הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
איך_מתמודדים_עם_חרדה_

איך מתמודדים עם חרדה ?


אנשים רבים מתמודדים עם חרדות הפוגעות באיכות חייהם. כיום קיימות דרכים אפקטיביות להתמודדות עם חרדות.
לחיות עם הפחד

אלו שכבר חוו בחייהם התקפי חרדה יודעים כי מדובר בחוויה מאוד קשה. ההתקפים מביאים עמם סימפטומים גופניים לא נעימים, מועקה נפשית ובושה. כאשר ההתקפים מופיעים לעתים קרובות יעדיפו רוב המטופלים להתרחק מאותם גורמים או סיטואציות שעלולים לעורר התקף נוסף. הצעד הראשון לטיפול בבעיה מתחיל במודעות ופנייה לבקשת עזרה מקצועית. כאשר האדם מודע לגורמים לתופעה קל לו יותר לשלוט בתסמינים ולהתמודד עם המצב. חשוב לציין כי המודעות לא תמנע את ההתקפים כליל, אך היא תסייע בהפחתת התדירות או חומרת ההתקף. הפחד מפני התקפי החרדה גוזל מכם אנרגיה רבה. טיפול בבעיה יסייע לכם ללמוד כיצד לחיות לצד הפחד מבלי להיכנע לו.

התמודדות עם התקף חרדה פעיל
הסימפטומים שמרכיבים את התקף החרדה מופיעים כאשר המוח מגדיר סיטואציה מסוימת כאיום ממשי. התקפי חרדה מתמשכים כ-10 עד 20 דקות. לאחר התפרצות ההתקף לא ניתן יהיה למנוע אותו, אך אפשר יהיה למתן אותו. נסו להירגע, לנשום באיטיות לתוך שקית נייר, להתרחק מגורם החרדה. ברמה הפיזית התקפי חרדה מביאים עמם דפיקות לב מהירות, זיעה קרה, קשיים בנשימה שמביאים לתחושת חנק, כאבי בטן, כאבים בחזה ותחושת מועקה. התופעות כולן חולפות עם ההתקף או בתוך מספר שעות. נדגיש כי ההתמודדות על התקף החרדה היא פיזית ונפשית במקביל. תרגול של טכניקות להפחתת מתח וחרדה יסייע בהתמודדות עם החרדה בזמן אמת. אל תחכו להתקף הבא, תרגלו כבר עכשיו את הטכניקות ותלמדו כיצד לשלוט בפחד ולא לאפשר לו לשלוט בכם.

נשים בסיכון להתקפי חרדה
מחקרים שבוצעו בתחום גילו כי נשים סובלות מהתקפי חרדה הרבה יותר מגברים. התופעה מופיעה לראשונה בשלהי גיל ההתבגרות ומלווה את האדם לאורך שנים רבות. ללא טיפול מתאים התקפי החדרה ותחושת המועקה תלווה את האדם למשך כל חייו. עם השנים התופעה עשויה להחמיר בעקבות גירויים חיצוניים, טראומות או בעיות אישיות. נשים שסובלות מחרדות מספרות על פגיעה ממשית באיכות החיים שלהן ושל כל הסובבים אותן.

טיפול בחרדה : טיפול התנהגותי ותרופתי
טיפול התנהגותי בחרדה מתבצע על ידי פסיכולוגים ועובדים סוציאליים. החרדה מטופלת תוך שיחות אישיות, טיפול בשיטת ה-CBT, וויסות מחשבות, העצמה אישית. במקרים בהם יש צורך בטיפול תרופתי יופנה המטופל לפסיכיאטר לקבלת מרשם מתאים.

טיפול בדיכאון המתבסס על טיפול תרופתי משולב עם טיפול פסיכולוגי-התנהגותי יהיה ברוב המקרים הטיפול היעיל ביותר. בין התרופות הפופולריות בתחום תמצאו תרופות בעלות השפעה מיידית, תרופות עם השפעה ממכרת ותרופות שבאות לידי ביטוי רק לאחר כמה שבועות. התרופה המתאימה לכל מטופל נבחרת על ידי פסיכיאטר בהתאם לסיטואציה. ייתכן כי תרופה שמתאימה למטופל אחד כלל לא תתאים למטופל אחר.


מה דעתך על איך מתמודדים עם חרדה ? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כהתקף חרדה, התקפי חרדה, טיפול בחרדה