הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
בדיקה-של-מי-שפיר

מידע על בדיקת מי שפיר


ההיריון מביא איתו שפע של רגשות, בהם שמחה רבה ולעתים גם חרדות. הרצון לדעת כי העובר שלך בריא הוא רצון טבעי ולשם כך נעשות היום בדיקות יסודיות
ההיריון מביא איתו שפע של רגשות, בהם שמחה רבה ולעתים גם חרדות. הרצון לדעת כי העובר שלך בריא הוא רצון טבעי ולשם כך נעשות היום בדיקות יסודיות. עוד לפני הכניסה להריון ניתן לבצע בדיקות גנטיות על מנת לדעת אם יש לעשות בדיקות מיוחדות במהלכו. בין הבדיקות אשר מתבצעות במהלך ההיריון אפשר לבצע גם בדיקת מי שפיר.

בדיקות שאינן פולשניות אל מול בדיקות פולשניות

את הבדיקות במהלך ההיריון אפשר לחלק לאלו שאינן פולשניות ואלו שהן פולשניות. בדיקה של מי שפיר היא בדיקה פולשנית אשר דורשת החדרת מחט והוצאת דגימה ממי השפיר. הדגימה נשלחת לבדיקות מעבדה והתוצאות יכולות להצביע על מגוון רחב של מומים. בדיקה זו נעשית רק על ידי רופאים מומחים, תוך כדי שימוש באולטרסאונד (לכיוון המחט) ויש להיות במנוחה לאחריה.
הבדיקות הלא פולשניות מגוונות ובהן: בדיקת לחץ דם, בדיקת סכרת, אולטרסאונד ובדיקות שתן. בדיקה נוספת אשר דורשת לקיחת דגימת דם מהאם ואינה משפיעה על העובר היא בדיקת DNA והיא אינה פולשנית כמו בדיקת מי שפיר.

למי מומלץ לעבור בדיקת מי שפיר

ישנן נשים אשר מקבלות המלצה לעבור בדיקת מי שפיר. ההמלצות יינתנו במקרים הבאים:

  • נשים מעל גיל 35 – יקבלו בכל מקרה המלצה לעבור את הבדיקה וזאת כיוון שנמצאה קורלציה בין גיל האם בהריון ובין פגמים גנטיים שונים.

  • בעיות כרומוזומליות במשפחה – בכל מקרה של בעיות שיכולות להיות גנטיות תינתן הפנייה לביצוע בדיקת מי השפיר.

  • גילויים בבדיקות הגנטיות – במקרים בהם יש לעקוב אחר ממצאים שהתגלה מראש כי הם יכולים להופיע.

  • לאחר בדיקת אולטרסאונד בה ניתנה המלצה – זהו אינו מקרה גורף אך אם בבדיקה התגלו ממצאים מחשידים, יש לבצע את הבדיקה.

  • נשים הנמצאות בהריון בסיכון – יקבלו הפנייה לבדוק את מי השפיר כדי לשלול ממצאים חריגים.

ממצאי הבדיקה
הבדיקה מאפשרת לקבל החלטה כיצד לפעול בנוגע להריון. במידה והממצאים תקינים אפשר להמשיך בהריון בלי להפעיל שיקול דעת, אך במידה ונמצאו ממצאים חריגים, יש לקבל החלטה אם כיצד לפעול ומה יהיה נכון למשפחה.



מה דעתך על מידע על בדיקת מי שפיר ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה