הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
אם_החיטה

אם החיטה


סיפור סוראליסטי מאת מיקי בן כנען בהוצאת הקיבוץ המאוחד - 2006
אשה קטנת מידות מגשימה בשנות החמישים לחייה חלום שקינן בלבה משחר חייה. לאחר שהיא קונה הליקופטר ומרכיבה אותו על גג ביתה היא מגלה באקראי תופעה על טבעית שנותנת בידיה כוח לסייע לחקלאים ברחבי העולם. הסיפור, הכתוב בנימה משעשעת, משלב בתוכו משולש רומנטי והרפתקה מתמשכת עם סיום סוראליסטי בנימה פילוסופית.
נהניתי מהקריאה ומהסגנון המעולה בו בחרה הסופרת לתאר את העלילה, אם כי פה ושם הגזימה לטעמי בבחירת "מילים של שבת" - כמו למשל החילותי במקום התחלתי ונעורותי במקום התעוררתי, אבל לא היה בכך לפגום מהנאת הקריאה שחוויתי.
מיקי בן כנען, שזה היה לה ספרה הראשון (את ספרה השני, הקרקס הגדול של הרעיונות, טרם הזדמן לי לקרוא), היא אמנית, מרצה ומלמדת עיצוב תיאטרון, ומסתבר שהיא גם סופרת מאוד מוכשרת. הספר, המעוטר באיורים אותם ציירה הסופרת ביד אמן,  זכה בזמנו לביקורות נלהבות, ביניהן מפי יאיר לפיד (בימי פופולריותו) שבחר בו לספר החודש של ynet בתחילת שנת 2008 (ינואר או פברואר,עד כמה שידוע לי).
מומלץ לכל בעלי חוש הומור שנהנים להתנתק מעט מהמציאות הכפופה לחוקי הטבע, ולהצטרף אל הסופרת המפליגה בדמיונה להרפתקה משעשעת, מעט הזויה אבל מאוד אנושית.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על אם החיטה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה