הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
אני_אחיך

אני אחיך


שירו של עמיר בניון עורר סערה גדולה בציבור הישראלי. אנשי תקשורת ואישי ציבור התייחסו איש איש לפי השקפתו לשיר. במאמרי אני מביע את דעתי האישית בעניין.
שירו של עמיר בניון עורר סערה גדולה בציבור הישראלי. אנשי תקשורת ואישי ציבור התייחסו איש איש לפי השקפתו לשיר. במאמרי אני מביע את דעתי האישית בעניין.
 
השיר החדש אני אחיך של עמיר בן עיון 

נשאלת שאלה האם לגיטימי לכתוב שירי מחאה בישראל? ואם כן כיצד יש להתייחס אל שירים אלו. אני סבור שבמדינה דמוקרטית, מותר לכתוב שירי מחאה בזכות חופש הבעת הדעה. 

הראשונים לנצל זכות זו, היו כמובן יוצרים מחוג השמאל בארץ. אני זוכר את שיר השלום, שעורר זעם רב בקרב חלק לא קטן בציבור הישראלי, אך דבר לא הועיל להם והשיר הושר ועדיין מושמע בתחנות הרדיו השונות. אנשי השמאל לא התחשבו ברגשות ציבור הימין הישראלי והמשיכו לכתוב שירי מחאה, כמו למשל האומנים שלמה ארצי ודיוויד ברוזה. הרחיק לכת יותר מכולם, הוא הזמר והיוצר אביב גפן, שלא זו בלבד הוא שר שירי מחאה, הוא גם משמיץ את ישראל בכלי התקשורת בעולם, בראיונות שהוא נותן. למרות זאת אביב גפן נהנה מפופולאריות של כלי התקשורת בארץ ואיש אינו מונע ממנו להמשיך בדרכו. יתרה מזו ממשיכים לשדר את שיריו ולהזמינו לתכניות בידור בטלביזיה. נראה שהציבור המזוהה עם הימין הצליח בעל כורחו, להשלים עם המציאות בה רוב האומנים והיוצרים בארצנו מזוהים עם השמאל. והנה קם לו אומן ויוצר מוערך מאוד, בדמותו של עמיר בן עיון, כתב ושר שיר מחאה משלו נגד השמאל הקיצוני בארץ. שירו מתייחס לאותם אנשים שפועלים הלכה למעשה, נגד המדינה. כמו למשל ענת קם והעיתונאי אורי בלאו. צריך להודות שבכל ארץ מתוקנת השניים הללו, היו מוצאים את עצמם מיידית מאחורי סורג ובריח. מילות השיר אמנם דיי בוטות וחד משמעיות אבל הן אינן עולות בחומרתן, יותר משירים אחרים שאנו מכירים שנכתבו ע"י יוצרים מהשמאל. כיצד יתכן אם כך שאנשי שמאל מאיימים על חייו ועל חיי בני משפחתו של עמיר בן עיון. מה קרה לכם? היכן הפרופורציות? זכותכם המלאה כמי שבחרו לדבוק בדרך פוליטית שמאלנית, שלא לאהוב את השיר. כשם שמותר לאנשי ימין לא לאהוב שירי מחאה מהצד שכנגד. אבל מכאן ועד איומים בחיי אדם ... הרחקתם לכת ידידיי. אתם האמונים להיות יפי נפש במדינה, מציגים פן מאוד מכוער שלכם. 

אסור יהיה לאנשי רדיו להחרים את השיר והם יהיו מחויבים לשדר אותו. בדיוק כפי שמשדרים שירי מחאה של יוצרים מהשמאל. 

לגיטימי אם כך לכתוב שירי מחאה המזוהים עם השמאל וכן שירי מחאה המזוהים עם הימין ולתת לציבור לשפוט ולהזדהות על פי נטיותיו ורחשי לבו. 

השירות הטוב ביותר למדינה הוא לא לכתוב שירי מחאה מכל סוג שהוא בכלל. 



מה דעתך על אני אחיך ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה