הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
חרדות

חרדות..בי או בחוץ?


כולנו סובלים מחרדות, כל אחד והסרט שלו, יכול להיות שניתן לפתור את הדברים באופן אחר ממה שחשבת...!
לפני הכל אסייג את דבריי ואומר- כל אחד רואה את הדברים באופן שונה, כל אחד חווה את הדברים באופן אחר, לכן לא בטוח שדבריי ייגעו בכולם, אני מאמין שהם ייגעו ברובכם. עכשיו אפשר להתקדם הלאה,  תנו רגע צאנס ואני בטוח שאצליח לגעת לכמה מכם בנקודה רגישה אחת לפחות ומקווה שאצליח להציע לכם דרך אחרת להתמודד עם אותם הדברים.

 אני אפתח אליכם בתקווה שתיפתחו חזרה, אני בנאדם נורמטיבי, גדלתי במקום טוב וזכיתי לחינוך הולם, מעולם לא הייתי רעב ללחם ואיש ממכריי לא יעלה בדעתו שאני סובל מבעיה זו או אחרת. יותר מכך, אנשים תמיד אומרים לי שאני נראה שליו ושלם, שאני משדר רוגע. אין שקר גדול מזה, אני שבוי במבוך מחשבתי ומתקשה למצוא את הדרך החוצה, אני עסוק בלהתמודד עם חרדות רבות כל היום ומרגיש מותש מהמאבק הבלתי נגמר. אני בעיקר מפחד, מתקשה למצוא הצדקות חזקות דיו אשר יעלימו את אוקיינוס הפחדים, אבל הבנתי שאולי ישנה דרך להתמודד עם הפחדים והחרדות ואני רוצה לשתף אתכם.

מאחורי כל פחד או חרדה עומד לרוב דבר מה עמוק יותר, נסתר, אשר אינו ברור מספיק ולכן איננו רואים אותו כפי שהוא. החרדות אינן מצויות בדבר עצמו אלא בנו, כל תחושה היא בעצם גירוי חיצוני שנוצר על ידי הסביבה ולכן ברגע שנלמד להתמודד עם התחושות שלנו ונפסיק להתעסק בסביבה נוכל לבטל אט אט רבות מן החרדות שלנו. גנדי אמר פעם-  "השדים היחידים בעולם הם השדים בליבינו. שם צריך להתחולל הקרב".

 ברגע שאנו מסכימים לקחת אחריות על חיינו ומבינים שמשמעותם של הדברים ניתנת להם על ידינו ומקורם של השדים בחיינו הם בתוכנו אנחנו מסוגלים ליצור שינוי משמעותי בחיינו מבלי להיזדקק לתרופות או כימיקלים. אלו בעיות מנטליות שעדיין לא זכו לטיפול הולם.למרות שלפסיכיאטרים ופסיכולוגים יש מגוון עצום ומדהים של כלים לעזור לנו, כל עוד אנו עצמנו איננו מקבלים בלב שלם ובהסכמה מלאה את עצותיהם איננו יכולים להשתמש בהם. ברגע שאנו לוקחים אחריות מלאה על חיינו ומשתמשים בחוכמתם של המוחות המבריקים בהיסטוריה, מוצאים את נקודת הממשק המתאימה לנו ביותר אנו מסוגלים לחולל שינוי של ממש בחיינו.כל פחד או חרדה  מכילים הנחה סמויה בתוכם, לרוב הנחות אלו נצרבו בנו במהלך הילדות ואנו עדיין לא מסוגלים להתנתק מהן. ברגע שאתה מחליט להתגבר על עצמך, להתעלות על עצמך, אתה יכול להפוך חייך למשהו עוצמתי הרבה יותר. עלינו לבחון את עצמנו, ולתקן את מה שאנו רואים לנכון, עלינו לאהוב את עצמנו ולהשתחרר מן הניכור שטבעה בנו החברה המערבית, עלינו לסלוח לעצמנו ולזכור שאנחנו רק בני אדם, עלינו להאמין בעצמנו תמיד ולסגל מספר עקרונות בסיסיים שיעזרו לנו לשקם את חיינו.

החיים הם סרט ואתם לא אורחים, אתם הכוכב הראשי, כולנו, אנו צריכים להפסיק לחיות לפי הכתוביות של אנשים אחרים ולהתחיל לחיות לפי רצוננו אנו. למצוא מהם אותם הדברים שמגבילים אותנו ולהילחם בהם. להגדיר רעיונות מופשטים ולמצוא להם ביטוי פרקטי במציאות, זה הרבה פחות קשה ממה שזה נדמה. אתן דוגמא על עצמי, אניי מרגיש לא קשור לגוף שלי, או לפחות לא כמו שהרגשתי קשור אליו בעבר ולכן אני לוקח את התובנה המופשטת הזו ומעניק לה ביטוי פיזי- מחליט לעשות יותר ספורט, מחליט לעשות יוגה, לוקח אחריות ומנסה למצוא דרך לתת ביטוי מוחשי לרעיונות ריקים ממשמעות מוחשית.

אל תאבדו תקווה, אל תאמינו להרגלים שהחיים טבעו בכם, המטרה בחיים איננה למצוא את עצמכם אלא להמציא את עצמכם. בשביל להילחם בחרדות אתם צריכים להכיר אותן, להתמודד מולן, לאהוב את עצמכם ולצאת למלחמה על האושר שלכם, זה לא מצב טבעי זה רק ההרגל. אסיים בציטוט של מרק טווין- הרגל הוא לא משהו שאפשר להשליך  החוצה דרך החלון, ניתן רק לשדל אותו מטה צעד אחר צעד.

מקווה שהפניתי את הזרקור לנקודה שנגעה, אם כן אוכל להמשיך...

הדברים כתובים בלשון זכר אך מכוונים באופן חד משמעי לשני המינים!!!
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על חרדות..בי או בחוץ? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כאושר, חרדות, פחד, לווה, קבלה עצמית
נכתב ע"י קליגולה
בתאריך: 29/10/2013
דרור דרור בן 37

10 מאמרים | 21027 כניסות
מאמר זה נקרא 1931 פעמים 0 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!