה הטבעית של אי-ביי. ומאפשרת לכל גולש לשלם או לקבל תשלום וירטואלי בצורה מאובטחת דרך כרטיס אשראי או חשבון בנק.   Paypalמתפקדת בעצם כמתווך להעברת כספים. יתרונותיו של אתר מסוג זה הם אבטחה וריכוזיות. פרטי כרטיס האשראי נמצאים באתר מרכזי אחד. ולא מופצים באתרים רבים. שקשה לדעת מהי רמת האבטחה שלהם. במקום להוציא את כרטיס האשראי עם כל קנייה. הגולש מספק את מספר החשבון שלו ל- PayPal והחברה דואגת לביצוע החיוב מול הספקים. שיטה זו מקלה מאוד על תהליך הקניה והמכירה. והופכת את הכל לנוח ובטוח יותר.
איביי שברה את השיאים של עצמה כשרכשה בשנה החולפת 13 חברות. והוציאה 3.2 מיליארד דולר. גם חברות ישראליות קיבלו מקום של כבוד באבולוציה של איביי.
המוכר הישראלי שגילגל מיליון דולר באיביי
לפני ארבע שנים המובטל אלי שמעוני (35) מהרצליה. גלש ל־eBay. והשנה הוא חוגג מחזור של כמיליון דולר. בארבע השנים האחרונות הקים שמעוני, לגמרי לבדו, חנות מקוונת שבשנה האחרונה גלגלה עסקאות שהקפן מוערך בכמיליון דולר. כעת מתכנן שמעוני להרחיב עוד יותר את היקף מכירותיו באתר. לפני ארבעה חודשים עבר מעבודה בבית למשרדים מול קניון איילון ברמת גן, ושכר שלושה עובדים שתפקידם למצוא עוד ועוד דברים למכור. "אחד הסודות הוא לגוון כמה שיותר", אומר שמעוני.
הקריירה של אלי שמעוני באיביי החלה לפני ארבע שנים. "סגרתי אז שתי חנויות מחשבים שהיו לי. כשלא היתה לי עבודה, נזכרתי באיביי.
משלא היה לשמעוני דבר פרט לזמן פנוי, הוא החל לבדוק את האתר. "נרשמתי לאיביי כמוכר, קיבלתי עמוד, וכתבתי שם שאני מציע למכירה פומבית חתיכת פלסטיק. זה היה משהו ששמרתי מהצבא - נצרת 'הסר לפני שיגור' שנמצאת על טילי נ"מ. באותו השבוע מישהו קנה את זה ב ־ 30 דולר. הופתעתי. התחלתי לקחת מלאי שנשאר לי מהחנות ולהציע אותו למכירה, ואנשים קנו. פירקתי מחשבים, והצעתי למכירה את החלקים הפנימיים שלהם  ואנשים קנו. התחלתי למכור דברים שהיו לי בבית - חוטי חשמל, תיקים ישנים של הוריי, הכל נמכר. קיבלתי 20 דולר על נעלי ניו באלאנס משומשות שלי ושל אחי. אפילו על אבן שמצאתי ברחוב שילמו לי 11 דולר". בחודש הראשון שלו באיביי הרוויח שמעוני כאלף דולר, כולם על פרטי יד שניה שהיו בביתו. בחודש השני מכר באלפיים דולר, ובשלישי ב ־ 4,000. אבל אז גיליתי שנגמרו לי הדברים למכור".
 
שמעוני החליט להמשיך. הוא החל להעלות לאיביי מודעות למכירת מוצרים שמזוהים עם ישראל, כגון מינרלים מים המלח, חפצי יודאיקה ושופרות אומנים. ויצרתי קשר עם ספקים. יבואני ציוד קמפינג וצלילה, בגדי ספורט וציוד מחשב. בכל פעם סיכם עם ספק על מחיר, פרסם את המוצרים באיביי, ורק כשהתקבלה הזמנה באתר והכסף הופיע בחשבון, הוא הלך לספק, רכש את המוצר והלך לדואר לשלוח אותו לקונה בחו"ל. "עבדתי אז רק שלוש־ארבע שעות ביום, רק אני – ואחותי. 500  מוצרים בחודש הפריצה התרחשה ב ־ 2006. כששמעוני פנה אל דודי ורניק, בעלי חברת תוכנות הניווט Nav-N-Go. "הכרתי את ורניק מהמילואים, וזה הספיק כדי לקבוע פגישה", אומר שמעוני. "אמרתי לו 'אני קונה ממך מכשירי GPS, תן לי מחיר הכי טוב שאפשר'. מאז אני מוכר את המכשירים שלו בהרבה כסף". באמצע 2007 יצר שמעוני קשר עם ישראלי שחי בסין, ורוכש מיצרנים מקומיים טלפונים זולים. "העסק איתו עובד אחרת. אני מעביר את ההזמנות והוא שולח את המוצרים ישר לקונה. זה חוסך זמן ותשלומי מסים.
"היום אני מוכר בין 400 ל־ 500 מוצרים בחודש, בממוצע, ברווח של כ ־ 15%", אומר שמעוני. "אני עוקב כל הזמן אחרי המכירות באיביי, שמתפרסמות תמיד בגלוי, ודרך המערכת אני רואה ומבין מה אנשים מחפשים ואיזה דגם הם הכי רוצים. כך אני מחליט מה למכור". בשנה האחרונה מגיעות מכירותיו של שמעוני לעשרות אלפי דולרים בחודש. שמעוני גם מעביר קורס בשם "המרכז הישראלי למסחר באיביי". "אין לי הון, אין לי הורים עשירים, ועשיתי את זה", אומר שמעוני. "עזבתי את העבודה בשביל איביי, והפכתי למוכר מספר אחת בארץ. הכסף באיביי נמצא על הרצפה. צריך רק לדעת איך לקחת אותו".


מה דעתך על איביי אתר מכירות אינטרנטי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע ככסף' איביי ' למכור באינטרנט'