הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
הידרותרפיה

על שיקום במים


התרומה השיקומית של תרגילים גופניים במים מוזכרות לראשונה במקורות של יוון הקלאסית (היפוקרטס). גם במקורות היהודיים (הרמב"ם) מצוינת התרומה הבריאותית של השחיה לאדם. השימוש בתרגילים גופניים ובשחיה כאמצעי שיקומי מומלץ ביותר על ידי רופאים וגורמים סמך רפואיים ברחבי העולם ובארץ.
הידרותרפיה הינה פעילות במים המנצלת את תכונות  המים  למטרות שיקום. חום המים ולחץ ההידרוסטטי מאפשרים הפחתת כאב, הרפיית שרירים, הגדלת טווחי תנועה ויכולת שמירה על שיווי משקל. בנוסף לכך, התנגדות המים מאפשרת עבודת חיזוק. פעילות זו מתייחסת לא רק לפן המוטורי אלא גם לתרומה הרגשית והחברתית של המטופל בפיתוח יכולות, עצמאות וביטחון עצמי.

מחלות ובעיות לטיפול באמצעות הידרותרפיה
עיכובים ובעיות התפתחות קטנטנים
היפוטוניה (חולשת שרירים), היפרטוניה (מתח שריר מוגבר) 
איחור בזחילה, ישיבה, הליכה
אסטמה ובעיות נשימה

 




בעיות אורטופדיות
פגיעות עמוד שדרה: פריצת דיסק, בלט דיסק, היצרות התעלה
כאבי גב, עקמת
שרירים תפוסים, מתיחת שרירי, קריעת שריר
כאבי צוואר, מיגרנות
פריקת כתף, כתף קפואה, דלקות בכתף
קריעת רצועות, גידים
ברכיים, בעיות בכף הרגל, בעיות קרסול, נקעים חוזרים, פלטפוס
ניתוחים: החלפת מפרק, שברים, שיחזורים

קטיעות ומחלות
חוסר תפקוד איבר או איברים בעקבות קטיעה
שחייה שיקומית ללא גפיים תחתונות ועליונות
מחלות שרירים ונוירולוגיה
טרשת נפוצה (MS)
פיברומיאלגיה (FMS)
C.V.A (אירוע מוחי)
פרקינסון

אוסטאופרוזיס (עצם), ארטריטיס(פרקים)

קשר ותקשורת
PDD, אוטיזם
ADD (קשב וריכוז), ADHD ( היפראקטיביות)
CP (שיתוק מוחין), תסמונת דאון
הפרעות רגשיות, פחדים, חרדות, דכאון
OCD (התנהגות אובססיבית)


הידרותרפיה שיקומית וחיזוק הגוף
הידרותרפיה הינה שיטה המבוססת על עקרונות הפיזיותרפיה. עקרונות הטיפול הפיזיותרפי מיושמות במים. הציפה בנוסף ללחץ ההידרוסטאטי וחום המים מאפשרים למטפל להרגיע את הגוף הפצוע ולהגיע לאזורים הכואבים. בשלב השני של הטיפול לאחר שהשגנו הקלה משמעותית בכאב מתחיל החלק השני של השיקום ההידרותרפי. הידרותרפיה מאפשרת לאנשים שחוו פציעות במערכת השריר והשלד לשקם את המנגנונים הנ"ל על ידי פעילות ספורטיבית מדורגת המתבצעת בסביבה בטוחה ותומכת.
 
שחייה שיקומית
שחיה נחשבה מאז ומתמיד לאחד מענפי הפעילות הגופנית המועילים ביותר לאדם מבחינה בריאותית, ולבני אדם הסובלים מפציעות כאלה ואחרות. שחיה מאפשרות לנצל את התכונות החיוביות של פעילות גופנית (לשרירים, לרקמות הרכות, למערכת הנשימה ולתפקודי מערכות פנימיות כמו הלב והכליות), בלא לשלם את המחיר הכרוך בכך בעת פעילות מוגברת ביבשה (כגון שחיקת שרירים ורקמת חיבור). שחייה שיקומית הינה כלי טיפולי של המטפל בהידרותרפיה. המטפל משתמש בשחייה ככלי לחיזוק השרירים והרגעה של המטופל. מטופלים רבים אינם רגילים למים ובוודאי שאינם שוחים ולכן נוצר צורך בלימוד שחייה רגילה ובמקרים רבים שחייה שיקומית המותאמת למצבו של המטופל. מטופלים רבים סובלים ממגבלה פיסית כזאת או אחרת. שחייה רגילה עלולה לפגוע ואף להחמיר את מצבם הפתולוגי. ולכן כול מטפל בהידרותרפיה בונה תוכנית על פיה המטופל שוחה בהתאם למגבלות ולאופי הפציעה. השחייה מחזקת את השרירים מאפשרת תנועת מפרקים משחררת ומונעת ניוון. בשלב הבא המטופל עובר לשחייה מתקדמת בבריכה הטיפולית ובבריכה הציבורית.
בשחייה טיפולית לומדים כיצד ניתן לשחות מבלי לאמץ וללחוץ על עמוד השידרה והצוואר, נפתח מודעות ליחסים הנכונים בין צוואר, עמוד שידרה ואגן ונבין איך לעבוד עם הגוף סביב הציר המרכזי ללא מאמץ.
 


מה דעתך על על שיקום במים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כשיקום, טיפול, מים