הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
יומן_היריון_-מי_שפיר

יומן היריון -מי שפיר


מסע ההיריון השני, האלכימאית מספרת על בדיקת דיקור מי השפיר. חלק ג'
אפשר לאמר שאת ההיריון הזה סחבתי ברגשות מעורבים, הסיכוי הנמוך לסיכון של הדבקות העובר הדאיג אותי וגם היועצת הגנטית הצליחה לבלבל אותי בדעה לא החלטית אם כן כדאי ויש צורך בביצוע בדיקת דיקור מי השפיר או שאני יכולה לנשום לרווחה וגם ככה הסיכוי קטן ואולי לוותר על אותו דיקור מי שפיר.

כן, פחדתי מאוד מהבדיקה הזו, שפע כתבות "גיגלתי" ברשת בניסיון למצוא ולהבין מה כל כך מפחיד בדיקור מי שפיר ואיך עוברים את הבדיקה עם מינימום מתח נפשי?!
בסופו של דבר על סמך בדיקות הדם שלי ונתוני הסקירות השונות שעשיתי החלטתי לגשת ולבצע את דיקור מי השפיר ולו בלבד עקב הספק  הקטן וחוסר האחידות בין הרופאים השונים שהייתי אצלם וכל רופא אמר משהו אחר. ניגשתי לבדיקה רק כדי לוודא שהתוצאה שלילית, בשביל השקט הנפשי.

אגב, כיוון שהבדיקות דם הראו על חשד לCMV זו נחשבה לסיבה רפואית מספקת  לבצע את הבדיקה על חשבון קופת החולים כשם שנשים מעל גיל 35 מבצעות את הבדיקה ללא תשלום.

 
ההכנות לבדיקת מי שפיר
 
את תאריך הבדיקה קבעו לי לאחר ייעוץ גנטי. עקב בלבול בירוקרטי את הייעוץ עשיתי פעמיים, פעם אחת ייעוץ גנטי בבלינסון ופעם שנייה בתל השומר מסתבר שאת דיקור מי השפיר ניתן לבצע  כמובן בשני בתי החולים אך מעבדת הCMV נמצאת בתל השומר ואם הייתי מבצעת את הבדיקה בבלינסון הרי שבכל מקרה את המבחנה של הCMV הייתי צריכה להביא בכוחות עצמי או המלווה שלי למעבדות בתל השומר. כדי לחסוך בירוקרטיה ועוד טפסי 17 החלטתי לעשות את מי השפיר בתל השומר.

הרופאים שערכו לי את הבדיקה ה ד"ר ליפץ וד"ר דובדבני שהיו מאוד מקצועיים במהלך הבדיקה, גרמו לי להרגיש בנוח והפכו את האווירה בזמן הבדיקה לפחות כבדה ומלחיצה.
ביום הבדיקה התבקשתי להגיע מוקדם וכבר ב8:30 בבוקר הגענו וחיכינו להיכנס בתור. מלאנו שפע טפסים על ההיסטוריה הרפואית, עברנו (שוב!) ייעוץ גנטי, קבלנו הסבר מלא על מהלך הבדיקה, זמן קבלת התשובות, איך עלי לנהוג בזמן הבדיקה ועל המנוחה הנדרשת אחריה.
הדקירה היא אכן לא נעימה, מעט מציקה בנוסף למתח והדמעות תחושת הדקירה כאבה אך במידה נסבלת. הרשתי לעצמי להציץ על מסך האולטרסאונד לוודא שהמחט לא פוגעת בעוברית, איזה פחד. את הדקירה מבצעים לאחר חיטוי הבטן בשפע אלכוהול, קצת קר וגם ממסטל מעט על הדרך את הנבדקת.

את תוצאות הבדיקה על הCMV קיבלתי לאחר כשבוע וחצי שהתגלתה שלילית. תחושת ההקלה הייתה גדולה מאוד, מכאן אפשר לאמר שהמשך הדרך של ההיריון נראתה כקלה יותר.
גם ההמצאות של השליש השני של ההיריון הייתה קלה יותר בשונה מהחודשים הראשונים.
הבטן המתעגלת ותגובות הסביבה החברתית היו בהחלט נעימות, בשונה מההיריון הראשון ההתלהבות מבגדי ההיריון היא נמוכה מאוד ואף מרתיעה, הגוף המשתנה לנוכח הבטן הגדלה העיקו עלי ואני רק רציתי את הגוף שלי בחזרה, פתאום הערכתי מאוד את המראה ומבנה הגוף שלי לפני כניסתי להיריון.

כמה דקות לאחר הבדיקה, הרגשתי כאבים לא נעימים באזור הדקירה, למעלה מחצי שעה של מנוחה במקום עד ששחררו אוי הביתה להמשך מנוחה.
יומיים של מנוחה בבית, בלי להרים שום דבר ובלי להעמיס על עצמי מטלות פיזיות, חשובה מאוד המנוחה וגם להיות רגועה, להכין את הסביבה הקרובה שלא יפריעו או יציקו, ללא הטרדות וללא דאגות מיותרות.
 


מה דעתך על יומן היריון -מי שפיר ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כדיקור מי שפיר,CMV,היריון,ךידה,היריון בסיכון,בדיקות בהיריון,חרדות בהיריון