הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
חי_את_החלום

חמד לליגה האנגלית? מקפצה רצינית לקריירה!


תומר חמד חי בחלום. מלך שערי מאיורקה בספרד, מלך שערי מוקדמות המונדיאל. אז למה לא להמשיך לחלום? מועד ההעברות הבא הוא זמן מצוין להמשיך הלאה.ליברפול מחכה
לפני 3 שנים, אם הייתם אומרים לתומר חמד שהוא יככב במדי מאיורקה הספרדית, ושליברפול הגדולה תחשוק בו, הייתם מעלים בפניו גיחוך. הרי לפני 3 שנים חמד ייבש את הספסל במכבי חיפה, המועדון שבו גדל ושב אליו אחרי עונה במכבי אחי נצרת.

אלא שבכדורגל כמו בכדורגל, הכל עניין של מומנטום,השקעה וחוסן מנטלי. גם שיובש כהוגן על הספסל של מכבי חיפה בתחילת עונת 2010/11, תומר חמד חיכה. אף אחד לא האמין בו, פרשנים ראו בו כעוד כישרון ישראלי שלא יגיע לשום דבר,ודווקא שכולם הפנו לו את הגב והקריירה ניבאה לבינוניות, חמד לא נשבר,המשיך לעבוד קשה באימונים וחיכה להזדמנות.

מוחמד גאדיר לא פגע, ותומר חמד קיבל את ההזדמנויות מול קרית שמונה ונתניה. שהגיע הגול הראשון מול נתניה, הגיע המומנטום ואיתו חמד עלה על הגל ולא הפסיק להבקיע. זה נגמר באליפות פנטסטית לירוקים מהכרמל, ובבחירתו של חמד ב-11 של העונה.

וכך, בהמלצתו של דודו אוואט, מצא את עצמו  חמד בקיץ עובר למאיורקה. גם כאן הסבלנות היוותה פקטור משמעותי בהצלחתו, שבעונתו הראשונה הצליח לבסס את עצמו כשחקן הרכב בקבוצה עם 8 כיבושים. והעונה? היא בגדר חלום עבור הישראלי. 6 שערים ב-9 משחקים, מקום 4 במלכות שערי ספרד (מקדימים אותו מסי, רונאלדו ופלקאו, מדהים) ומלך שערי מוקדמות המונדיאל עם 5 שערים.

עם מספרים כאלה, אין ספק מי השחקן הישראלי הטוב ביותר כיום. מספיק היה לראות את המשחק האחרון של מאיורקה מול ריאל מדריד (5-0 לבלאנקוס). נכון, חמד לא עשה הרבה במשחק, בעיקר בגלל שמוריניו סימן אותו כשחקן המסוכן של מאיורקה והצמיד לו שמירה כפולה. מוריניו אמר וגם ידע. מאיורקה לא הצליחה לעשות כלום התקפית שחמד נסגר, והתלות של הקבוצה בו הוא אבסולוטי.

והזינוק לא צפוי להיעצר. חמד קורץ ממשהו מיוחד, ולדעתי לא צריך לפחד מללכת לקבוצה גדולה יותר. מסת השרירים שלו רק מעידה על ההשקעה הרבה שלו. גם בגיל 25, יש לו את היכולות להגיע רחוק. מודה שלא עקבתי אחרי מאיורקה יותר מידי העונה, אבל חמד נראה כמו שחקן שטוב מידי עבורה.

הליגה האנגלית תתאים לחמד כמו כפפה ליד. חוסנו, גובהו, משחק הראש הפנטסטי שלו והסיומת המצוינת יתאימו מאוד לליגה שבה אלו הפקטורים המשמעותיים ביותר עבור חלוצים. ליברפול, שע"פ הדיווחים תציע על חמד 8 מיליון יורו, יודעת מה היא רוצה. היא צריכה סקורר, חלוץ רחבה, 9 קלאסי, סקורר, וחמד הוא כזה.

שיתוף הפעולה האפשרי שלו עם ג'רארד וסוארז יצמרר את אוהדי הפרמיירליג, ויתן לחמד מקפצה לקבוצות הגדולות באמת. רק שלא יחשוש ממעבר, שייקח את האתגרים שהקריירה מזמינה לו, שימשיך לחיות את החלום. הוא בדיוק מה שליברפול צריכה. סוארז חלוץ מדהים, אבל הוא לא חלוץ רחבה. היכולות שלו באות יותר לידי ביטוי מחוץ לרחבה, ושילובו של חמד בשפיץ יכול ליצור חוד קטלני.
במקרה שלו, עדיף להיות זנב לאריות מאשר ראש לשועלים. חמד הוכיח שהוא סבלני, וגם אם לא תגיע ההזדמנות ישר, הוא יקפוץ עליה בשתי ידיים. קחו לדוגמא את אליניב ברדה, שעושה חיל בבלגיה ולמרות הצעות מהפרמיירליג בעבר, העדיף להישאר בגלל הפחד מנפילה אפשרית.
בואו נקווה שחמד לא כזה, כי בבוא היום שיפרוש, אולי נזכור אותו ככדורגלן הישראלי הטוב בכל הזמנים. ויש לו את הפוטנציאל לזה!
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על חמד לליגה האנגלית? מקפצה רצינית לקריירה! ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת גרי ב 31/10/2012 22:03אני מאוד מסכים עם המאמר המנומק,אין ספק שחמד יגיע לפסגות ששום חלוץ ישראלי לא הגיע.תגובה לתגובה