הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
החינוך_בתיכון

החינוך בתיכון


החינוך בתיכון לאן מועדות פניו? האם להצליח בבגרות, או להכין לאזרחוות טובה?
החינוך בתיכון ובחטיבות הביניים מבוסס ברובו על למידה למבחנים וציונים, כשהמטרה העיקרית היא הצלחה במבחני הבגרות. בית ספר התיכון לא מכשיר את הנוער שהוא אזרחי העתיד, לא לאחריות אישית,לחיי משפחה ולרוב לא להכשרה מקצועית.
הנער או הנערה מסיימים את הצבא ומנסים למצוא דרכם או בלימודים אקדמאים למשך כ-3-5 שנים שיכשירו אותם באופן מקצועי, או לעבודה לא מקצועית וזמנית עד שיידעו מה לבחור. הרבה צעירים צריכים להתמודד עם לימודים, פרנסה,וביסוס קריירה שנים על גבי שנים, ולא תמיד הם יכולים להתבסס על עזרה מהמשפחה, או מלגות למיניהן.
השאלה היא מדוע שהלימוד המקצועי לא ייושם בבית הספר התיכון? והכוונה לא לבתי ספר מקצועיים דווקא, אלא לכל בית ספר,שבצד הלימודים העיוניים יכשיר כל תלמיד בקורסים מגוונים שבסיום הקורס יקבל תעודה המסמיכה אותו לעבודה מסויימת,וקורסים כאלה לא חסרים, כך שבסיום לימודיו יוכל הבוגר להשתלב בשוק העבודה,או ליישם לימודיו בשירות הצבאי אם ירצה, וגם כשישתחרר יוכל לפרנס עצמו בכבוד, וגם להמשיך ללמוד לפי בחירתו.
הכוונה כזו גם תביא להערכה עצמית ואחריות אישית של הנוער בעיני עצמם, ומכאן גם צמצום חוסר המעש והאלימות,וגם הערכת הסביבה, וכניסה קלה יותר ופרודוקטיבית לשוק העבודה.
מה דעתכם?


מה דעתך על החינוך בתיכון ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת davidb ב 11/02/2013 13:50 ( הפרופיל שלי ) עליזה, למיטב ידיעתי בבתי ספר תיכון- ואני בוגר אחד מהם מלמדים מגמות מקצועיות כגון: מחשבים, נגרות, רתחות, ועוד. לדעתי היה נכון גם להכניס כלכלה.תגובה לתגובהבתגובה לdavidb מאת aliza_abc ב 11/02/2013 20:47 ( הפרופיל שלי ) יפה אמרת! יש מגמות בבי"ס תיכון, אך הבעייה היא שזה לרוב עדיין לא קורס מקצועי שמקנה מקצוע והשתלבות בשוק העבודה,למעט אולי כיתות יג'-יד' שמלמדים הנדסאות אלקטרוניקה וחשמל, אך ברוב בתי הספר אין הכוונה מעשית למקצועות בתחומים רבים ומגוונים.

ידוע כלימוד מקצוע בתיכון, חינוך לעבודה, קורסים מקצועיים,