הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
לכל_החלטה_מחיר!!

לכל החלטה מחיר!!


לא להחליט זו החלטה ולכל החלטה יש מחיר. השאלה היא האם אתם מוכים לשלם אותו?
לפני שמחליטים החלטה ולא משנה באיזה תחום חשוב להבין שלכל החלטה יש מחיר ולא משנה אם מדובר בבחירת בן זוג / בחירת קריירה  או אפילו בחירת האוכל אותו נאכל בארוחה הקרובה או בחירת התגובה שלי למעשה שעשתה אחת הבנות ברגע זה ממש. לכל החלטה יש השפעה על העתיד וגם לא להחליט ולזרום עם מה שייקרה זו בעצם החלטה שגם היא תגרור מחיר כלשהו (לפעמים כבד מאוד).
אנשים רבים נותנים למציאות להחליט עבורם את ההחלטות, נותנים למה שקורה בזה הרגע לקבוע איך חייהם יתנהלו ולא מחליטים בשיקול דעת מה נכון עבורם ומה לא. כך יוצא שהם לא מתכננים את העתיד שלהם ומנהיגים את הדרך להגיע לתוצאות הרצויות להם, אלא נותנים לחיים לקרות ומתאימים את עצמם למה שקורה. זו אחת הסיבות לכך שאנשים רבים לא מרוצים מהמקום בו הם נמצאים ונוטים להתלונן על מציאות חייהם.
מה שלא פחות עצוב זה שישנם אנשים רבים שמחליטים החלטות בכדי לרצות אחרים ובכך להימנע ממריבה ולקבל שקט זמני או שמחליטים החלטות כי זו הדרך שהם מאמינים בה, אבל לא לוקחים בחשבון את המחיר.
לאחרונה שוחחתי עם מישהי ואיך שהוא ייצא לנו לדבר על האגיס  אז היא אמרה לי משהו כמו "יש אנשים שיכולים להרשות לעצמם לקנות את זה" והרגשתי שהיא מבקרת אותי על שיש לי את הכסף לקנות האגיס. לא שאני עשירה, עדיין לא (-; , אבל תודה לאל יש לי אפשרות לקנות את מה שאני צריכה. באותו הרגע לא אמרתי לה כלום, לפעמים התגובות הנכונות באות אחרי שהרגע עבר, כי כשחשבתי על זה לאחר מכן הבנתי שהיא בעצם סובלת מבעיה שהרבה אנשים סובלים ממנה. הקושי להבין שלכל בחירה יש מחיר.
היא לדוגמא בחרה שבעלה יילמד כרגע ולכן הכסף לא ממש זורם. זה לא נעים ולא קל, אבל זו בחירה שלה. באותה מידה אני בחרתי לתת לבעלי להמשיך לעבוד בכלוב הזהב של ההייטק כי זה עושה לו טוב, למרות שזה לא תמיד קל בייחוד כשגרנו רחוק מהעבודה וכן חלק מההשפעה על הבחירה הזו זו המשכורת (כלוב זהב כבר אמרנו (-; ) באותה מידה בחרנו למכור את הרכב, כי החלטנו שחשוב לנו להשתמש בכסף על דברים אחרים גם זה לא קל, אבל שוב עשינו את חישובים שלנו והחלטנו ששווה לנו לשלם את המחיר. גם זה שאני לא עובדת, כי לא ממש משתלם לי כלכלית לצאת לעבוד כרגע כשאני עם תינוקת ויש לי עוד 2 קטנות בגנים זו החלטה לא קלה. הרבה יותר מספק בעיני לעבוד בחוץ. עם זאת זו החלטה שלא נגררתי אליה, אלא נעשתה בהבנה מלאה של המציאות ובמחשבה רחבה על מהם הערכים החשובים לי ומה נכון לשנים הקרובות. הבנתי שאם אבחר לעבוד כרגע זו לא תהיה בחירה של עבודה אמיתית שמתאימה למי שאני ולמה שאני באמת אוהבת, אלא סוג של הוכחה לעולם שאני שווה, כי אני מכניסה כסף (גם אם בפועל כולו או רובו ייצא על טיפול בילדים) במקום זה החלטתי ללמוד יום – יומיים בשבוע דברים שייקדמו אותו וייתנו לי לחוות חוויות אחרות.
מה שאני בעצם רוצה לומר בכל זה שבלי תוכנית והבנה מלאה של הרצונות והצרכים בחיים, כלומר בלי לשאול את עצמנו את השאלות הללו: מה נכון לי /לנו כיום? מה אני / אנחנו רוצה/ים? ואיך מגיעים לזה? לא תגיעו רחוק, כי הכי קל בטווח הקצר זה להגיד אני אזרום עם המציאות ונראה מה יהיה, אבל אז נותנים למציאות לשלוט בכם במקום להיפך וגם בזה יש מחיר כבד.
אז מה צריך לעשות? לפני שמחליטים החלטה צריך להבין מה אנחנו רוצים ואז לראות אילו דרכים עומדות בפנינו. אחרי שברור מהם הדרכים האפשריות צריך לבדוק מה החסרונות של כל דרך ולשאול את עצמנו האם אני מוכנה לשלם את המחיר? חייבים לזכור שלכל דבר יש מחיר גם לכך שלא מחליטים כלום!!!
אחרי שבחרנו את הבחירה שלדעתנו היא הנכונה ביותר לשלב בו אנחנו נמצאים וביצענו אותה חשוב מאוד לשים את הפוקוס על החיובי שבהחלטה ולהינות ממנה, למרות החסרונות, כלומר אחרי הבחירה חשוב מאוד לשים את הדגש על הדברים הטובים שבבחירה ולא על הפחות חיוביים או על המחיר!
תזכירו לעצמכם שבחרתם בזה למרות המחיר כי החיובי שווה את זה. בהצלחה!!
 


מה דעתך על לכל החלטה מחיר!! ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה