הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
לדבר_על_הכאב

לדבר על הכאב


לכולנו לב שבור,לבו של כל אחד מאתנו נשבר לפחות פעם אחת. אבל כשמדובר בילד ובמסגרת המשפחה , התנפצות הלב והרסיסים מתפזרות ונשמעות עד קצוות תבל. אתה יודע שמאותו הרגע הכול יהיה שונה.

כשאתה ילד נבגד, משהו מתנפץ בך לרסיסים קטנים ומסרב להתאחות ,אתה תחיה בניסיון נואש להקהות את הכאב, בכל דרך ,ולברוח מלחוש את אותו הרגע , אם בהתמכרות , באכילה בעבודה אין סופית ,ברדיפה אחרי ... בכל סוג של בריחה רק לא לחוש את הכאב הזה שוב . ותבלה את חייך בניסיון נואש לגרום לאנשים לאהוב אותך בדרך בה נזקקת כילד לתקן על המקום השבור .  
כילדים ראינו את הורינו כמושלמים ,צודקים ותמיד עושים את המעשה הנכון עבורנו. אף פעם לא חשבנו אותם לאינטרסנטים ,קטנוניים, לא מודעים וכאלה שמכאיבים לנו בכוונה .לא הטלנו ספק באהבתם אותנו. חווינו את חיינו מתוך נוכחות מוחלטת ולא מתוך שיפוטיות כמו שילד חווה את העולם . אהבנו והיינו תלויים בהם לחלוטין.
צריך לזכור שדור ההורים גם הם חווה ילדות כאובה למדי , כאחד שדיבר עם בני הדור הזה על הכאב ,על המעט שהם מוכנים לספר. אלימות , מילים קשות ובוטות, חוסר כבוד, חינוך נוקשה, היו חלק מחיי הדור הזה ,והכול הוסתר, שיראה בסדר שהכול  לכאורה כשורה . 
הדור הלא מודע שגידל אותנו שילם מחיר כבד על הדור הקודם שגידל אותו ,ואנחנו יכולים להחליט להפסיק להיות התינוק הזנוח שלא אהבו  ולהתחיל להיות מודעים וללמוד לאהוב ,בעיקר את עצמנו ולעצור את הבושה . מלעבור הלאה לילדינו . זוהי החובה שלנו . לדבר על הכאב שסוחבים דורות שלמים על גבם ומתביישים לדבר . לא יודעים לאהוב אבל מחביאים  שלא ידעו ."לא מחבקים כדי שלא יהיו מפונקים ,כדי שהילדים יהיו חזקים ."
"החיים קשים, אסור להיות רגישים ידרכו עליך.".  הרבה אמונות  יש לדור של הורנו שהוטבעו בנו והושרשו וחובה עלינו לעקור , ולא להעביר לדור הבא , לדבר על הכאב שלנו תמיד , ובכל מקום, בלי להתבייש , התביישנו מספיק.   


מה דעתך על לדבר על הכאב ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כלדבר, על, הכאב