הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
כך_עושים_יחסי_ציבור_ללא_עלות_בעסק_קטן_ובינוני

כך עושים יחסי ציבור ללא עלות בעסק קטן ובינוני


יחסי ציבור הם האומנות התקשורתית המתנהלת בין העסק לבין הסביבה העסקית שבה הוא פועל – הקהילה, הלקוחות, הספקים והמתחרים. מטרתה המרכזית של אומנות זו הינה לחשוף את הסביבה העסקית למסרים אודות העסק ובכך ליצור תגובה רגשית (חיזוק מוניטין) או פיזית (רכישת המוצר/שירות).
יחסי ציבור הם האומנות התקשורתית המתנהלת בין העסק לבין הסביבה העסקית שבה הוא פועל – הקהילה, הלקוחות, הספקים והמתחרים. מטרתה המרכזית של אומנות זו הינה לחשוף את הסביבה העסקית למסרים אודות העסק ובכך ליצור תגובה רגשית (חיזוק מוניטין) או פיזית (רכישת המוצר/שירות).
החשיבות של יחסי הציבור הינה עצומה לכל גודל של עסק והיא כמעט והכרחית בעסקים קטנים ובינוניים אשר משיקולי תקציב מתקשים לממן מסעות פרסום רחבים. בצדה השני של משוואת "חשיבות יחסי הציבור" נמצא סעיף העלות לשירותי משרד יחסי הציבור. רבים המשרדים המבקשים תשלום קבוע ארוך טווח עבור שירותיהם דבר המכביד בצורה משמעותית על תקציב השיווק של העסק ובכך מונע ממנו להיעזר בשירות איש המקצוע.
נשאלת אפוא השאלה האם ניתן לעשות את זה לבד? ובכן, בדומה לשאלות עסקיות רבות - התשובה היא "כן, אבל". עסק קטן ובינוני יכול בהחלט לפעול לקידום יחסי ציבור באופן עצמאי, אך זאת עד לרמה מסוימת. הנה מספר דוגמאות לדרכי פעולה אפשריות -
יחסי ציבור באינטרנט                                    
רשת האינטרנט צוברת עוד ועוד תאוצה כמקור ראשון לחיפוש מידע, מוצרים ושירותים. יתרונה המרכזי של הרשת מבחינת יחסי ציבור הוא ביכולתה להוות פלטפורמה לפרסום בעלויות אטרקטיביות ולקהלי מטרה מפולחים ומדויקים. אפשרויות החשיפה במדיה הדגיטלית הינן מרובות  -  פרסום מאמרים מקצועיים בפורטלים, שיווק וניהול קשרי לקוחות ברשתות חברתיות, רכישת פרסומות באתרי נישה, פעילות בפורומים, וקידום אורגני ומומן במנועי החיפוש.
טיפ ! שימוש בניוזלטר המדוור לקהלי מטרה מגביר בצורה משמעותית את חשיפת העסק, מחזק את המוניטין ומהווה כלי תקשורתי מצוין לבניית מערכת יחסים בין העסק לבין לקוחותיו.  מערכות הדיוור הקיימות בשוק מספקות מענה טכנולוגי זמין, זול ופשוט להפעלה גם למאותגרים טכנולוגית.
העברת הודעות לתקשורת
יחסי ציבור מבוססים רבות על הודעות לעיתונות ו"קומוניקטים". הכלל הוא - "כתבה עיתונאית היא אפקטיבית יותר מכל פרסומת". אולם, רצוי לזכור שכתובות המייל של העיתונאים גדושות בהודעות ועל כן היצירתיות והקריאטיביות משחקות כאן תפקיד חשוב.  אם העיתונאי יאהב את ההודעה - היא תפורסם!
טיפ ! חקור ואסוף מרשת האינטרנט כתובות מייל של עיתונאים ועורכים המסקרים נושאים בתחום פעילות העסק. ניתן להיעזר במערכות אינטרנטיות זולות יחסית אשר באמצעותן בעל העסק רושם את ההודעה לתקשורת והמערכת שולחת את ההודעה לעשרות עיתונאים בהתאם לפרמטרים מוגדרים מראש הנמצאים בשליטת בעל העסק.
יחסי ציבור חברתיים
חלק בלתי מבוטל מעולם יחסי הציבור נוגע לבניית שם ומוניטין. לא אחת, משרדי יחסי ציבור מפנים עסקים לפעילות חברתית אשר מסייעת לבנות את המותג גם ברמה הרגשית. אמנם עסק קטן יתקשה להקים מיזם חברתי משל עצמו, אך הוא בהחלט יכול לנסות ולבנות יחסי ציבור חברתיים.
טיפ ! השקעה בקהילה מעניקה לעסק הכרה ציבורית מהימנה ותורמת רבות להרחבת קהל הלקוחות. מגוון האפשרויות הינו רחב – הענקת שירותי פרו בונו לעמותה, אימוץ קבוצת ספורט מקומית, השתתפות באירועים במוסדות חינוך וכדומה.
לסיכום,
רשת האינטרנט, בשילוב המגמות הקיימות בענף התקשורת, יוצרים הזדמנויות גם עבור עסקים קטנים ובינוניים. באמצעות בנייה ויישום של תהליכי עבודה נכונים, גם עסקים קטנים מסוגלים באופן עצמאי לייצר פעילות אפקטיבית של יחסי ציבור. בעל עסק אשר יתמיד להתפתח, לחדש ולרענן, ייהנה מיחסי ציבור יעילים, אפקטיבים, וחשוב מכל – מניעים לפעולה.
 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על כך עושים יחסי ציבור ללא עלות בעסק קטן ובינוני ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כיחסי ציבור, אינטרנט, ייעוץ עסקי