הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
ביקור_אובמה

ביקור אובמה נשיא ארצות הברית בישראל


אובמה, טובה שבאת! יש לנו ארץ נהדרת
שלושה ימים הדוקים הייתי מחוברת לטלויזיה, עוקבת אחרי אחד מאירועי המדיה הגדולים שנראו לאחרונה בארץ, ישראל ללא ספק ניצלה את ההזדמנות לטפוח לעצמה על השכם בזכותו של ביקור נשיא ארצות הברית ולהתכונן כראוי לקראת הגעתו ארצה, מה שכלל לכתוב תסריט רציני, להביא צוות בימוי מיקצועי ושחקנים מעולים בראשם עומד ראש ממשלת ישראל הידוע בכינוי "ביבי" לצד חברו נשיא המדינה שמעון פרס. ולמרות השחקנים המקומיים הנהדרים, השחקן האורח ברק אובמה, נשיא ארצות הברית שיחק בצורה מושלמת, לא משנה כמה ישראל תשקיע וכמה הכנות וכספי הציבור נלקחו לטובת הביקור הנשיאותי, לאובמה יש את הכריזמה הסוחפת שלו שהשאירה אותנו עם פה פעור, הוא ללא ספק עשה את העבודה.

סיבה טובה להדליק טלויזיה, אובמה כבש אותי, החל מהחיוך הממיס כאשר ירד מהמטוס, מרוצה וגאה מעצמו לא מסתיר את ההתרגשות לקראת הביקור הקצר. אישית, חיפשתי את מישל שחשבתי שתצטרף אליו אך זהו ביקור עבודה נטו, את המשפחה הוא השאיר בבית, מישהו צריך לדאוג גם לבנותיו.
אובמה בכל לחיצת יד לכל שר וח"כ וכל אישיות שרק פגש בדרכו העניק כבוד ועוצמה, חיזק כל אחד שפגש בדרכו, ידע להתלוצץ ולצחוק, לגרום לכולנו להלם, מה שגרם לביבי להיות מוצג בתור מנהל לא כל כך מוצלח שניסה להגיד לעם ישראל "תתנהגו יפה כשאובמה בא, אחרת דירבלאק אני מעלה את מחירי הקוטג' והדיור עוד!"  כדי שהמסע יצליח ולא יהיו לו תלמידים מופרעים בכיתה, צוות ענק של משטרת ישראל גויס למשימה, שפע אישים חשובים וחשובים פחות שגויסו למשימה לא נשמו במשך שלושה ימים בעת ביקור הנשיא, שהכל יעמוד בלוח הזמנים, בלי פשלות, בלי למלא לימוזינות בסולר במקום בדלק!

הכיתה של ביבי מאוד השתדלה,באמת לא שמענו על הפרעות מוגזמות או התנהגות לא ראויה בכיתה שלו, לעומת זאת בכיתה של עזה ששמעו על הביקור החליטו להדחף לביקור בכוח כועסים שלא הוזמנו שיגרו טילים ישירות על שדרות (מקומם החביב) והעניקו בכך לביקור הנשיא תחושת של אותנטיות, כאן באמת המצב קשה, ככה אנשים חיים, יורים עלינו אובמה, תראה!

אני תוהה, לגבי ההפקה כל כך מושקעת הזו האם גם התלבושות היו מתואמות מראש? האם מישהו ממזכירי ההממשלה התקשר לאובמה ושאל מה הוא מתכוון ללבוש כשיגיע לארץ? אנחנו רק שואלים... כדי לוודא שפרס וביבי לא יראו שונים ופחות מכובדים מאובמה, וכך יצא ששלושתם ענדו עניבה בצבע כחלת ביום הראשון ועניבות עם נקודות ביום השני. הפקה מצוינת כחול לבן, חשבו על כל הפרטים הקטנים.
כנראה שביבי שכח כמה שורות מהטקסט שלו כשראה את אובמה מוריד ג'אקט והצטרף אליו גם, מכל היכירותי הארוכה עם ביבי  מעולם לא ראיתי אותו צועד כך עם ג'אקט, אם בכלל מוריד אותו... יש לו עוד הרבה דברים שכדאי לו ללמוד מאובמה, לרדת במשקל לדוגמה...

