הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
חרדים_באויר

חרדים באוויר


טיסה לישראל לקראת ראש השנה... איזה אווירה קסומה ושלווה... עד שהגיעו החרדים!
את ההרגשה שלי לפני ראש השנה קשה לתאר..., הרגשה של רוממות, התקרבות רוחנית ושמחה על ההתחלות חדשות.

לפעמים יש רגעים של "רוח שטות" עוברת, וחלטתי להעביר אותה במחשב כמה שעות לפני ראש השנה הקרב ובא.

לצערי נתקלתי בכתבה בYNET שגרמה לי להרבה עוגמת נפש...:

סופר שם על טיסה מניו יורק לישראל, שכאשר המטוס רצה להמריא היו שם קבוצה של חרדים שלא רצו לשבת במקומות שלהם, ביקשו להתחלף עם אנשים במקומות כדי לא לשבת ליד נשים, ואף הציעו כסף.

כבעל תשובה המאמר העביר בי חלחלה כפולה ומכופלת... :

1) על מה ולמה יהודים יקרים צריכים לגרום לחלול השם כל כך נורא בערב ראש השנה, הלא הוא יום הדין של כל באי עולם?!?! הלא זה זמן של אחדות כה יפה בעם, למה צריכה להגיע כתבה כל כך מכוערת ומגעילה, בזמן כה קדוש ויפה?!?!
ברור לי שהתקשורת שמחה כמוצאת שלל רב, אצלם האלוקים הוא הרייטינג והפרסום הזול... אבל למה נגררתי לפה בכלל!?

2) התגובות הנמרצות שידעתי שלא יאחרו לבוא, תגובות חסרות רסן של בעלי דעה בשקל שכל קיא על המקלדת הזולה שלהם נאמר ללא דופי. מיותר לציין שהיו שם תגובות מפה עד הודעה חדשה, תגובות שלא היו מביישות גם את הרייך השלישי.
אחד מהתגובות הייתה בכלל מבהילה! הוא כתב שהוא ואישתו ישבו בשלשה מושבים, כשהוא ראה את הקורה מסביב, וחרדי אחד ניגש אליו כדי לבקש שישב באמצע והחרדי בצד הוא לא הסכים ואף צחק... תחשבו על זה! הבן אדם העדיף שגבר זר ישב ליד אישתו במקומו , וכל זאת מדוע?! עבור שנאה תהומית!



לאחר רפרוף בתגובות שמתי לב שחלקן מתבססות על ה"עובדה" שחרדים הם כביכול סוטים, בגלל שהם לא רוצים לשבת ליד נשים או להסתכל לעברן, גם כשמדובר בזקנות וקשישות.

ניסיתי לנתח את המחשבה הזו, בתור חוזר בתשובה, איך אני יכול להסביר לחילוני את המוח החרדי... והגעתי למסקנות הבאות:

*בעניני זוגיות ונישואים, בשני המגזרים, חילוני וחרדי, ישנן את הקיצונים, כך נקרא להם...

*אצל החילוני זה מתבטא בחופשיות יתר, מגדל כלב וחתול,חושב להביא ילדים אחרי הקרירה, קורא בעיון בעיתון פנאי פלוס ולא מפריע לו "לשטוף עיניים" בבחורה שעוברת ברחוב, ממשיך בגירויים מול המחשב וגם יכול להגיע לחילופי זוגות (הלא היא "גולת הכותרת").

*לעומתו החרדי ה"קיצוני" וה"סגור", נשוי ואב לילדים, לא מוכן לשבת ליד נשים, בדר"כ יבקש לשבת מקדימה, יוריד את הראש כשתעבור ממולו אישה או כשתדבר איתו.
 
לפעמים אני חושב, הרי כולנו רוצים טוב, איך אפשר להגדיר זוגיות ונישואין טובים בימינו??

איך לדעתכם בית בריא צריך להראות?!?!

הלא כל בר דעת יודע שילדים צריכים את ההורים שלהם, כל השקפת עולמו של הילד זהו הוריו, איך נראים בימינו בתים "חופשיים"?? קרירה, בילויים, ילד מול מסך (ללא צנזורה כלל) והורים שבמקרה הטוב מקדישים לו 10 דק' ביום..., במקרה הרע ההורים רבים ומתגרשים, או שיש להם מה שנקרא, פילגשים.

לעומתו החרדי ה"חשוך", מה הוא מחפש תגידו?!?!? לא לחשוב על אף אחת חוץ מאשתו?!?! לא לטמא את המוח שלו במחשבות לא טהורות?? לא להסתכל במקומות שלא צריך, וכל שכן שלא לבהות!!!...

אם נבין את השוני אחד של השני נוכל להגיע למקומות גבוהים ורחוקים, ההפרדה וחוסר ההבנה רק הורסת!

חשוב פה לציין, שגם בעמדתן של אותם חרדים שעמדו בטיסה אני לא תומך, צריך לדעת שמבחינה הלכתית מותר לשבת ליד אישה זרה במידה ואין ברירה אחרת. אבל בוא לא נשכח שהם בקשו בקשה פשוטה יחסית, ואפילו הציעו כסף בעבורה!

ידוע שכתוב בגמרא במס' סוטה בסוף סימנים לאחרית הימים... אחד הסימנים הוא "סר מרע משתולל", פירוש הדבר שבדורנו, מי שמנסה לברוח מהחטא יחשב כמשוגע!!! גמרא זו נכתבה לפני 2000 שנה בערך ובזמנו לא הייתה מציאות כזו כלל.


לסיום..., אחרי שכאבתי לקריאת הכתבה, רגע לפני ראש השנה, מחפש אהבת חינם, קירוב לבבות, ערבות הדדית ואחווה... במקומה מוצא רע..., אבל גם שם חיפשתי את הטוב... הלא הוא לפניכם.

כתבתי באהבה ולא חלילה להפך, צריך לקרב אחד את השני ולא להרחיק, מקווה שתקבלו בהבנה ויחד נוכל לבנות את עמנו....heart


מה דעתך על חרדים באוויר ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת kobi56 ב 20/01/2018 22:08 ( הפרופיל שלי ) נקודה מעניינת וחשובה באופן כללי נראה שאנשים (בכלל. לאו דוקא חרדים) לפעמים לא שמים את הפרופורציות במקומם. כלומר אם נחשוב על זה בשיקול הלכתי: לא לשבת ליד אישה זה גדר הלכתי! לעומת זאת "מלבין פני חברו" זה מן התורה... כך שלפעמים צריך לשים לב שעם כל הכבוד לחומרות, גדרים וסייגים. אנשים עוברים על הדרך על עבירות מדאורייתא... אז... בלי לזלזל... אבל רק קצת תשומת לב...תגובה לתגובהמאת shlomo ב 05/07/2016 13:48 ( הפרופיל שלי ) נכון וצריך לקחת לתשומת הלבתגובה לתגובה

ידוע כחרדים, מטוס
נכתב ע"י nestol420
בתאריך: 01/10/2014


1 מאמרים | 2885 כניסות
דירוג המאמר
62%
 השארת תֶּשֶׁר לnestol420
נהנתם? זה לקח זמן ומחשבה, אנא שתפו והיו נדיבים..
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!