הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
לאאנחנו_לא_גזענים

לא,אנחנו לא גזענים


בידיעות אחרונות של שבת ,עמוד 4 ,נכתבה כתבה על קיפוח שנשאר.כן,אתם,גזענים .בעקבות הנעשה בבית היהודי עם אלי אוחנה.מוציא הכותב שמרגיש מקופח את כעסו על האוכלוסיה האשכנזית.
הגיע הזמן כאשר מלכלכים עלי בעיתונות שאוכל להגיב.כיתות תורניות לא נוצרו בשנות ה-90 .כתות תורנויות החלו פעילותם המוגברת בשנות ה-60 המוקדמות.כמי שגדל בבתי הספר הממלכתיים דתיים,הרגשתי אפלייה נוראית.בתחילת כיתה ה' אספו מספר תלמידים מכיתה ד2 והעבירו לה1 הכיתה התורנית.חשבו שאנחנו תלמידים
מצטיינים שנוכל ללמוד גמרא היטב.אכן במה זכינו ,אנו המקופחים ,ללמוד כל יום 4 שעות גמרא ולאחר מכן לימודי חול רגילים.חברינו לכיתות הרגילות הלכו הביתה בשעה 13:00 ואנחנו למדנו עד 16:00 וביום א' עד 18:00 כי היה צריך ללמוד שעתיים מלאכה.אני כותב ממרחק של 50 שנה וזוכר כל פרט.כי אנחנו הרגשנו מקופחים ,כיון שלוקטנו מכיתה ד'2.אכן החברה היתה אשכנזית ברובה.אבל החבר הטוב ביותר היה איצו קארדי.ואחד החברים הטובים שלי בתיכון היה ניסים משעל.
אתם לטענתך 4 דורות שהם תוצר של קיפוח,אתם טובים לבישולים,יודעים לעשות שמח .אבל חלילה מלהכנס לסיירת שלנו.העובדות - בכיתה התורנית י"ב בירושלים למדנו 13 תלמידים ,שבעה היו ממוצא ספרדי.מצטיינים אחד אחד בלימודי התלמוד.
דע כי שפיגלר ואוחנה זכו למידה שווה של הערצה.אכן לימדתם אותנו דור לאחר שואת אירופה כיצד לעשות שמח.
בשבוע שעבר אשתי ביקשה שאוריד לנייד שלה שירים מהאינטרנט.בחירתה:אייל גולן,שלומי שבת,להקת שפתיים,שלמה ארצי ואריק איינשטין ללא הבדל ספרדים או אשכנזים.אז על מה תלין.
מה חסר לך לצאת מהרגשת הקיפוח ללא הפסק.מורים,אנשי תקשורת,אלופים,רמטכלים,שרים,שרי בטחון,בנקאים,מליונרים.מה חסר לכם עדת המקופחים.הרי אתם מובילים במירב השטחים בישראל.
אני מצהיר בזה כי כיליד ישראל להורים יוצאי פולין,לא הרגשתי מעולם שאשכנזים עדיפים על בני עדות המזרח.
להפיך זכיתי ובני הצעיר נישא לפני שנתיים לבחורה ממוצא ספרדי /רומני שהיא כבת לי.כיום אני חובק נכד,לדעתי כבר אין טעם להגדירו פרט ליהודי ישראלי.
מקופח הוא מי שבראש שלו חושב שהוא מקופח.לכן הגיע הזמן לחשוב אחרת.
נכון,אנחנו החילוניים מדעת,שעברנו בחיינו גם כיתות תורנויות ולמרות זאת המשכנו לדרכנו החילונית.חולמים תמיד כיצד ניתן לגשר בין דתיים לחילוניים.
נכון נתנו לבנט אישור לבצע מעשים לקירוב.אולם כנראה הנושא גדול עליו.במקרה זה הוא כשל.
אבל ברור לעין כל  :  לא , אנחנו לא גזעניים !!!


מה דעתך על לא,אנחנו לא גזענים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת menachem ב 08/02/2015 23:25 ( הפרופיל שלי ) נכון מאוד! נמאס כבר מטענות הקיפוח הבלתי פוסקות, מי שמעוניין להצליח יצליח גם אם הוא ספרדי.תגובה לתגובה

נכתב ע"י sd1952
בתאריך: 30/01/2015
שרה דרומי בן 71

39 מאמרים | 105626 כניסות
דירוג המאמר
61%
 השארת תֶּשֶׁר לsd1952
אשמח לקבל תשר שיביע את התודה על ההנאה והתועלת
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!