הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
הפרעות_קשב_וריכוז_–_למי_זה_מפריע

הפרעות קשב וריכוז – למי זה מפריע


רבים נושאים עימם הפרעות קשב וריכוז. בין אם אלו ילדים בגילאי בית ספר, נוער ואף מבוגרים. לכל אלו הנושאים הפרעות קשב וריכוז סביבה; משפחה, חברים ולעיתים עבודה. הפרעות קשב וריכוז הינן הפרעות של הילד/ נער/ מבוגר, אך למי זה מפריע?
הפרעות קשב וריכוז – למי זה מפריע

רבים נושאים עימם הפרעות קשב וריכוז. בין אם אלו ילדים בגילאי בית ספר, נוער ואף מבוגרים. לכל אלו הנושאים הפרעות קשב וריכוז סביבה; משפחה, חברים ולעיתים עבודה. הפרעות קשב וריכוז הינן הפרעות של הילד/ נער/ מבוגר, אך למי זה מפריע?

בעל הפרעות קשב וריכוז

הראשון לחוש מטרד הוא בעל הפרעות קשב וריכוז. בין אם מדובר בילד או מבוגר, בעל הפרעות קשב וריכוז יסבול מהערות ומרצון להשתייך לסביבה למרות הקושי. עבור ילד יכולים להתגלות קשיים בכיתה, קושי לשבת בשקט, קושי להתרכז ולעיתים קשיים חברתיים. מבוגר בעל הפרעות קשב וריכוז עשוי למצוא עצמו מחליף עבודות רבות, עשוי להתבטא קושי ביצירת זוגיות ואף בניהול בית ברמת סדר וארגון. לכן לא פלא שרבים פונים לטיפול באותן הפרעות קשר וריכוז.

סביבה לימודית

הסביבה הלימודית של בעלי הפרעות קשב וריכוז מתקשה להכיל את אותן הפרעות אשר מתבטאות בקפיצות, הערות שנאמרות על ידי בעל ההפרעה וגם השפעה על הסביבה הלימודית, הפרעה שלרוב נעשית בתמימות בשל הפרעות קשב וריכוז שאינן מטופלות. לסביבה הלימודית כלים מועטים לבעלי הפרעות קשב וריכוז ולכן הסביבה הלימודית תפנה את נושא ההפרעות לאבחונים וטיפולים הנעשים מחוץ לסביבה.

משפחה

לעיתים בעלי הפרעות קשב וריכוז הם ילדים לבעלי הפרעות קשב וריכוז, אולם לא תמיד. ילד בעל הפרעות קשב וריכוז נוטה לקפוץ, לדרוש תשומת לב רבה, להסתכן במעשיו ולהשאיר מסביבו סימנים (כלומר בלאגן; נעליים זרוקות, בגדים, חפצים מפוזרים). התנהגות זו מפריעה לחיי היום יום של המשפחה, פעמים רבות יהיו ויכוחים סביב ארגון, בקשות חוזרות ונשנות ל"קצת שקט" והתרכזות מקסימלית סביב הילד אשר דורש תשומת לב גבוהה.
עבור מבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז הנמצאים בתא משפחתי משלהם, עשוי להיות מתח סביב ארגון, סדר, עבודות לא יציבות ומתחים נוספים שמזיקים לחיי התא המשפחתי.

הפתרון

לרוב, למסגרת החינוכית אין מענה כיצד להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ולכן מתבצעת הפניה לאבחון הקובע האם יש לתת ריטלין או לא. במקרה ובעל הפרעות קשב וריכוז הוא מבוגר, ייתכן שימליצו לו בסביבתו לגשת לאבחון ואף לקחת ריטלין. הריטלין משתיק את הפרעות קשב וריכוז לזמן בו הוא עובד, אך אינו פותר את הבעיה או את ההתמודדות איתה, כיוון שהיא לא נעלמת.
ישנן שיטות לאבחון וטיפול. אבחון נעשה בקליניקה למשך מספר שעות ולאחריו ניתנות התוצאות ונקבע תהליך הטיפול. הטיפול מתבצע ברובו בבית ודורש כ 10-15 דקות השקעה ביום על מנת להפחית את תופעת הקשב וריכוז עד להעלמותה או לתפקוד מלא.

מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על הפרעות קשב וריכוז – למי זה מפריע ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כהפרעות קשב וריכוז הן תופעה יומיומית שקיימת מסביבנו. הדעה הרווחת היא שרטלין הוא התשובה לכל בעיות הפרעות קשב וריכוז. בעוד שהרטלין מוחק באופן זמני את ההפרעות ישנם טיפולים פחות מוכרים שמטפלים בבעיה עד להעלמותה.