אני חייבת מילה על שרה, שגם ככה התקשורת כל כך עזרה לגברת הזו להיות הדמות הכי דוחה במדינה, הפעם כולנו היינו סקרנים, מה תלבש הגברת? למרבה ההפתעה כנראה שצוות ההפקה של הביקור הנשיאותי שכר שירותיה של סטייליסטית מוצלחת יותר הפעם מאשר בטקס ההשבעה וגברת שרה נתניהו לבשה הפעם שמלות שחורות שאינן חושפות שום חלק שיכול להפוך חלילה למביש. תודה שרה שהתחשבת בנו ולכבוד אובמה התלבשת כמו שמצופה ממך ובכל זאת, זה לא עזר לך, הציבור עדין מתקשה לאהוב אותך, את לא תורמת את חלקך בממשלה ולנו אישית נמאס לשמוע על הטעם הרע שלך בבגדים ועל זה שהבית שלך לא מספיק נקי... מה עם כל התערבות בקהילה?...קיבלת תפקיד כל כך חשוב, אולי כדאי שתנצלי את מקומך ל4 שנים הקרובות ותוכחי את מעמדך.

איפה הייתי? באובמה, שכבש אותי בחיוך שלו, בהליכה שלו, בכל משפט קטן וכל לחיצת יד, הוא ממש טוב בזה! היה שווה להביא שחקן אמיתי מהוליווד, שם הם יודעים לדפוק הופעה!

נאום הנשיא אובמה בפני הסטודנטים היה לדעתי אחד האירועים הגדולים, אובמה כיאה לשחקן ראשי אינו נוהג לעשות טעויות וכל מילה בנאום שלו נכתבה מתוך מחשבה עמוקה, מתי הקהל יצחק, מתי הוא ימחא כפיים ומתי הוא ירצה לצעוק לו "בוז" ולא יעשה זאת כי ייזכר באיום של ביבי להתנהג יפה אחרת יעלה לנו גם את המיסים...
אובמה ניסה להספיק לדבר עם כל מי שחשוב במדינה הקטנה ישראל, עם נבחרי הציבור, עם דור העתיד, זכר את ההיסטוריה והעניק כבוד אפילו למשפחת רבין, למען הנימוס אפילו נפגש עם אבו מאזן שלמרות שידע על הביקור מספיק זמן מראש עדין לא למד אנגלית מהביקור, הוא לא שמע על קורסים מזורזים של וואלסטריט? תוך שבוע ויש לך אנגלית שוטפת... אתה מבין אבו מאזן, אובמה הוא איש עסוק, אמנם הוא כל היום מדבר על איראן אבל אין לו את הזמן ללמוד את השפה הערבית ואם הערבים כל כך בטוחים שהם פסגת העולם איך זה שבעולם אנגלית עדין נחשבת לשפה הבינלאומיוערבית מה לעשות, רק קללות אנחנו מכירים...

כבר אמרתי שאובמה שחקן מוכשר? אפשר היה להרגיש את שינוי ההתנהגות הקיצוני בעת הביקור בראמללה אצל אבו מאזן, אין צחוקים, אין דאחקות ואין ג'אק'ט להוריד שאבו מאזן יוריד גם, יחסים קרים וקודרים בין השניים. זו פגישת עבודה נטו, למרות שלפי שידורי הרכילות הערבים לא וויתרו על הכנסת אורחים מחממת ואירחו את אובמה ופינקו אותו במטעמים מסורתיים שחלילה לא יצא מביתם על בטן ריקה.

ואם כבר ערבים, סחטיין על אובמה שהצליח להביא לסיומו של לפחות סכסוך אחד וישראל וטורקיה שוב  "חברים" אולי זו הסיבה שהפגישה בין ביבי לאובמה שתוכננה לשעה אחת נמשכה שעתיים ארוכות? בכל זאת עד שבטורקיה עונים...

אחרי ביקור מתיש של שלושה ימים שגם לנו נגמר האוויר מרוב התפלאות כמה קסם כובש יש באישיות אחת מזג האוויר הגיע וקיצר את טקס הסיום, אנחנו באמת לא עומדים בזה, הוא יותר מידי טוב בשבילנו, שיסע הביתה, מישל מחכה לו.
בקלילות הוא טיפס על גרם המדרגות ונפרד מאתנו באותו חיוך כובש....
שניה אחרי שדלת המטוס נסגרה הרגשתי צביטה בלב וגעגוע, אובמה, אתה חבר, בבקשה אל תשכח אותנו כל כך מהר, באמת יש לנו ארץ נהדרת.

מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על ביקור אובמה נשיא ארצות הברית בישראל ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת Elro'eeeeee ב 06/12/2014 12:16 ( הפרופיל שלי ) "אולי כדאי שתנצלי את מקומך ל4 שנים הקרובות ותוכחי את מעמדך" 2013. תמימות.תגובה לתגובה

ידוע כאובמה בישראל,ביקור הנשיא,אובמה,ביקור אובמה נשיא ארצות הברית בישראל,נאום אובמה,אובמה ביד ושם,אובמה בירושלים,אובמה נפגש עם אבו מאזן, סכסוך ישראל טורקיה