הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
איך_הילד_יצליח_בבית_ספר

איך הילד יצליח בבית הספר


בית ספר יוצר אתגרים לא פשוטים לילד עם הפרעות קשב וריכוז. אבל עם סבלנות ותכנית יעילה ,הילד שלך יכול לשגשג בכיתה ,ממש ככה .כהורה אתה יכול לעבוד גם עם הילד ,וגם עם המורה שלו ,כדי ליישם אסטרטגיות מעשיות ללמידה , הן בכיתה והן בבית עם תמיכה עקבית,אסטרטגיות אלו יכולות לאתגר את ילדך להצלחה .
ידוע שלילדים עם הפרעות קשב וריכוז קשה מאוד לשבת בשקט בכיתה. ולבצע את אותן משימות ,גם פשוטות ורגילות שכל הכיתה עסוקה בהן. כהורה אתה יכול לצייד את ילדך באסטרטגיות למידה ובדרכים  חדשות להתמודדות מקדימה עם המצבים שהוא עתיד להיתקל בהם.
אין סיבה שילדים עם הפרעת קשב וריכוז לא יפרחו בבית הספר!
זכור :אתה הפרקליט של בנך:
בבית הספר אתה הפרקליט ,אתה הסנגור ,הדובר, וכל עולמו  של בנך. זכור זאת .דבר רציף עם מוריו ודברר אותו . אתה יכול להשפיע ישירות על חווית הלמידה שלו.
סייע לו במתמטיקה :
ילדים עם הפרעת קשב וריכוז, אוהבים להחזיק ולגעת .לכן הפוך את הלימוד המתמטי למשחק קוביות , משהו חוויתי וכיפי . כדרך עבודה ,ללימודים שלו ,השתמש במשחקים כדי ללמד  ,ולהעביר מסר . השתמש בשירים קליטים. זה מאוד ידבר אליו.
צייר אתו תמונות . במיוחד עבור בעיות מילוליות . איורים יכולים להסביר טוב יותר את המושגים המתמטיים . אם יש בעיה עם עשר מכוניות ,עדיף לילד לראות אותם ממש בעניים ,כך יחוש את הבעיה המתמטית ויפתור  אותה בנקל.
תמחיש את הסיפור : תן לילד לבחור דמות ,ודרכה תספר את הסיפור או ההסבר. עם כל הקולות והתלבושות אם אפשר .זה יכניס אותו לעניין .
טיפים לשיעורי בית:
בחר מקום וזמן ספציפי ,בו הוא חופשי לגמרי מכל עומס. ושלא יהיו בסביבה חיות מחמד וטלוויזיה .
לאפשר לילד הפסקה ,כל עשרים דקות לערך. הפרעות קשב וריכוז לא נותנות לילד את השקט הנדרש למיקוד ארוך.
לתת לילד למצוא את שיעורי הבית שלו לבד. להוציא את מחברותיו וספריו לבד . ורק כשהוא זקוק לעזרה כלשהיא ,הוא פונה אלינו. לא לפני. זה מאוד חשוב . כחלק  מלמידת התארגנות , והתגברות על הפרעת קשב וריכוז, הידועה כגורמת לסרבול , כך שעדיף שניתן לילדנו מרחב לניסיון בהתמודדות ..
לסיכום:
הפרעות קשב וריכוז יכולות להיות מקפצה טובה למערכת יחסים טובה יותר עם ילדינו ,אם רק נלמד לקחת ממנה את המיטב. אין צורך לפחד ממנה , או לבכות על מר גורלנו .אלא לחבק בעיקר את הילד שלנו. ולתת לו כוח, לעבוד וללמוד ,צעד צעד ,יד ביד, ולחזק  את עצמו בעיקר בשבילו  !
 
 
 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על איך הילד יצליח בבית הספר ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כאיך,הילד,יצליח,בבית,הספר