הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
חי_על_הקצה

חי על הקצה


יש הדוגלים ומכריזים קבל עם: חפש את שביל האמצע שם נמצא הזהב. לאור הכרזה זו ולנוכח אותו דגל "שביל הזהב" המונף לנו מול העיניים - מרבית חיינו, בחרתי כאן להציג עמדה שונה - את עמדתי שלי. איני חושב שאני מייצג כאן עמדה שולית או משנית אלא בסך הכל מסיר את ה"משקפיים" שדאגו שנחבוש ומגלה את התמונה הפשוטה והברורה שהיתה כאן כל הזמן.
                        חי על הקצה               14/04/14 


זה אולי קצת תמוה אך ידוע לכל                אם באמת תרשה לעצמך לחקור היטב
מקצוות העולם - מימים קדמונים,              יתכן שתגלה שבחרת את שיטת ההסוואה,
כמו בכל מתחם - בעולם כמרכול                למרות שבחייך האישיים את דעתך תנתב  
התשובות לשאלות - בקצוות טמונים.         לאחר שהצבת נתונים בנוסחת ההשוואה.


האם דעתך היא כזו או שמא להיפך?          זוהי דרכו של כל אדם תרבותי שקול וחושב
האם הינך הוזה או אדם מן השורה?           אך זהה היא למרבה הפלא לאותו השוטה,
האם איתנו אתה או שמא "מימנו שופך"?         אשר בחירתו בקצה - בתבונת מנהיגו מיישב
ומהי דעתך בנידון? הקיסם זה או קורה?     בנימת יוהרה ברורה - את גלימת המשכיל יעטה.

                                                                     
וכך מכל עבר שואלים שאלות לעומתיך       (אם מצחקק אתה בלעג, בכחכוח גרון יבש
בהן עליך להכריע דעה קוטבית פשוטה,      כהד לאותן מילות שיר חביב ישן וכובש:
גם אם על הגדר הינך נמלח בדעותיך           זכור: "אם בין דברי חכם ובין דברי טיפש,
בינך לבינך כבר מצאת - תשובה נאותה.      כאילו אין הבדל? - הבדל בכל זאת יש!" )


פשרה או חוסר תשובה עניינית קולחת        כך שלמעשה בחשיבה אנליטית בינארית
אינה בהכרח מייצגת חשיבה מתקדמת...     כל עמדה יושבת איתנה על בסיס הקצה,
הטלת ספק הוא בסיס לדעה הצולחת           תמיהות או סתירות יוצרות עקומה לינארית
בין דעתך לעמדה קוטבית או קודמת.          בין תחילת מסלול ההתבוננות - לסוף המקצה.

שביל הזהב איננו קיים אלא כ"שם תואר"         אם כן זה ברור כל עמדה קצה לה איתן
על מסלול אוטופי, מוזר ולא מציאותי,        והיפוכה הוא הקצה שמנגד עומד ניצב,
בדיפלומטיה תבלבל בתיחכום וביוהר          אז לאמר: "אל תהיה קיצוני" - בעצם לא ניתן
אבל אנא - אל תהרהר - להטעות אותי.      ושום עמדת ביניים אמצעית לא תשנה את המיצב. 

אז אחרי שהובארה כאן המקום לטעות        כי האמצע כפשרה בין עמדה אחת לאחרת
ובאומץ הכרזנו על הכרח קצוות הכרעה,          דומה לאשליית משליך העוגן - הטוען: כאן יבשה,
הגיע הזמן לחפש בשורש הדעה במהות      כל חשיבה רציונלית, לקיצון מוכח שוחרת
האם יש עמדה טובה מוחלטת או עמדה רעה?     הטל שוב ספק ולמד להכריע, בין תגליות העדשה.

                                                
                                                           

                                                             שם המחבר: רוני בן יהודה                                                                 כל הזכויות שמורות  ©
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על חי על הקצה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כדעה קוטבית, דיפלומטיה, עמדה טובה, הסוואה, הבדל בכל זאת יש, גלימת המשכיל, עמדת ביניים, משליך עוגן, תגליות העדשה