הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
למישהו_יש_פיתרון_עבור_הזוג_הזה

למישהו יש פיתרון עבור הזוג הזה?


קובי וכרמית הם זוג אוהב שנקלע למריבה. דרכם נשאל על מה אנחנו באים להגן כשאנו תוקפים את השני? המאמר מתאר את נבכי נפשם בצורה של הצגה עם דמויות. דרך המאמר ניתן להבין יותר את עצמנו בשעת מריבה. להצגה המשך פתוח, עבור הקוראים שמעוניינים להביא את חכמתם לכאן



סצנת מריבה זוגית- חלק ראשון.
 
הצגה של ריב זוגי, כאשר הדמויות בהצגה הם חלקים בנפש שלנו.
 
כולנו היינו תינוקות. יצורים שנעולים על דבר אחד בלבד. הצורך להיות אהוב, רצוי ומוגן. התינוק שבתוכנו לא מת. הוא חי ונושם, ויש לו את אותם צרכים, כשהוא מאוים, לפי הבנתו,  הוא מדבר דרכנו.
 
 
 
הדמויות:
 
כרמית: בתפקיד האישה.
 
תינוכרמית: בתפקיד התינוק שבתוך כרמית.
 
קובי: בתפקיד הבעל.
 
תינוקובי: בתפקיד התינוק שבתוך קובי.
 
פרשנוני: דמות בלתי נראית שנמצאת בתוך כתלי הבית של כרמית וקובי, ומנסה להיצמד לפרשנות אובייקטיבית, שכלתנית וקרה.
 
המגשר: גם כן דמות בלתי נראית בבית, שמנסה לעשות שלום בין מכלול הכוחות, ולתת לכל אחד את המקום הראוי לו.
 
רקע:  כרמית וקובי נשואים מזה חמש שנים, יש להם שני ילדים, אורי ומתן.  לקובי יש עסק של קייטרינג, בקושי נמצא בבית. היום היה לכרמית יום קשה. היא אירגנה את הילדים בבוקר לבד, לקחה אותם לגן ברכב, בדרך מהגן של הילדים לעבודתה, אירע תקר בגלגל המכונית, היא נאלצה לנופף לעוברים ושבים עד שאדם טוב לב אחד נחלץ לעזרתה. היא איחרה לעבודתה כמנהלת רשת בחברת הייטק, וחטפה עקיצה מן הבוס. בסיום העבודה היא לקחה את הילדים מן הגן, הביאה אותם הביתה, טיפלה בהם, פתרה את המריבות ביניהם, וסוף דבר נתנה להם ארוחת ערב, קילחה אותם, והשכיבה אותם לישון. אחר כל זאת, היא רצתה משהו בשביל הנשמה. היא ביקשה מן השכנה "לשים עיין" לרגע ולשמור על הבית. קפצה לקניון וקנתה אגרטל חדש, בעיצוב סיני, עם פרחים מיובשים בגוון סגול כחול. את האגרטל שמה בסלון. זה נתן לה חשק להשקיע עוד, והיא סידרה את כל הבית מן המהפכות של הילדים, שטפה את הכלים, והחליפה מפה לשולחן בסלון. כזו היא כרמית. משקיענית וחרוצה.
 
קובי נכנס הביתה לפתע, על פניו ניכר עומס.
 
כרמית: "שלום".
 
קובי: "אל תשאלי איזה סרטים היו לי בעבודה, יום מטורף".
 
תינוכרמית מרגיש מאוים, המסר שנקלט אצלו- קובי מתאמץ ועובר קשיים, ואת חיה בסבבה. כרמית לא חשובה, כרמית לא בעלת ערך.
 
תינוכרמית רוצה להשתלט על כרמית, ולפגוע חזרה בקובי.
 
כרמית לא מבינה שיש כאן נסיון השתלטות של תינוכרמית עליה, היא רק מרגישה איזה דחף פנימי "לשחרר עקיצה". מצד שני היא מבינה ש"שחרור עקיצה" תביא להתלקחות שתביא פגיעה יותר קשה. המחשבה הזו שלה בולמת את תינוכרמית מלהשתלט עליה לגמרי.
 
 
תינוכרמית מקבל רק שליטה חלקית על כרמית, הוא נאלץ להסתפק בשחרור רמז קל, שיש בו מחאה. תינוכרמית מתלבש באיצטלה של אדם בוגר ומשכיל, פותח לכרמית את הפה ואומר...
 
כרמית:  "מה לעשות. לכולם יש סרטים ביום יום, כל מיני סרטים, גם אני עם הסרט שלי".  
פרשנוני (חושב): איזה טיפש התינוכרמית הזה. קובי אמר שלו היה יום קשה, הוא לא הזכיר שום מילה על כרמית, ההנחה שהוא חושב שלכרמית היה יום סבבה מבוססת על אפס עובדות, אפס עובדות.
 
