הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
המדריך_לחיסכון_בסופר

המדריך לחיסכון בסופר


המדריך המלא איך לחסוך בסופר!

1. תקציב סופר חודשי/שבועי קבוע

קבעו מראש, בתחילת החודש, כמה אתם הולכים להקציב לקניות של מוצרי הסופר החודש. (אצלי, אגב, “מוצרי סופר” כוללים אוכל, ואת הנלווים שקונים בסופר או ברשתות הפארם – מוצרי ניקיון, טיפוח בסיסי (סבון, שמפו  – לא בשמים!), וכו’). הסכום הזה אמור להיות קבוע פחות או יותר, אבל יכול להשתנות קצת על פי לוח השנה – בחודש עם חגים למשל, יכול להיות שתרצו להגדיל קצת את תקציב הסופר. בחודש עם 5 שבועות, יש לכם 5 קניות “גדולות” בסופר במקום 4, וכו’. 
 

בחודש הראשון המספר הזה יהיה מבוסס על הערכה. תנסו לחשב, פחות או יותר, כמה הוצאתם בחודש הקודם – וכבר עכשיו תנסו להוריד את המספר הזה ולהקציב סכום נמוך יותר לחודש הקרוב. בחודשים הבאים, תבצעו התאמות – כמה שיותר ללמטה, אגב – לאחר שתלמדו כמה אתם באמת צריכים להוציא בחודש.

אחרי שקבעתם סכום חודשי, חלקו אותו במספר השבועות שיש החודש – וזה תקציב הסופר השבועי שלכם. עכשיו, אחרי שאתם יודעים כמה מותר לכם להוציא בשבוע הקרוב בסופר אפשר לעבור לשלב הבא.

2. רשימת קניות שבועית מדויקת – שכוללת מחירים

סביר להניח שכבר שמעתם את ההמלצה הזו אינספור פעמים – להכין רשימת קניות לסופר. אז הנה, קבלו אותה שוב. לא מתחילים את השבוע בלי רשימת קניות שבועית. שבו לפני שהשבוע החדש מתחיל, והרכיבו רשימה מסודרת ומציאותית. מה אתם מתכננים לאכול השבוע בכל יום? כמה קוטג’ אתם באמת צריכים? השבוע לא אוכלים פסטה? אז לא צריך. וכו’.

הרשימה שלכם צריכה לכלול, מלבד פירוט של המוצרים, גם את המחיר של כל מוצר שאתם מתכננים לקנות. כשאתם מכינים את הרשימה בפעם הראשונה, תאלצו להעריך את המחירים על פי ניסיון העבר. אבל כשאתם מגיעים לסופר,תעדכנו את רשימת המחירים שלכם, כדי שבשבוע הבא תדעו בוודאות כמה עולה כל מוצר שאתם קונים.

בסוף התהליך יש לכם רשימה יפה של כמה וכמה מוצרים, עם מחירים, ועכשיו מגיע החלק החשוב – לאיזה סכום הגעתם? אם הגעתם, בבית כשאתם מרכיבים את הרשימה, לסכום שעולה על התקציב השבועי שלכם – אתם חייבים לעדכן את הרשימה. אתם חייבים להוריד מוצרים מהרשימה עד שתגיעו לסכום שאותו קבעתם. הגבינה הצהובה שרציתם לקנות מעבירה אתכם ב-10 שקלים מעל התקציב שלכם? אז אין גבינה צהובה השבוע. ואם את מתעקשים על גבינה צהובה, אז צריך להוריד את הקרקרים.

כאן מתחילים בדרך כלל התירוצים הראשונים – “אין לי מה להוריד”. “העשירים קונים עוגות, אצלי ברשימה יש רק אוכל בסיסי!” וכו’ וכו’. אז כן, אפשר לספר תירוצים עד מחר, לפעמים הם נובעים ממצוקה אמיתית, אבל אין מה לעשות, האחריות היא שלכם ורק שלכם. יש לכם 300 שקל להוציא על הסופר השבוע? אז תאכלו פסטה זולה עם רסק עגבניות במקום לזניה. תאכלו אורז במקום נקניק. בשבוע הבא כבר לא תצטרכו לקנות שמפו, נניח – אז תוכלו, אולי, לקנות את הנקניק שרציתם לקנות השבוע.

החלק החשוב הוא לעשות את החישובים הללו כבר בבית, עם הרשימה, ולא כשאתם עומדים בקופה בסופר. זה הרבה יותר קשה להחזיר מוצרים למדף כשאתם כבר עומדים בקופה (למרות שגם את זה כבר עשיתי, וכדאי שתעשו, אם עברתם בכל זאת את הסכום שתכננתם) – אז ככל שתתכננו מראש, כך החיסכון בקניה עצמה יהיה קל יותר.

אגב, את הרשימה אפשר להכין על דף כמובן, או בתוכנה כמו אקסל, ואני ממליץ במיוחד להכין אותה עם אפליקציה בסמארטפון, כזו שתהיה איתכם גם בסופר, שם תוכלו לעדכן בזמן אמת את המחירים. אני, למשל, משתמש ב-Grocery gadgets שקיימת גם לאייפון וגם לאנדרואיד.

3. תשלום במזומן

קבעתם שתקציב הסופר השבועי שלכם עומד על 300 שקל? תכינו מראש 300 שקל במזומן, וכעת מותר לכם לשלם בסופר רק עם הכסף המזומן הזה. כשמשלמים בכרטיס אשראי, הרבה יותר קל “להגניב” עוד כמה מוצרים בקופה, בלי שהתקציב ישים לב, כביכול. אם לעומת זאת הגעתם אל הקופה עם 300 שקל במזומן – הקופאית לא תיתן לכם את הנקניק שמעלה אתכם ל-310 גם אם יש לכם עיניים ממש יפות. אז כדי להימנע מראש מהפיתויים הללו – לכו לסופר עם כסף מזומן בלבד


הסעיף הזה הוא אחד מאלה שמביאים לי בכל חודש את החיסכון הכי גדול – ובכל זאת הוא הכי שנוי במחלוקת כשאני מספר עליו לאנשים. למה? כי כולם מקטרים ש”אין להם זמן”. ו”אין להם כוח”. אבל ברצינות, כמה זה קשה במהלך שבוע שלם ללכת ליותר מסופר אחד ולבצע קניה נקודתית?

4. חלוקת הקניה השבועית על פני סופרים שונים

תבדקו את הסביבה שלכם – יש לכם סופר על יד העבודה? יש לכם סופר אחר על יד הבית? יש סופר שלישי בדרך לעבודה או בדרך לסבתא? אז הנה, לכל אחד מאלה אתם יכולים להגיע בקלות יחסית, אם רק תכניסו את זה לסדר היום הקבוע שלכם.

ולמה זה חשוב? כי בכל סופר תמצאו מוצרים ספציפיים במחירים זולים יותר, ומבצעים שונים מאשר בסופרים האחרים – כששאר המוצרים עשויים להיות דווקא יקרים יותר. המטרה של הסופר היא למשוך אתכם פנימה עם המבצעים או עם המחירים הזולים על המוצרים הספציפיים – ואז לגרום לכם לקנות “על הדרך” גם את המוצרים היקרים יותר.

אז במקום לקטר שהסופרים מרוויחים על חשבוננו בלי סוף – הנה דרך “לדפוק את השיטה”. אל תדאגו אגב, הסופר עדיין ירוויח. אבל אם, לדוגמא, מוכרים לכם בשופרסל שמן קנולה ב-8 שקלים ורביעיית טונה ב-22 שקלים, ובמגה מוכרים לכם רביעיית טונה ב-20 שקלים ושמן קנולה ב-10 שקלים – למה לא להרוויח בקלי קלות 4 שקלים? (כלומר, קנו בשופרסל רק את השמן ובמגה רק את הטונה).

