הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
לא_משלנו

לא אחת משלנו.


מחשבות על ידיעה עיתונאית מזלזלת ופוגעת.
לפני מספר ימים התבשרנו כי יאיר בנו של ראש הממשלה נראה כאשר הוא מבלה בחברתה של "שיקסע".
כן ממש כך, ובמילים אלו בכותרות המשנה של העיתון הנחשב והנקרא במדינה.
כמה הערות בעניין זה המייצגות את דעתי בלבד, אם כי אני מקווה שיימצאו שותפים רבים לדעותי.
ראשית הניסוח.  ניסוח מתלהם, גזעני, פוגעני, סר טעם, סקסיסטי, ומנוסח באופן גרוע, שאינו הולם כתיבה עיתונאית המכבדת את עצמה ואת קוראיה, אפילו לצורך השגת כותרת. ולמי שאינו בקיא המילה שיקסע שבמקורה מהיידיש באה לתאר אישה גוייה (בדרך כלל צעירה ומצודדת) אשר עצם הימצאה בסביבתם של גברים יהודים עשוי לסכן את שלומם, שלום משפחתם, ומהווה סיכון לשלומה של הקהילה.מקור המילה מהשורש שקצ בעיברית על הטיתיו השונות והשימוש בה מכוון לעורר קונוטציה שלילית. ניתן להקביל את הדבר לשימוש בערך - "יהודונית" אילו נעשה באותו הקשר בעיתון נכרי לתיאור קשריו של בנו של ראש המדינה הגוי עם בחורה ממוצא יהודי או ישראלי.

שנית נשואת הכינוי. ובכן כך איננו יודעים הרבה על העלמה עליה נכתב, לבד משמה, צבע שערה, ועוד מספר פרטים שוליים בהחלט, וכמובן היותה שלא מבנות עמנו, עובדה זו בלבד מזכה אותה בגינוי המרומז שבכתבה. איננו מכירים את פועלה, את עמדותיה, איננו יודעים אפילו את טיב כוונותיה באשר לבחור, ואת יחסה בכלל לעמנו כולו. אפשר שהיא אוהבת ישראל, מצטיינת בלימודיה, פעילה הומניטרית ועוד. אך לא נדע. למה? ככה! כי זה אינו רלוונטי לעצם העניין- בנו של ראש הממשלה מתרועע עם זרה.

 שלישית הנושא עצמו. ובכן ככה מדינת ישראל אינה ממלכה. אף על פי שישנם סימנים מטרימים לכך שזה מה שהיא רוצה להיות, עדין אינה כזו, ולפיכך אין זה מעניינו של איש עם מי בוחר בנו של ראש הממשלה להתידד במי הוא מתאהב, ועם מי הוא מתחתן.
כל עוד השלטון ונכסי הממלכה אינם עוברים בהורשה, אין זה מעיניינו של איש אל מי משתדך הבחור, למעט משפחתו הקרובה, וכמה מאלו כפי כפי שממהר העיתון לעדכן, כבר הביעו את מורת רוחם מהקשר. אך גם אישים מהקשת הפוליטית, ובעניין זה משפט קצר: התייחסות של הקולגות של האב (גם אם ברי פלוגתה שלו) לבחירותיו של הבן אינה ראוייה בהקשר זה ואינה הוגנת -
לא ככלי ניגוח, ולא כביקורת (על האב כמובן). 

יש לשער כי הרושם שהותירה הכתבה עתיד והאימפקט שתצליח, או לא לייצר, יתפוגגו במהרה, בנו של ראש הממשלה, בחור רב פעלים ועתיר מעללים, ועתיד כפי הנראה לספק לנו כהנה וכהנה שערוריות אמיתיות יותר בזו האחרונה ואם בוחרים להטפל אליו דווקא כדאי שיהיה זה על משהו אמיתי  שראוי לענות בו.
אין פסול בהתרועעות, התאהבות ואפילו נישואים, עם אישה או גבר שאינם יהודיים, לפחות לא מבחינה ערכית, עשוייה להיות בעייה הלכתית, שניתן לפתור בדרכים שונות אם יש בכך עניין. אך ככלל זהו עניין שבתחום של רשות הפרט וברגע שניקח לנו את הרשות לחדור לתחום זה אצל בנו של ראש הממשלה אנו מעניקים לגיטימציה לאלו המבקשים לחלל את רשות הפרט הפרטית שלנו. 
בנוגע לכתבה בכללה-  כתבה על כלום! שערורייה שלא הייתה. ומספר הירהורים שביני לביני:
הגיע הזמן  להשתחרר מתסביכים ישנים וגלותיים, מנטליים וסמנטיים,וללמד לכבד את את אלו שאינם מבני עמנו, ולו בשל העובדה שגם בתוכם ישנם אנשים טובים, מוכשרים, חכמים, כאלו שיכלנו להתברך בהם לו בחרו להסתפח אלינו, (ואבא של יאיר יכול מן הסתם להעיד על כך) וגם כמה ידידי אמת שאל לנו לפגוע בהם מתוך התנשאות,
כותרות מהסוג הזה גורמות לנו נזק תדמיתי גדול מכיוון שהן מעידות על הלך רוח שאולי מאפיין אותנו, שיש בו בדלנות, גזענות וסקסיזם, וייטב לנו למתן את תדמיתנו בנושאים אלו.
ואחרון חביב, למרות העניין המציצני בפועלם של מקורבי, ראוי להעביר את העיסוק בכך למדורי העיתון המיועדים לכך-
מדורי הרכילות למשל, וגם אז להקפיד עד כמה שניתן בכבודם של אלו שנקלעו אל ההתרחשות.


מה דעתך על לא אחת משלנו. ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה