הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
דיור_ציבורי_בושה_למדינה

דיור ציבורי או חרא מנהלתי


פשוט בושה וחרפה לממשלת ישראל. לעיתים אני פשוט מתביישת ביני לבין עצמי על היותי אזרחית במדינה קפיטליסטית חזירה ששכחה את בניה. אותם בנים ששירתו את המדינה לאורך כל שנות חייהם ולבסוף, המדינה זונחת אותם כי כסף הם כבר לא ממש מכניסים לקופת המדינה. אז מה שווה המדינה אם אינה יכולה לתפקד כאמא ואבא לתושביה? בושה!
אני בטוחה שכמוני כך גם רבים מכם ראו את הכתבה על הדיור הציבורי שפורסמה אמש. לא להאמין כמה נאיביות קיימת בי לפעמים. האמת, היה כל כך הרבה עצב שלבכות כמעט ולא הפסקתי. לצערי מכתבה לכתבה (על אף שאני לא מאמינה גדולה של התקשורת) אני נחשפת לעוול שהמדינה עושה לתושביה. העוול הוא כל כך גדול כך שאם אתחיל להביע דעותיי לא אסיים עד סוף חיי ולכן, במאמר זה דווקא ברצוני למחות על התנהלות הממשלה העגומה שלנו בכל הקשור לדיור ציבורי.
כמה נחמד לשמוע שירי ארץ ישראל, לראות תמונות ישנות על מדינה סוציאליסטית לתושביה ולבסוף, לפקוח עיניים אל המציאות העצובה הזאת שמלווה, לצערי, את מרבית אזרחי ישראל. אבל פה אתייחס דווקא למאות האלפים שמצליחים לשרוד בתוך ממשלה קפיטליסטית חזירה בזכות דיור ציבורי. נכון, נחמד לפחות שהמדינה מקיימת את המעט שהיא חייבת אבל נשאלת השאלה, מדוע לעזעל להתנהל בצורה כזאת מזלזלת ולא אנושית? כן, לא אנושית!!! החוק בדבר הדיור הציבורי קובע כי עם מכירת דירות השייכות לדיור הציבורי הכסף יממן בנייה של דירות חדשות. האומנם? החלטת הממשלה היא לעצור את הבנייה ובמקום זאת להגדיל את ההקצאה החודשית למעוטי היכולת על מנת שיוכלו להשכיר דירה ולצאת ממעגל העוני בשכונות הדיור הציבורי.
להשכיר דירה? מי יתן למשפחה ללא אמצעים להשכיר דירה? האם למשפחה הזאת יש יכולת לתת צ'ק ביטחון על סך 20,000 שקלים? האם משפחה כזו יכולה להתחייב לשכירות גבוהה כמעט פיי 10 ממה שהיא רגילה לשלם בדיור הציבורי? נו באמת, אתם שם שיושבים בתוך הקוביות שלכם עם המשכורת המנופחת על מי אתם עובדים, עלינו? הכל כדי שזה יראה טוב בתקשורת אבל עליי זה לא ממש עובד!
לצערי, לא רק שהמדינה ממש רוצה למכור את הדיור הציבורי אלא על מנת לעשות זאת היא פשוט מוציאה משפחה עם ילדיה החוצה לרחובות וזורקת את חפציהם כך באמצע הרחוב. האמא בוכה, ילדיה עייפים ורעבים ואלה לוקחים את המעט שנותר לכבוד האדם, קורת גג! עד לאן נגיע עם האכזריות הזאת, עד לאן? זה פשוט לא נתפס במוח אנושי.
אישה אלמנה שאינה מסוגלת להתקלח מקבלת קצבת נכות ומתגוררת בדיור ציבורי. מיותר לציין שהדיור הציבורי נראה כמו פח אבל נתנחם בעובדה שלפחות יש לה קורת גג. למדינה פשוט נמאס לשלם לה קצבת נכות שכן היא לוקחת למדינה כסף, לא עובדת, למעשה לא משלמת מיסים ולא מכניסה כסף למדינה. מה לעשות, יש גם כאלה במדינה מתוקנת ועל המדינה לדאוג לכלל תושביה. אבל למדינה נמאס ממנה (ומאוד רבים אחרים) אז היא החליטה שאינה זכאית עוד לקצבת נכות והשאירה את אותה אישה מסכנה כך עם עצמה לדאוג למעט האפשרי כדי להתקיים. אבל היא, בוכיה על מצבה, אינה מסוגלת אפילו לקום מהמיטה לשתות ולאכול, כבולה למיטה רעועה, תחת קורת גג הרוסה, ללא קצבה חודשית ראויה וללא מעט כבוד. פשוט בושה.
ואשאל שוב, איפה אתם אותם אלה לבושי עניבות, מנופחים מהון שכל תפקידכם הוא לדאוג לתושבים? איך אתם יכולים לישון בלילה? איך אתם מרגישים אחרי ארוחת צהרים חמה כאשר אותה אישה אינה יכולה ולו מעט לאכול מצלחתכם? פשוט בושה!
אז למדינה נמאס מהדיור הציבורי כי זה גורם לה להתעסק בדברים שלא נתפסים כחשובים באמת בתרבות הקפיטליסטית הכלכלית שמתנהלת, וכך עושה הפרטה אל מול עיננו. למדינה נמאס להתעסק עם אותם אזרחים מסכנים שלא מכניסים הון, למדינה נמאס מסוציאליזם ולכן רוצים למכור את הדיור הציבורי עד שכבר לא יהיה קיים כלל. ואז, אותם מעוטי היכולת ימצאו עצמם מחפשים אחר שכירות נורמלית למשפחתם, שכירות שביא לא באמת אפשרית. ולאן כסף השכירות ילך? לאותם בעלי הון שמשקיעים כסף בדירות בפריפריה ושוכרים אותם לאנשים מסכנים תמורת אחוזי תשואה לא מעטים (עד 8% ויותר).
אז זהו מעגל הדיור הציבורי או ה"חרא" המנהלתי שקיים מאחורי הקלעים.
בושה למדינת ישראל.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על דיור ציבורי או חרא מנהלתי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

נכתב ע"י queenor
בתאריך: 26/03/2014
אורטל אביטבול בת 40

2 מאמרים | 6189 כניסות
מאמר זה נקרא 2409 פעמים 0 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
דירוג המאמר
60%
 השארת תֶּשֶׁר לqueenor
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!