4 שקלים נשמעים לכם אולי כמו חיסכון קטן – אבל בחודש ה-4 שקלים האלה הופכים ל-16 שקל. ואלה רק שני מוצרים – תכפילו את החסכונות הללו בכל המוצרים שתוכלו למצוא במחירים שונים בסניפים שונים – והחיסכון יכול להגיע למאות שקלים בחודש.

כמובן שכדי לדעת איפה לקנות מה, אתם צריכים להכיר את המחירים. זוכרים את רשימת הקניות? אתם חייבים להמשיך לעדכן בה את המחירים בזמן אמת, כשאתם בסופר. כתבו לעצמכם כמה עולה השמן בשופרסל, כמה הוא עולה במגה, וכמה הוא עולה אצל רמי לוי, אם הגעתם לשם. אני לא אומר ללכת ל-10 סופרים בכל שבוע כדי לסקור מחירים – אבל בתוך כמה שבועות, אם תבקרו בכמה סניפים, כבר תכירו את המחירים של המוצרים שאתם קונים על בסיס קבוע – ותדעו איך לחלק את הקניות.

5. מבצעים – רק כשהם נכללים ברשימה!

כשאתם מגיעים לסופר, אתם מופצצים תמיד במבצעים כבר בכניסה. מבצעים זה נחמד – אני אוהב מבצעים, אני אוהב קופונים, ואני חוסך הרבה באמצעותם. אבל– רק בגלל שמוצר נמצא במבצע, אפילו אם המבצע “שווה”, ממש לא אומר שאני חייב לקנות אותו.

הכלל שלי – אני קונה מוצר במבצע אך ורק אם המוצר מופיע ברשימה שלי לאותו שבוע – כלומר אם אני צריך אותו השבוע. היוצא מן הכלל היחיד שלי הוא מוצרים שאני יודע שאצטרך בשבוע הבא, והמבצע עליהם שווה במיוחד, אבל זהו – גם אם המבצע חסכוני במיוחד, אם אני יודע שאני לא צריך את המוצר הזה בזמן הקרוב, אין שום סיבה שאקנה אותו. יכול להיות שיהיה שוב מבצע בעוד חודש, יכול להיות שלא. בינתיים, אין שום סיבה שאתן לסופר הלוואה על חשבון משהו שאני לא צריך.

6. אחרי התשלום בקופה – לבדוק את הקבלה!

סיימתם בשעה טובה את הקניה, קניתם רק מה שברשימה ושילמתם במזומן – ועכשיו הגיע הזמן למהר הביתה. רגע אחד!

מדהים אותי כמה אנשים לא טורחים לבדוק את הקבלה. אותם אנשים בודקים את החשבון במסעדה בשבע עיניים ונוזפים במלצר על כל שגיאה בחיוב על כוס המים, אבל לא מעיפים מבט אחד נוסף על הקבלה בסופר. אז יש לי חדשות בשבילכם – בקבלה בסופר תמצאו טעויות, והרבה.

לפעמים מדובר בטעות אנוש של הקופאית שהעבירה משהו פעמיים. לפעמים המחיר על המדף זול יותר מהמחיר ששילמתם בקופה. לפעמים קניתם מוצר במבצע מסוים, ובקופה המבצע הזה לא עבר. אל תוותרו! מצאתם טעות בקבלה? גיליתם ששילמתם מחיר מלא על מוצר שאמור להיות במבצע? גשו אל הקופה הראשית, ודרשו את ההחזר שמגיע לכם. גם אם זו טעות של 3 שקלים בלבד וגם אם הקופאית הראשית עושה לכם פרצופים. אני מעדיף לקנות קרמבו ב-3 שקלים האלה, ולא לזרוק אותם סתם כך אל תוך כיסו של בעל הסופר.

בהצלחה!



מה דעתך על המדריך לחיסכון בסופר ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת FireBlade87 ב 28/12/2015 22:26 ( הפרופיל שלי ) שיטה נחמדה מאוד! כל הכבוד על ההשקעה! אנסה את השיטה הזאת :)תגובה לתגובה

ידוע כחיסכון, כסף, סופר, מדריך