הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
יתרונות_לייזר

הסרת שיער בלייזר יתרונות וחסרונות


אופן הטיפול, יתרונות וחסרונות, קרן אור


הסרת שיער בלייזר מתבצעת על ידי רופא או על ידי מטפל בהשגחת רופא. בדרך כלל ב-5-12 טיפולים שונים, זאת מכיוון שלא כל השיער חשוף בזמן הטיפול הבודד ולעתים חלק מהשיער מתגבר על הטראומה וגדל שוב. מספר הטיפולים תלוי במגוון גורמים שהחשובים בהם הם תכונות השיער ושינויים הורמונליים בגוף. בכל מקרה, היעילות המקסימלית של טיפולי הלייזר היא הסרה של 90% מהשיער ואת השיער הנותר יש להוריד בשיטת האפילציה.

יתרונות הסרת שיער בלייזר

  • מהירות הטיפול – סדרת הטיפולים היא קצרה למדי, גם אם היא מושפעת ממשתנים שונים ואינדיבידואליים. להסרה יעילה של שיער נדרשים בממוצע כ- 8 טיפולים לאזורים גדולים ולאזורים קטנים יותר, כארבעה טיפולים לכל היותר. משך כל טיפול הוא בין עשר דקות לחצי שעה לאזורים קטנים, ועד שעה בשטחים גדולים יותר.
  • יעילות הטיפול – כבר לאחר הטיפול הראשון ניתן יהיה לראות דילול של השערה במקום בו צמחה. בניגוד לשיטות אחרות של הסרת שיער, פרק הזמן ללא צמיחת שיער הוא ארוך ויכול להגיע למספר שנים. חשוב לציין כי אין בנמצא שיטה שתסיר את השיער לצמיתות, אולם באמצעות הורדת שיער בלייזר מתבצעת החלשה משמעותית של שורש השערה, כך שדילול צמיחת השערה הוא כן לצמיתות. ההפחתה בגידול השיער היא דרסטית ומגיעה לאחוזים משמעותיים בהפחתת צמיחת השיער.
  • בטיחות – הטיפול בלייזר כאמצעי להסרת שיער נבדק ונחקר לעומק בעולם ובארץ. רק לאחר בחינה מדוקדקת של השיטה היא אושרה לשימוש על ידי משרד הבריאות. כמו כן, את הטיפול מבצעים אך ורק רופאים מוסמכים או אחות מוסמכת בפיקוח רופא. מכשיר הלייזר הוא מכשיר מדויק ואינו מסוכן לבריאות, לא בטווח הקצר ולא בארוך.
  • חסכון בזמן – עם השקעה של זמן שמוקדש לטיפולי לייזר, תחסכו זמן משמעתי שהקדשתם עד כה להסרת שיער. לא עוד גילוח, שעווה או אמצעים אחרים. העור הוא חלק ויפה לתקופה ממושכת מאד, גם בלי ה"קוצים" המטרידים שמופיעים בעור לאחר גילוח או מריטה.
  • כאבים בטיפול – הטיפול מלווה בכאבים קלים הדומים לעקצוץ. יחד עם זאת, קיימים אמצעים לאלחוש והרגעת העור לפני קבלת הטיפול וכן אמצעי הרגעה וקירור עם תום הטיפול. בהשוואה לטיפולים כמו הסרת שיער בשעווה שהם כואבים במיוחד, מדובר בהליך שאינו מלווה בכאבים דרמטיים. רבים בוחרים לבצע אותו ללא מריחת חומר אלחוש טרם הטיפול.
  • חזרה לשגרה – הטיפול לא דורש כל זמן התאוששות או החלמה ממנו וניתן לחזור לשגרה באופן מיידי. גם אם קיימת אדמומית קלה באזור שטופל, הרי שלאחר כשעתיים העור חוזר למצבו הטבעי.

חסרונות הורדת שיער בלייזר

  • לא מתאים לכל אחד – טיפול לייזר הוא אפקטיבי מאד לבעלי עור בהיר ושיער בעל גוון כהה. למרות שבשנים האחרונות פותחו מכשירי לייזר מתקדמים המתאימים גם לבעלי עור שחום או לכהי עור וכן לבעלי שיער בהיר, עדיין, האפקטיביות של הטיפולים אינה גבוהה כמו באחרים. בעלי שיער דק ופלומתי ייהנו מתוצאות אפסיות בלייזר ויהיה עליהם למצוא פתרונות אחרים.
  • מחיר – טיפולי לייזר הם יקרים. סדרת טיפולים יכולה להגיע לאלפים רבים ואפילו לעשרות אלפים של שקלים. הסיבה לכך היא המכשירים המורכבים עם התוכנה המיוחדת שעלותם גבוהה, מעלות התחזוקה שלהם וכן מהעובדה שאת הטיפול מבצע רופא מוסמך, זאת בניגוד לאמצעים אחרים להסרת שיער, שם מספיק טיפול של קוסמטיקאית רפואית בלבד. מומלץ לבצע השוואת מחירים באמצעות האתר ולקבל החלטה מושכלת בדבר בחירת המכון הרצוי לכם.
  • משך הטיפולים – אפשר לראות את מספר הטיפולים כיתרון, בהשוואה למספר הטיפולים שדורשת הסרת שיער באמצעים אחרים, למשל אפילציה. אולם אם אתם ממהרים מאד, קחו בחשבון שנדרשים מינימום ארבעה טיפולים ולעתים יותר, כאשר יש להמתין במרווחים של מספר שבועות בין טיפול אחד למשנהו, במטרה לייעל את התוצאות.
  • תופעות לוואי – ברוב המקרים אין תופעות לוואי לטיפול, למעט אדמומית קלה באזור שטופל. יחד עם זאת נרשמו מקרים של נפיחות, שלפוחיות ואפילו כוויות. כדי להמנע מתופעות כאלו, יש לבצע טיפול בלייזר רק במכונים מורשים ועל ידי רופא או אחות מוסמכת.
  • חשיפה לשמש – בזמן ובמהלך כל תקופת הטיפול יש להמנע מחשיפה לשמש. אם תכננתם הליכה לחוף הים או שיזוף עם חברים, יהיה עליכם להמנע מכך, או לנקוט באמצעי הגנה מוגברים, כמו חבישת כובע רחב שוליים, משקפי שמש, כיסוי אזורים בגוף ושימוש במקדמי הגנה בעלי אפקט גבוה



יתרונות הלייזר לעומת הבזק אור
עוצמת מכשיר הבזק אור נמוכה מזו של הלייזר ואחוזי הצלחת הטיפול הם מעט נמוכים יותר במכשיר הבזק אור לעומת מכשיר הלייזר. מספר הטיפולים בלייזר נמוך משמעותית מטיפולים בהבזק אור (מספר הטיפולים משתנה בין אדם לאדם).



חסרונות הלייזר לעומת הבזק אור
יתרונם הבולט של מכשירי הבזק אור הוא טיפול בכהי עור לעומת הלייזר שאינו מסוגל לבצע זאת לרוב - (למעט מכשור חדש שיצא ב-2012 ומתאים לכהי עור ולבעלי שיער בלונדיני). מכשיר הבזק אור עושה זאת על ידי יצירת מספר אורכי גל שונים, תכונה זו מאפשרת לטפל גם בבעלי גוון עור כהה על ידי התאמת אורך הגל על פי הפרשי הגוונים בין העור לשיער. יתרון נוסף הוא בכך שאין צורך בהשגחה רפואית לעומת הצורך בהשגחה רפואית בטיפולי לייזר.



מה דעתך על הסרת שיער בלייזר יתרונות וחסרונות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה