הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
טיפול_בתרפיה_בילדים_באמצעותאמנות

טיפול בתרפיה בילדים באמצעות אמנות


באמצעות אמנויות שונות כמו טיפול בתרפיה לילדים, ניתן "להגיע" לילדים על מנת שיוכלו להביע את עצמם. ילדים עם בעיות התנהגות או ילדים עם הפרעות קשב וריכוז מטופלים בשיטה זו, מאמר זה יסביר על שיטות שונות בתרפיה בילדים.
ידוע כי טיפול בתרפיה בילדים  נעשה באמצעות  תאטרון בובות, מוסיקה, ואמנות כמו פיסול, ציור ועוד. זהו טיפול המתאים מהגיל הרך ועד גיל ההתבגרות. ילדים ונוער המגיעים לטיפול בתרפיה בילדים, הם ילדים עם בעיות התפתחות ובעיות של קשיים רגשיים. תכנית זו של תרפיה בילדים, תפקידה לשלב את הילדים שעוברים את הטיפול במסגרת חברתית רגילה.
אתן לכם דוגמא על טיפול בתרפיה בילדים וכיצד הוא עובד, חברתי שהיא מטפלת בתרפיה לילדים באמצעות תיאטרון בובות סיפרה לי על מקרה של ילד שהיה מאוד שקט בתקופה מסוימת, דבר שנגד את אופיו. כששאלה לסיבה, הוא לא ענה והתחמק. יום אחד בזמן הפעלת תיאטרון הבובות, היא ביקשה ממנו להציג מחזה על פי דמיונו באמצעות בובות התיאטרון. הילד הציג חוויה לא טובה שהשפיעה עליו. הוא הציג את מהלך האלימות שהייתה בביתו בין הוריו, ואף הוא היה קרבן לאלימות זו כמה פעמים בנהלך חייו. חברתי שהיא מטפלת בעיסוק ותרפיה קבוצתית בילדים, פנתה לגורמי הרווחה וסיפרה על המקרה.
כיום, ההורים כבר שמים לב בשינוי התנהגותי של ילדיהם, דבר שבעבר לא התייחסו אליו וציפו שיעבור עם הגיל. הרבה ילדים מתקשים להביע את עצמם ולספר מה עובר עליהם וטיפול פסיכולוגי מן השורה, אינו בהכרח מתאים להם, לכן אנשי מקצוע בתחום ממליצים להם על תרפיה באמנות. באמצעות התרפיה באמנות הילד עובר חוויות ומפתח את היצירתיות שבו באמצעות ציור, תיאטרון, תאטרון בובות ובהרבה מקרים באמצעות בעלי חיים. באמצעות תרפיה זו, הילד נפתח ומביע את רגשותיו ביתר קלות.
תפקידו של המטפל בתרפיה באמנות אצל ילדים, הוא ליצור מרחב בטוח עבור הילד ולהביא את הילד למצב בו הוא יביע את הקונפליקטים שלו, אם דרך האמנות ואם בצורה מילולית. בעיות נפוצות אצל ילדים העוברים טיפול זה, הם בדרך כלל על רקע משפחתי כגון משברים או גירושין במשפחה. מפגש ראשוני בין ההורים למטפל וההיכרות עם הילד עצמו, ייתן תמונת מצב למטפל, והוא יחליט אם תרפיה באמנות תספיק לילד, או אם צריך לערב איש מקצוע נוסף כמו פסיכיאטר לילדים אן רופא נוירולוג וכמובן הוא ישתף את הוריו של הילד בהחלטותיו. תרפיה באמנות היא טיפול רגשי משלים וכיום משתמשים בה גם לילדים בעלי ליקויי למידה. תהליך היצירה והעיסוק באמנות עבור הילדים, מפתח את הריכוז והקואורדינציה  ועוד מיומנויות קוגנטיביות.
 
 
 
 
 


מה דעתך על טיפול בתרפיה בילדים באמצעות אמנות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת צפרירה ב 08/07/2014 14:23נשמע מצוין, זהו כלי נהדר לטיפול בילדים. מבקשת לעסוק בזה.תגובה לתגובה

ידוע כתרפיה באמנות אצל ילדים