המגשר (חושב): פרשנוני צודק, ולא צודק. תנוכרמית אכן מעוות את דבריו של קובי, אבל פרשנוני אינו צודק בזלזול שלו בתינוכרמית. תינוכרמית הוא חשוב כאן, הוא גורם שעומד על המשמר להגנתה של כרמית. אם לא יהיה חלק כזה בתוכה, היא פשוט תמות מחוסר אהבה עצמית. אולי תינוכרמית צריך פשוט ללמוד לתת אמון בכרמית, שהיא תשמור ותגן עליו בדרך אחרת, לא בצורה של לפגוע בחזרה. תינוכרמית צריך ללמוד לאט לאט למסור לכרמית את ההגה, וכרמית צריכה ללמוד לדבר עם תינוכרמית, להרגיע אותו, וללמד אותו לבטוח בה.
 
קובי לא שם לב לרמז, או אולי לעקיצה שבדבריה של כרמית, הוא גם לא שם לב לבית המסודר, לכלים השטופים, למפה השונה על השולחן, ולארגטל החדש. יש לו סיבה. הוא לחוץ להספיק לראות בטלוויזיה משחק של ברצלונה. בזה הוא מרוכז. הוא מאוד אוהב כדורגל.
 
קובי: "טוב נשמה, אני רוצה לראות את המשחק, את מוכנה להכין לי כוס קפה, עשי טובה נשמה".
 
תינוכרמית מזדעק עוד יותר. הוא מרגיש שעושים מכרמית אויר. לא מספיק שקובי זילזל (לפי תפיסתו) בקושי היומי של כרמית, הוא גם לא שם לב ולא רואה את כל ההשקעה שכרמית השקיעה בבית. הוא רוצה להגן על כרמית, לעורר את חשיבותה ומשמעותה בעולם על ידי שיזעזע את קובי. הוא דורש אהבה ופירגון מיד ועכשיו.
 
 
כרמית מרגישה מצוקה גדולה בתוכה, ומצד שני היא לא רוצה בהתלקחות, אבל כוח המצוקה של תינוכרמית גדול וחזק, מאוד קשה לה להתנגד לו. תינוכרמית זוכה בשליטה עוד יותר גדולה על אישיותה של כרמית.
 
כרמית: "לא מבינה אותך, אתה לא חושב שגם לי היה יום קשה, לא ראית שהבית מסודר, שהכלים שטופים, ושיש אגרטל חדש בסלון. כל מה שאכפת לך זה ברצלונה. התחתנת עם ברצלונה או איתי, בעצם כנראה עם ברצלונה, טוב אז לך תראה את המשחק".
 
תינוכרמית מרגיש שהוא החזיר את ערכה של כרמית למקומו, על ידי שהראה לקובי שהוא זה שאינו בעל ערך כאן. למרות זאת תינוכרמית מתוסכל וכאוב, כי הוא גם זקוק לאהבתו של קובי.
 
תינוקובי חטף מכת אש בהפתעה, הוא מרגיש שאמרו לו שהוא לא שווה, שהוא בעל רע ועיוור. בניגוד לתינוכרמית, הנטייה שלו להתגוננות היא אינה התקפה חזרה, אלא מוות פנימי. ללכת לישון, או לברוח לעולם ווירטואלי, למשחק כדורגל. שם אני מוגן ואף אחד לא מתקיף אותי למרות שלא עשיתי כל עוול. שם יש שקט. תינוקובי לא רוצה לצאת מהמוות הפנימי, בחוץ תוקפים אותו ואומרים לו שהוא לא טוב. תינוקובי משתלט על האישיות של קובי, שליטה כמעט מוחלטת.
 
קובי: "מה את רוצה ממני. את לא יכולה לדבר רגוע. טוב כרמית. הבנתי. לא בא לי לריב עכשיו, אני פשוט רוצה לראות את המשחק בשקט, ואין לי כוח למריבות. תעזבי אותי בשקט."
 
 אסף ויצמן
 
                    רב ומאמן זוגי
 
                                              
לקוראים היקרים!
 
תרגיל מחשבתי. למגשר יש אפשרות לשלוח מחשבות לקובי ולכרמית. מה המחשבה שהייתם שולחים לאחד מהם, או לשניהם?
 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על למישהו יש פיתרון עבור הזוג הזה? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת asaf18 ב 01/09/2014 08:50 ( הפרופיל שלי ) צודק!תגובה לתגובהמאת arik5 ב 31/08/2014 11:45 ( הפרופיל שלי ) היתי שולח שתהיה הקשבה ביניהם ושיחה זה לזו. ויחד יפתרו את אי ההבנות,וישתדלו לכבד זה את זו.תגובה לתגובה

נכתב ע"י asaf18
בתאריך: 10/08/2014
אסף ויצמן

6 מאמרים | 14218 כניסות
מאמר זה נקרא 1554 פעמים 3 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
דירוג המאמר
53%
 השארת תֶּשֶׁר לasaf18
טיפ לחיים-טיפ לכיס, ולא בתורת צדקה, אלא גמול הדדי
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!