הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
איך_להתאמן_ליום_סיירות

מדריך לקראת יום הסיירות, תוכנית אימונים וטיפים שימושיים


ראשית כל, צריך לדעת שאפשר להתאמן באופן עצמאי ולקבל תוצאות מדהימות. עם אימונים מתאימים והתמדה - אפשר להשיג כושר מספיק טוב כדי לעבור את המבחנים הצבאיים השונים. אנו נפרט מה עושים בכל יום ואת הדרך שאפשר להתכונן לאותו תרגיל.
ראשית כל, צריך לדעת שאפשר להתאמן באופן עצמאי ולקבל תוצאות מדהימות. עם אימונים מתאימים והתמדה - אפשר להשיג כושר מספיק טוב כדי לעבור את המבחנים הצבאיים השונים. אנו נפרט מה עושים בכל יום ואת הדרך שאפשר להתכונן לאותו תרגיל.

יום הסיירות

*לפני הכל חשוב לציין לא לבצע אימונים אלה ביום ובשמש אלא בלילה או לפנות בוקר! איני אחראי למה שיגרם עקב אימונינם אלה ומומלץ להוועץ עם רופא לפני זה.

יום הסיירות בד"כ כולל ביום הראשון ריצת 2000 שכיבות סמיכה וכפיפות בטן.

מומלץ להתאמן 3-4 פעמים בשבוע כשלושה חודשים לפני הזימון ולעלות בהדרגה עד שתגיעו ליכולות האלו:

יכולת של מינימום 8 דקות בריצת 2000 אך כדי לקבל 100 במבחן צריך לעשות 7:20 - 7:00.
שכיבות סמיכה - 70 שכיבות סמיכה יספיקו כדי לקבל 100 במבחן.
כפיפות בטן - 85 כפיפות יספיקו כדי לקבל 100 במבחן.

כמובן, שלא נותנים ציונים באותם מבחנים - ולא תדעו כמה קיבלתם - גם מבחינת הזמן בריצה.

ביום השני, שהוא היום העיקרי, המפקדים י"תזזו" אתכם. ומה זה כולל? זה כולל ריצת ספרינט של בערך 50 מטר עד שמגיעים לעלייה (זה בדיונות) מאוד תלולה ובחזרה. הולכים לעשות את זה כל היום בסביבות ה - 40 פעם - משמע שזה מאוד מתיש ומעייף.
בין כל ספרינט שמריצים אתכם יש בערך 30-20 שניות הפסקה או יותר תלוי כמה מדברים אתכם בין לבין.
לאחר מכן יהיה גם שצריך לסחוב אלונקה (ה8 הראשונים שמגיעים) - ומומלץ מאוד להגיע אך נדבר על זה אח"כ.

כדי להיות מוכנים לתיזוזים המתישים צריך לדמות כמה שאפשר את סביבת האימון לסביבה האמיתית.
זאת אומרת, אם אפשר להתאמן על אדמה חולית וגם לבצע עלייה תלולה בכל ספרינט - מה טוב.
וכעת לתרגיל.
ראשית, צריך למדוד 50 מטר (מומלץ עם עלייה בסוף). יש לרוץ את זה בספרינט וחזור (שזה בסה"כ 100 מטר +-) ולהמתין 30 שניות בין כל ספרינט - ככה 10 פעמים - זה אימום ביום אחד. זה אימון מאוד מתיש ומומלץ לקבל חוות דעת רפואית לפני ביצוע אימון זה. אחרי 2 אימונים כאלה (בימים שונים) של 10 ספרינטים אפשר להעלות את כמות החזרות ל 12 וכן הלאה עד שתגיעו לרמת כושר מספיק גבוהה כדי להיות מספיק טוב ביום הסיירות. ההרגשה שתרגישו באימון הזה היא כמו ההרגשה שתהיה לכם ביום סיירות או בגיבושים - אתם תרגישו קושי גדול והתשה. אך זה מה שמשפר את התפקוד - המאמץ. יש לציין שאם אתם מרגישים שאינכם יכולים - יש לעצור מיד את האימון כי זה יעלה לכם בבריאות ואיני אחראי למה שיקרה.

אוקיי, לאחר מכן, ביום השני ביום הסיירות, לאחר התיזוזים ההתחלתיים, יביאו 2 אלונקות ויגידו לכם שה-8 הראשונים שמגיעים מהספרינט יצרכו לעשות את הספרינט עם אלונקה. האנשים שיגיעו ראשונים לאלונקות הכי הרבה ולא יתייאשו - הם אלה שסביר להניח שיעבר את היום הזה בהצלחה. לכן, ההתאמנו טוב על האימון הנ"ל והרגישו שאתם משתפרים באימוני הספרינט המפרכים - זה מה שיהיה ביום הסיירות.

אחרי התיזוזים יגיעו הזחילות. במידה ואתם מתאמנים על הספרינטים באדמה חולית או בדשא - מומלץ שגם תבצעו אימוני זחילות אלו של הלוך וחזור - ושתגיעו ליכולת של 15 חזרות עם הפסקה של 20 שניות בין כל חזרה. ביום עצמו תצטרכו אחרי 50 מטר להרים שק במשקל 10 קילו במעלה הגבעה ואז לחזור ולזחול את ה50 מטר הנוספים. - אם אפשר אפשר להתאמן על זה גם - זה טוב.

אחרי הזחילות ואחרי שכולם מוטשים יהיה את משימת החפירת בור. מי שרוצה להתאמן על חפירת בור מטר על מטר על מטר עומק - מוזמן.

זה בסך הכל האימונים שאפשר לעשות כדי להגיע ולהיות מוכנים. כמו שראיתם - אפשר לדמות את האימונים לתרגילים שיבוצעו ביום הסיירות - אם הצלחתם באימונים והתאמצתם, סביר להניח שהיום הזה יהיה בהרבה יותר קל ממה שחושבים!
לא לשכוח לשתות מספיק מים ולהקפיד על תזונה נכונה ולא לעשות יותר מ4-5 אימונים בשבוע.

ב ה צ ל ח ה !
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על מדריך לקראת יום הסיירות, תוכנית אימונים וטיפים שימושיים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה