הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
ללמוד_מהרגע_הראשון

ללמוד מהרגע הראשון


כהורים יש לנו תפקיד חיוני בהתפתחות ילדינו. כאשר אנו מפקידים אותם, בהגיעם לגיל שש, בידי המורים במוסדות החינוך, הם כבר מצוידים ברוב כישורי הלמידה הבסיסיים.
ילד מאושר ובעל בטחון עצמי יתחיל את לימודיו בבית-הספר כשהוא מוכן להשתתף בפעילויות השונות המתרחשות בו ורוצה בזה. חשוב יותר לפתח את ביטחונו של הילד בכישוריו וביכולותיו, מאשר לדאוג לכך שיוכל לכתוב את שמו או לחבר שתיים ועוד שתיים.
אחד השיעורים החשובים ביותר שאנו יכולים ללמד את ילדינו הוא, שלמידה היא אחת ההנאות הגדולות בחיים. אם ילדיכם יודע שהוא "יכול" - הו ילמד: אך אם הוא מאמין כי "אינו יכול" - לא ילמד. אין אדם שמצליח כל הזמן: אבל הילד, המאמין בכוחו להצליח, ידע להתמודד עם קשיים. הערכה עצמית היא המפתח להצחה: את התכונה הזאת קשה למדוד יותר מאשר את כישורי טרום-הקריאה, איך היא חשובה לאין-ערוך. ילדכם מפתח את הערכתו העצמית באמצעות ההכרה כי תמיד יהיו אנשים שיאהבו אותו לאו דווקא בזכות הישגיו - אלא בזכות עצמו. אם יום - יום מעבירים לילד, בילים ובמעשים, את המסר שהוא הטוב בילדים, הוא אכן יצליח לפתח הערכה עצמית המיוחלת, ולא יאבד את ביטונו העצמי, אף לא את ביטחונו באהבתם של אנשים אחרים כלפיו, גם כאשר ישגא. לעומתו, הילד, המאמין כי אוהבים אותו רק בזכות מעשיו, עשוי להירתע מלפעול, פן ייכשל. ילד שנהנה מאהבה בלתי- מוגבלת, מתמיכה מעידוד, יגלה את הביטחון ואת התבונה הנחוצים למציאת פתרונות. אמנם הוא עלול לספוג מפלות ולהתאכזה נוכח כישלון, אך עם זאת יהיה מסוגל לשמור את הביטחון הנחות\ץ כדי לנסות שנית.


מה דעתך על ללמוד מהרגע הראשון ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה