הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
להשקיע_מפחיד_אבל_כן!

להשקיע? מפחיד, אבל כן!


האם להשקיע בדירה או בשוק ההון או שעדיף להשאיר את הכסף בחיסכון בבנק כך הוא אמנם לא יעלה, אבל לא נסתכן... לדעתי כדאי להסתכן. אשקר אם אגיד שזה לא מפחיד. זה כן! אפילו מאוד!! העניין הוא שבכל דבר בחיים כמעט יש סיכון ומי שלא מהמר קצת נתקע במקום או אפילו יורד.
בכדי להשקיע את החסכונות בדירה להשכרה או בשוק ההון חובה ללמוד את הנושא, למזער סיכונים. ברכישת דירה לבדוק טוב מי המוכר, מכירות אחרונות באיזור, מצב הדירה וכדו' ובהשקעות לפזר סיכונים (כלומר לגוון ולשים את הכסף בכמה מקומות כמו: תעודות סל, אג"ח, קרנות השתלמות וכו'....), לא להשקיע במקומות שבהם סיכון גבוה למרות הרווח הגדול האפשרי ולא להיבהל כשיש ירידות, אלא לבדוק את המצב כמה שאפשר בקור רוח (למכור בזמן ירידה זה לא פעם הפסד עצום של כסף ומצד שני לפעמים עדיף להפסיד חלק מהכסף מהכל)

לאנשים רבים אין אפשרות כרגע לקנות דירה עם ההון העצמי שיש וגם אם היה לטווח הארוך כפי הנראה זה לא ישתלם. (זה לא תמיד נכון שכדאי לקנות דירה מלגור בשכירות, לפעמים זה פחות משתלם בזמן מסויים)
אז כשאין הון עצמי מספיק או שאין כמעט בכלל. יש אפשרות להגדיל את ההון העצמי שלנו בשנים הקרובות בעזרת קניית דירה זולה בארץ וחיסכון של השכירות או השקעה בשוק ההון.
כשחושבים לקנות בית איפה שהוא בארץ. חשוב מאוד לבדוק הרבה, ללמוד את האזור, לבדוק רישום בטאבו (לא פעם רמאים מכרו דירות שלא שלהם בטאבו ואחר כך לכו תחפשו את הכסף שלכם), לבדוק מכירות אחרונות באזור (אפשר במדלן באינטרנט) וכדו'
אם החלטתם שלא מתאים לכם לקנות בית רחוק, לדאוג לשוכר וכדו'.... או שאין לכם כמעט כסף בצד ואין קרובים שאפשר ללוות מהם סכום כסף לזמן מסוים אוליי תחליטו להשקיע בשוק ההון.
כשקונים בית בלי הון עצמי בכלל (בעזרת הלוואות לטווח קצר ממשפחה וחברים), זו הסתכנות. ברור שכן!!!
לא פעם יש החלטות גרועות שם ומפסידים כסף ועם זאת בסוף לרוב מרוויחים, כי לא הייתם חוסכים בשנים האלו סכומים גדולים כאלה אם בכלל.

גם להתחתן זה הימור וכנ"ל ללדת ילד ולשלם המווון כסף על תואר זה לא הימור? יש המוון אנשים שלומדים שנים, משקיעים כסף ובסוף לא מוצאים עבודה בתחום.
מצד שני מי שפוחד מכל דבר ולא עושה כלום רק מתדרדר אחורה.
תחשבו על זה אנשים נעשים חולים לא פעם רק מהלחץ שמא הם יהיו חולים.

לא מעט אנשים לא משקיעים בבורסה, אבל רוכשים מוצרים יקרים כמו מכונית חדשה שהערך שלה יורד בשנייה שהיא יוצאת מהחברה ב25%, מבזבזים כמויות של כסף על בגדים שלאו דווקא צריך או ישתמשו בהם. אם זה לא הימור בכספים אז...?
ומי שמתחיל עסק חדש לא מהמר? אנשים נכנסים לחובות מטורפים בגלל עסק.

הכל עניין של ללמוד את הנושא ולעשות את הדברים כמה שיותר מובנים ועם כמה שפחות סיכון (כן לפעמים גם נופלים, אבל קמים מזה ולומדים המון) עם זאת מי שלא מסתכן בכלל אין לו כלום!!
כל כך הרבה אנשים שורדים מחודש לחודש ומה קורה כשהם פתאום מפוטרים או כשמגיעים לגיל פנסיה? פתאום אין כמעט כלום וזה מפחיד. זה הימור על החיים והוא הרבה יותר מסוכן כשאתה כבר בגיל מבוגר ואין לך כ"כ הרבה אפשרויות לצאת מהצרה.
 


מה דעתך על להשקיע? מפחיד, אבל כן! ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה