הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
חשמל_או_גז_זאת_השאלה

איך הכי כדאי לחמם מים לרחצה?


רבים מתלבטים בין חימום באמצעות חשמל לבין חימום באמצעות גז. ברצוני להביא במאמר זה את היתרונות והחסרונות של כל אמצעי ולהתלבט במה כדאי לבחור.
עליית מחירי החשמל לאחרונה יחד עם הפרסומים אודות שדות הגז והרזרבות הצפויות למדינה עם תחילת פעולתן לצד הידיעות העגומות על חוסר מסוכן בכושר ייצור החשמל במדינה הביא אותי לחשוב על מעבר לחימום מיים באמצעות גז. אני מתגורר באחד מאותם מגדלים חדשים בהם אין חימום אחר זולת בחשמל והברירה היחידה שבאה בחשבון הינה החימום בגז. היתרון הגדול בחימום באמצעות הגז היא העובדה שאתה משלם רק על מה שאתה משתמש. הגז שמחמם את המיים מרגע פתיחת ברז המיים ועד לסגירתו בניגוד לחשמל שקודם מחמם ואתה לא יודע מתי המיים מספיק חמים וכמה זמן למקלחת חמה עומד לרשותך והתשלום הינו על זמן ההדלקה ברוטו . ברור שהשימוש בחשמל גורם לביזבוז והרצון לחסוך  ( בדרך כלל של ההורים) אינו זוכה לשיתוף פעולה של שאר בני המשפחה ( הילדים כמובן! ולא משנה באיזה גיל , אצלנו הם כבר גדולים ועדיין פחות אכפת להם)שמדליקים את הדוד בלי חשבון לשעות , כל אחד ברגע שהוא נכנס הבייתה  מבלי לשאול את קודמיו מתי הם כיבו את הבוילר מתקלחים 5 דקות וכל השאר יורד לטמיון.כאן השיקול לשימוש בגז מנצח ובגדול. אם כן השיקול מספר אחד אומר שמבחינת זמן השימוש בגז - אתה משלם על מה שאתה צורך  בדיוק ובחימום בחשמל מתקיים ביזבוז ידוע. 
שיקול נוסף חשוב לא פחות הינו המחיר.כידוע ככל שרזרבת החשמל במדינה קטנה כך צפוי שהמחיר יעלה ( על מנת לגרום לאזרחים לצרוך פחות ובכך להתרחק מן הקו האדום - תקרת הרזרבה) מצד שני גילוי שדות הגז והרזרבות העצומות בהן,יכול שיורידו את מחירי הגז ( ולאורך זמן גם את מחירי החשמל) כך שגם השיקול השני, המחיר הינו בעד מעבר לשימוש בגז. 

בשל שני שיקולים אלו הזמנו טכנאי של חברת הגז לצורך התייעצות ומספר שאלות. הטכנאי הגיע והצגנו בפניו מספר שאלות שהטרידו את מנוחתנו ומנעו מאיתנו לקבל החלטה.
שאלנו את הטכנאי באם במשך מקלחת יש ירידה בעוצמת זרם המיים ( שאלה שראינו באינטרנט) הטכנאי טען שאין ירידה בעוצמת המיים. ( טען שבמכשירים ישנים היתה מתרחשת תופעה כזו לעיתים)
שאלה נוספת היתה בעניין שינויים קיצוניים בטמפרטורת המיים , למשל קפיצה  ממים פושרים למים רותחים. הטכנאי טען שבמידה ולא סוגרים את המיים תוך כדי הרחצה זה לא קורה. ( יש כאן בעיה כלשהי למי שרוצה לחסוך במיים תוך כדי סיבון למשל- סגירת המיים עלולה להביא למתז של מיים רותחים וצריך להזהר!)
שאלה חשובה היתה בנושא הבטיחות. כאן אמר הטכנאי שיש לערוך בדיקות תקופתיות של המערכת ( פעם בחמש שנים כמדומני) ושאין כל בעיית בטיחות במערכת החימום בגז. מעניין אם טכנאי של חברת החשמל היה מסכים איתו... מצד שני ציין הטכנאי שהמערכת מותקנת מחוץ לדירה מה שמקטין סכנת דליפה.
שאלנו גם כמה זמן ניתן להתקלח ברצף והטכנאי השיב שמקלחת ממוצעת צפויה למשך כ- 12 דקות ואז לא צפויה כל בעיה, מעבר לכך תחול ירידה מורגשת במיים החמים. 
הערה נוספת של הטכנאי ששם לב שיש שתי מקלחות בבית היתה שאי אפשר להתקלח בשתי המקלחות במקביל, מה שגרם לי ולאשתי להחליף מבטים מודאגים מעט אבל לאחר מספר דקות הבננו שהנושא קריטי רק בחודשי הקיץ החמים בהם בכל מקרה משתמשים בפחות מיים חמים ואילו בחורף יש פחות שימוש בשתי המקלחות בו זמנית.
בנוסף ואחרון חביב יש להתקין שקע חשמלי ליד מתקן הגז שהסכמנו שיותקן ליד חבלי הכביסה שמחוץ למרפסת השירות. 
בקרוב יותקן מתקן חימום הגז בביתנו ואז אוכל לספר לכם בכמה ירד חשבון החשמל ובכמה עלה חשבון הגז ואם כל העסק משתלם. 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על איך הכי כדאי לחמם מים לרחצה? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כחיסכון בכסף, אנרגיה, טיפים לחיסכון, ניסיון אישי, מה כדאי, חשמל או גז.
נכתב ע"י YaronGo
בתאריך: 25/07/2013
ירון גולדשטיין בן 67

15 מאמרים | 57917 כניסות
מאמר זה נקרא 4979 פעמים 0 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
 השארת תֶּשֶׁר לYaronGo
אהבת מה שכתבתי? 10 ₪ יעודדו אותי לכתוב עוד!
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!