הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
למה_לחזור_בתשובה

למה לחזור בתשובה?


למה לחזור בתשובה? מה אני ירוויח ומאיזה הפסדים אני ינצל?
למה לחזור בתשובה?
המאמר שייך גם למי שמאמין וגם למי שלא מאין, מי שלא מאמין ייאלץ לחכות עוד כמה שורות, ומי שאמיתי עם עצמו יקרא עד הסוף לפחות במה שנוגע לאמונה, כי אם לא יפספס.
רוב גמור של האנשים מאמינים בקב"ה אבל בכל זאת ששואלים אותם אז למה אתה לא חוזר בתשובה הם יענו לא מתאים לי, אני לא דתי, כל אחד יעשה מה שטוב לו.
מתבונן אמיתי מהצד יראה את התשובה הזאת כמוזרה, כי התשובה היא או שנאי צריך להיות דתי או שאני לא צריך להיות דתי, רק ברור שגם למי שיודע שהוא צריך להיות דתי לפעמים אין רצון ולכן הוא מתחמק.
וזה נובע מכך שהוא לא יודע מה הוא ירוויח ומאיזה הפסדים הוא ינצל.
ראשית צריך להבין שהאמונה ביהדות היא צריכה להיות מבוסתת, והקב"ה לא מצפה ממנו לאמונה עיוורת כמו שיש באיסלאם ובנצרות, ואין לה הכל היגיון, אם זה היה כך האתאיסטים היו צודקים, ואם אלקים לא קיים? למה שאני יקשיב לו?
אז קודם כל בעיקרי האמונה צריך להבין דבר פשוט שאם יש לך תוכנת סקייפ במחשב שאתה יכול ליצור שיחות, ויש אפשרות עם או בלי וידאו, ברור שמישהו חשב על זה, כל שכן העולם עם כל המערכות שיש בגוף האדם ובטבע ובאקלים, מערכות מאוד חכמות שמגנות על האדם למשל, איך יש כל כך הרבה מערכות שעוזרות לאדם ואף אחד לא חשב עליהן?
רוב או כל האתאיסטים שרואים את זה אומרים לעצמם נו יופי זאת ההוכחה? תהליך אבולוציוני...
אבל נו באמת, תיקח ערימת לבנים ומלט, ותהיה לך הזמנות לפוצץ מליארד ערימות כאלו, מתי שהוא תגיע לבנין? אז איך כוכבי הלכת עגולים ולא מרוחים כמו אחרי פיצוץ? ואיך דבר דומם ללא שכל יפתח לעצמו מערכות?
אז היהדות לא שוללת את המפץ הגדול אבל גם המפץ הגדול לא שולל את היהדות. גם מיקרו-אבולוציה היהדות לא שוללת אבל מאקרו-אבולוציה? רבים מהמדענים והחוקרים כבר לועגים לתיאוריה של דארווין.
רק מה נעשה? אנחנו חכמים ועושים אחד ועוד אחד שווה שתיים, אם הקב"ה קיים אני צריך להגביל את עצמי, אז הוא לא קיים.
לכן עצה אליך שקודם כל תנסה לחשוב רק האם הקב"ה קיים, רק זה נמצא בהחלטות שלך אם כן או לא, וגם אם תחליט שהוא קיים זה לא אומר שאתה תקבל עליך מצוות ואתה יכול להמשיך להתנהג כרצונך.
ככה תהיה שופט אמיתי, וגם אם באמת לא תקבל אפילו מצווה אחת, אם הקב"ה קיים אז העונש שלך יפחת בהרבה אפילו אם תמשיך להתנהג איך שאתה רוצה, ככה שאין לך הפסד מזה.
את ההוכחות שהיהדות אמת, לאחד שהבנת שמציאות האלקים קיימת תוכל למצוא במגוון סרטונים ביוטיוב, וחבל על הזמן שלנו. קח רק למשל את דברי הזוהר שאומר שההעולם הוא כעין כדור חציו לילה וחציו יום, הוא מסתובב וכך נוצר היום והלילה. הדברים נכתבו לפני 2000 שנה, מוזמנים לחפש ולראות בפנים.
גם בתלמוד הירושלמי לפני 1800 כתוב שהעולם הוא בעין ביצה, והפלא ופלא העולם החוקרים גילו שהעולם הוא לא עגול אלא אליפסה, כמה דיוק... (גם הזוהר לא סותר, שהוא לא אמר שהעולם עגול אלא כעין כדור)
רק דבר אחד אגיד לפני, שהחזרה בתשובה היא לא תהליך של יום אחד, ולכן אף אחד לא מצפה שביום אחד תהיה צדיק גמור, הלוואי. רק לקחת רב ולאט לאט לעבור הצלחה את התהליך הזה.

