הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
החלטת_השר_סער_-פופוליזם_זול

החלטת השר סער -פופוליזם זול


החלטתו של שר הפנים גדעון סער , לסגור את מרכזי הקניות והבילוי בעיר תל אביב בשבת, הינה -פופוליזם זול ותו לא.

"הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים " -חז"ל

החלטתו של שר הפנים גדעון סער , לסגור את מרכזי הבילוי והקניות שהיו פתוחים עד כה בשבת , בעיר ת"א  מתעלמת לחלוטין מרגישויותיו של הציבור החילוני בעיר המהווה את מרביתם של תושבי העיר.

הנימוק של סער הוא שכביכול -"השבת היא ערך חשוב ולכן יש לשמור אותה".

כצפוי הציתה החלטתו של השר טרפת ברשת  , כשמנגד מתנגדים לה -השר לפיד וראש עיריית ת"א רון חולדאי, שאף מתכוונים להגיש בג"צ נגד ההחלטה השערורייתית הזו של השר סער.

האמת היא שאין כל דרך להבין את עיתוי ההחלטה של השר ואת נימוקיו. במשך שנים פעלו מרכזי הקניות והבילוי בת"א בשבת , באין מפריע. למה לשנות כעת ?

אין שום הצדקה , לא חברתית , לא מוסרית ולא דתית להחלטתו השערורייתית של סער - מי שרוצה לשמור שבת , יכול לעשות זאת גם כעת - שיתכבד וישמור את השבת בין כתלי ביתו. למה לכפות אותה על כל הציבור החילוני שהוא גם הרוב בת"א ?

"אין גוזרים על הציבור גזרות שאין הוא יכול לעמוד בהן" - אמרו חז"ל ,
והתכוונו בדיוק לסוגייה שלפנינו. הציבור החילוני בת"א התרגל במשך עשרות שנים לערוך את קניותיו ובילוייו בעיר בשבת , עוד מהתקופה בה אני התגוררתי בעיר ( רמת אביב ג' לפני כ- 25 שנה )

אם תובא הסוגייה לפני שופטי בג"צ , ספק רב אם היא תעמוד במבחן בג"צ.. שכן - אם לעיר חיפה מותר לפתוח מרכזי קניות ובילוי בשבת - מדוע לתל אביב אסור ? היכן ערכי השוויון שהשר סער נוהג להתהדר בהם כל כך ? 

הערכה אישית שלי - בג"צ לא  ייתן גושפנקא חוקית להחלטתו ההזוייה של גדעון סער -שר הפנים , ומה שהיה -הוא שיהיה.



מה דעתך על החלטת השר סער -פופוליזם זול ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת oltchick ב 03/07/2014 19:30 ( הפרופיל שלי ) כאשר מדברים על הקדמת תאריך הבחירות יוצאים מהמחסן כל מיני צללים של שרים שעד היום לא ראינו את פעולתם הציבורית,ומשמיעים את דיעותיהם ומנסים לעשות פעולות שונות כדי שיזכרו שהם קיימיםתגובה לתגובה

ידוע כהחלטתו של סער, סגירת ת"א בשבת