הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
הסיכונים_בעדשות_המגע

הסיכונים בעדשות המגע


כמה פעמים נרדמתם מבלי להסיר את עדשות המגע ? להרגל זה מחיר כבד שעלול לגרום לזיהום הקרנית ואף לעיוורון.

זה כמו לישון עם שקית פלסטיק על הראש", אומרת ד"ר רבקה טיילור, רופאת עיניים מטנסי שבארה"ב, "זה ממש לא אידיאלי לכניסת חמצן שחיוני לבריאות העין", היא מסבירה לכל מי שנוטה לזלזל ולא מבין כמה בעייתי ההרגל הזה יכול להיות. 

 

הקרנית, השכבה החיצונית והשקופה של העין, חייבת לקבל חמצן. במהלך שעות הערות שלנו התחלופה מתבצעת ללא בעיה אך בכל פעם שאנחנו סוגרים את העיניים בזמן השינה, אספקת החמצן יורדת מפני שהעפעף משמש כמחסום. אם נרדמתם מבלי שהסרתם את עדשות המגע, הן עלולות להוות מכשול נוסף. ללא מספיק חמצן, עשויה להתפתח מעט נפיחות בקרנית וסדקים זעירים עשויים לצוץ על פניה. סדקים אלה מגבירים את הסיכון שחיידקים יחדרו דרכם פנימה ויגרמו לזיהום. 

 

לילה אחד של שינה עם עדשות מגע, אפילו מדי פעם, מעלה את הסיכון פי 6.5 לסבול יותר מדלקות של הקרנית או ממחלות קרנית נדירות כמו Acanthamoeba Keratitis, שגורמת לכך שאמבות, יצורים חד תאיים החיים לרוב במאגרי מים ובמערכות הביוב, פולשות לקרנית העין ומזהמות אותה. התנאים להיווצרות המחלה הזו קשורים לשימוש לקוי בעדשות כמו הרכבה למשך זמן ממושך הרבה יותר ממה שהן נועדו לו, שימוש בעת הרחצה במקלחת או בבריכת השחייה וניקיון העדשות במי ברז. זיהום קשה יכול לצלק את העין, ולגרום לנזק קבוע ובלתי הפיך לראייה, ולעיתים אף להוביל לצורך בהשתלת קרנית ובמקרים קיצוניים גם לעיוורון. 

נרדמתם בטעות עם עדשות המגע? אין צורך להיכנס לפאניקה. חשוב לזהות סימפטומים אפשריים של זיהום הקרנית כמו למשל עיניים אדומות, יובש ושינוי באיכות הראייה, כמו למשל תחושת צריבה כשמביטים במקור אור כמו מנורת החדר או אור השמש. במקרים כאלה יש לסור לרופא לטובת טיפול מתאים. 

 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על הסיכונים בעדשות המגע ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

נכתב ע"י Gayadudu
בתאריך: 26/12/2018
Gaya Dudu בת 24

3 מאמרים | 1955 כניסות
מאמר זה נקרא 720 פעמים 0 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
דירוג המאמר
56%
 השארת תֶּשֶׁר לGayadudu
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!