על כל פנים מה יועיל לי לחזור בתשובה? כל מה שאני כותב יש לו מקורות, מפאת המקום אני לא כתבתי והקורא מוזמן לעשות חיפוש מהיר בגוגל ולמצוא מיד את המקורות בספרים:
1. שכר ועונש- שכר בגן עדן ובעולם הבא ועונש בגיהנם. מה השכר ומה העונש? כתוב "יפה שעה אחת של קורת רוח בעולם הבא מכל חיי העולם הזה", כלומר רגע אחד בעולם הבא יותר מהנה מכל ההנאות שהיו ויהיו בעולם הזה לכל האנשים יחד. מוזר? עובדה שזה קשה לשמור מצוות.
מה ה העונש? הרמב"ן כותב שרגע אחד בגיהנם גרוע יותר מ70 שנה של יסורי איוב, שמעשירות גדולה ירד לעניות גדולה, מתו כל בניו ובנותיו ואשתו, היה מוכה שחין שהיא מחלת עור קשה ושורפת, היה בסך הכל שנתיים כך ובערך איבד שפיותו, היה צדיק גדול והתחיל להתלונן על הקב"ה שלא מגיעים לו יסורים כאלו, אם צדיק כזה נשבר...
והגר"א כותב שכשנגיע למעלה הצער שיהיה על שנבין מה הפסדנו ומה יכולנו להרוויח יותר גרוע מהגיהנם.

2. אושר- צריך להבין, האושר האמיתי הוא רק בלב, ולא בשום מקום אחד. לא באוכל, לא בחברים, לא בעריות, לא בכסף. זה נקרא הנאה, אבל לא אושר. ואושר הוא מעלה הרבה יותר גדולה מהנאה. 
אז גם אחרי חזרה בתשובה אפפשר להינות ואפילו יותר, תלוי בבן אדם ואיך הוא מתנהל, בגלל זה גם חשוב שיהיה לו רב שידאג לכך שהוא לא מונע מעצמו הנאות מותרות.
ההנאות בנויות באופן כזה שרוב הזמן או שתהיה רדוף אחד ההנאה ויהיה לך צער שלא השגת אותה או שתהיה שבע מההנאה הקצרה שהיתה לך ושוב אין לך הנאה.
אבל מה שבטוח זה שהאושר האמיתי נמצא בדת, איך זה שכל החוזרים בתשובה חוזרים על זה? אולי יש בזה משהו?
תדע לך שאין בן אדם יותר מאושר מאחד שיודע שהכל בסדר איתו, שהוא לא עושה שום דבר לא בסדר, שהקב"ה מסתכל מלמעלה ומרוצה ממנו.
https://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.6268457
http://www.kolhazman.co.il/298955

3. ברכה- הרבה פעמים בן אדם מרגיש שאין לו מזל, היום פאנצר ומחר דוח ומחרתיים נשבר הפלאפון.
אין פה הבטחה של 100%, ומנגד גם לא סגולה, יש פה דבר ברור, כשבן אדם מוציא זרע לבטלה הנשמות שהוא הוציא ממקומם נחטפות למקום לא טוב, וכיון שהוא פגע בהם הם רוצות להזיק לו בחזרה, והם לא ירגעו עד שהם יזיקו לו, ועיקר ההיזק שלהם הוא בפרנסה.
לא מאמין? אם חקרת וגילית שהיהדות היא אמת ושדברי חז"ל אמת, ושדברי הזוהר אמת, מה יש להגיד?
רק לפעמים שחוזרים בתשובה צריך עדיין למחוק אותם, אבל זה כמו לערוך משפט מול מי שמציק לך, עדיף שהוא יציק לך ותסבול יותר?

אם יש שאלות אתם מוזמנים לשאול, תודה.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על למה לחזור בתשובה? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה