הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
הילינג

ידי זהב, כל אחד יכול!


כמה פשוט, כמה קל ונעים יכול להיות תהליך הרדמת הילדים, כמה קשיים הוא עלול לייצר ואיך ניתן בכמה כלים פשוטים וזוג ידיים אחד להפכו לחוויה נעימה, מרגיעה ואפילו קצרה.
כמה פעמים קרה לכם אימהות, אבות, שבשעה תשע, עשר או אולי מאוחר יותר מתרוצץ לו ילד שובב, אולי יותר מאחד בין חדרי הבית ומסרב, פשוט מסרב לישון?!  אני יודעת שלי זה קרה, קרה שוב שוב. ניסיתי סיפור,משחק, תקיפות, רכות או חיבוק אבל לילד שעון משלו, נכנס ויוצא מהמיטה, משתובב, מנסה שלל תירוצים אלוף במריחת זמן והוא רק בן שלוש.......
וכך יום אחד בעודי מחשבת כמה זמן זה עלול להמשך וכמה זמן ישאר לי עד שאצנח על המיטה לפניו ומאחר ואני מטפלת בתחומי המגע במקצועי, גררתי את בני לחדר הטיפולים ובעודו מחזיק את אחד ממשחקיו האהובים התחלתי למתוח את רגליו ולנער בעדינות את גופו מצד לצד, לתופף לאורך גבו וללחוץ בעדינות כל כפות רגליו. הפכתי אותו מהבטן לגב ועקבתי אחרי תנועות גופו המשתנות תדיר. לקחתי את שתי ידי והנחתי אותן על גופו היכן שהרגיש לי נעים ונכון ושלחתי לו חום ואהבה בעודי מביטה בפליאה כיצד הוא אט אט נרגע, אט אט נרדם וזה קרה מהר כל כך! למחרת עשיתי את אותו הדבר ושוב כמו קסם זה פעל.

בעוד חולפים הימים הוא החל לבקש זאת ממני והיום יש לנו טקס קטן, מרגיע, נהדר וקצר כל יום לפני השינה. אז בואו ואספר לכם איך זה עובד.......העניין הוא שילדכם זקוק למשהו שיעביר אותו מעולם העירנות, הסקרנות והשובבות שלו לעולם רגוע יותר, עולם השינה. את זה חייבים להבין, הילד צריך פשוט להרגע! נשמע פשוט? זה אכן פשוט! הנה שלושה שלבים בדרך ליעד הנכסף:

1. חפשו מקום רגוע ונקי ממשחקים, טלויזיוה ורעש. אם חדר השינה אינו כזה הפכו אותו לכזה או סדרו אותו בסיום יום פעילות. אם הילד ישן איתכם צרו לו פינה ובה מזרון קטן והגדירו אותה כפינת טיפול ורגיעה. 

2. התחילו בפעילות תנועתית מעט כמו ניעור הרגליים והאגן, מתיחות קלות, סיבוב מפרק הירך או הכתף או תנו לילד לדחוף את כפות ידכם עם רגליו. אל תצפו לשיתוף פעולה מלא כבר בפעם הראשונה, לילד יקח קצת זמן להתרגל לרעיון, התחילו בהדרגה. ייתכן שילדכם ינועו מצד לצד וישנה את תנוחותיו מספר פעמים, זרמו איתו, זו דרכו לומר לכם היכן הוא רוצה לקבל מגע, מה נעים לו יותר ומה לא. אל תתעקשו לגעת במקומות שבהם הוא מראה התנגדות או אי נוחות. היו נינוחים ויצירתיים. השתמשו בקולכם אם צריך, ילדים אוהבים שמזמזמים להם או אפילו שרים. 

3. לאחר שהנענו את הילד, הזרמנו דם ושחררנו קצת עומס ריגשי כדאי לעבור למגע סטטי. נסו להרגיש היכן להניח את הידיים ושדרו דרכם רוגע, נינוחות, חום ואהבה. הוא ירגיש - בהתחייבות! שימו אצבע בין הגבות ועסו בעדינות בתנועות סיבוביות. לטפו את גופו וכשהוא שוכב רגוע יותר הניחו את ידיכם על גופו ואפשרו לו לשקוע בשינה. נסו להרגיש האם הוא זקוק עדיין לתנועתיות קלה ואם כן הניעו בעדינות את גופו לפי קצב פעימות ליבו. הסוד הוא להרגיש מה באמת הילד זקוק באותו רגע ולהקשיב למה שגופו משדר לנו. נשמע מסובך, אבל זה לא!! היו אמיצים ונסו, גם אם מוזר ולא הולך בהתחלה התמידו ותקבלו תוצאות נפלאות ובעיקר זמן איכות אמיתי וכנה עם הילד וגם עם עצמכם.
כך תלמדו להכיר אותו טוב יותר, תתחברו אליו וגם תרוויחו כמה שעות שינה יקרות!!!! אז שיהייה בהצלחה, אשמח לתגובות, לשאלות ולשיתוף. המאמר כתוב בלשון זכר אך מתייחס לשני המינים.                                                                                                                         


מה דעתך על ידי זהב, כל אחד יכול! ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת sodsod ב 11/07/2014 11:49 ( הפרופיל שלי ) אהבתי :) אין לי ילדים אבל יצא לי הרבה לטפל ולהרדים ילדים.. תגובה לתגובהמאת האלכימאית ב 18/09/2013 20:43 ( הפרופיל שלי ) אהבתי את הגישה, הבסיס לכל הצלחה בגידול ילדים הוא להיות עיקביים וששני ההורים מסונכרנים בינהםתגובה לתגובהמאת דורית ב 16/09/2013 09:32אחד הדברים המרתקים הוא, להגיע בתנועה ומשם לעוד כל מיני מקומות למקום בו היינו ילדים, הרבה דברים קרו שם בקלות ובנוחות יתירה .לא עלה בדעתי לדלג על המאמר הזה בגלל שאין לי ילד\ה להרדים, כי כולנו ילדים , ילדים שגדלו קצת.. ואכן הדרך הזו , בצורתה ואולי פה ושם גם בשינויים המותאמים לגיל, יכולה לעזור לכל אחד ואחת לגבי עצמו או לגבי מישהו אחר שלצידו. צריך רק לב זהב, ואם יש לב זהב , יש גם ידי זהב...בשביל לעזור למישהו אחר , ומשהו מאהבה הטהורה שיש בין אמא וילדה. וגם כל אחד לעצמו, אם הוא קצת בעל דמיון מפותח "לראות" איך עושים לו זאת ,וגם "להפוך" לילד שמתמסר לכל מכל , לא אומרת שזה קלי קלות, אבל גם אם זה עוזר קצת , או לפעמים, זה כבר משהו....תגובה לתגובהמאת אור-טל ב 15/09/2013 22:18מקסים אפשר אפילו להרדים ככה את בן הזוג :-)תגובה לתגובהמאת גדי ב 14/09/2013 11:21מדהים איך שזה עובד. האמת שגם אני הייתי מרדים את הילדים ככה (אומנם במיטה ולא בחדר הטיפולים) אבל זה עובד. מגע ןליטוף מרגעים גם אדם מבוגרתגובה לתגובהמאת שרה ב 13/09/2013 19:20 מדהים לדעתי כל אחד יכול אם הוא באמת רוצהתגובה לתגובהמאת taliac4 ב 11/09/2013 14:06 ( הפרופיל שלי ) מקסים. תגובה לתגובה

ידוע כלהרגיע תינוק בוכה,להרדים ילדים,ילדים בוכים,הורים לומדים