הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
לפגוש_את_ואן_גוך

לפגוש את ואן גוך


פעם,בעיירה דרומית,בקצה האחר של הולנד ישבתי בבאר מקומי. איתי ישב צייר שהתעקש לצייר ציורים של תיירות מזדמנות, ובין לגימה ללגימה גלגלנו שיחה על החיים וגם על אמנות ככל שהיין העמיק והסמיק,שקעה שיחתנו והייתה כולה מלמולי מילים ,עד שלפתע אמר "הגאון",אתה מתאר לך אם פתאום היה יוצא ואן גוך,כמו השד מהבקבוק?
הוא המשיך לצייר , ותיאר בחיוך את הפגישה ,ואת התדהמה ,כשהיה ואן גוך  מגלה מה עשו ממנו ,ואיזו תעשיה מגלגלים מציוריו .חייכתי במבוכה .הייתי חצי שיכור בשביל מחשבה כזו אמתית  וכנה . אבל מתוך ערפול ריח היין  ,זה נראה לי מרתק ,   אפילו מצחיק , כל הציורים שלו עברו לי בראש בשנייה . התחלנו דיאלוג .
אז מה היה קורה אם הוא היה מתעורר פתאום עכשיו , ומחליט לראות מה קורה עם הציורים שלו ? עם הזיכרון שלו ?
הצייר לא התבלבל : זה כבר קרה פעם , לנגן הבס גקו פסטוריוס  המחונן הטוב בעולם , הוא  ערך מסיבה גדולה בביתו , והיה כל כך שיכור שכשהוא  רצה להיכנס השומר בכניסה לא נתן לו. אותו דבר יקרה לואן גוך הוא יגיע לכניסה למוזאון שלו לבוש בלויים וקרוע ואף אחד לא יתייחס אליו . הוא לא יתנהג לפי הכללים ויסלקו אותו מהמקום כמובן .
עניין אחר הוא ההתנהגות שלו , לא בטוח שאחרי כמה דקות ברחובות היפים של אמסטרדם ,עם זונות הרציף הוא לא יעשה איזה שטות , או לא ידבר עם דייגי הרציפים  , פילוסופיה קיומית , מה שבוודאי יביא עליו את הפסיכיאטר המקומי ואת החדר האשפוזי הקרוב  ביותר בעיר לשנה הקרובה .
 לא ממש מרנין בשביל האיש המפורסם הזה .
ברגע שואן גוך יציץ בחלון המוזאון ויראה בכמה כסף נמכרים הציורים שלו. יש שתי אופציות . או שהוא ירוץ ערום בכל אמסטרדם ויקפוץ לאחת הקנלות . או שירוץ  פנימה ויצעק בקולי קולות , אלו הציורים שלי ," בחיי לא מכרתי ציור  אחד, ועכשיו שכולכם מבינים איזה גאון אני , ואיזה ציורים אדירים ציירתי ,שימו בבקשה את הכסף בכובע ", בזה הרגע קופצים עליו שני שומרי המוזאון , מכריזים שנכנס משוגע שמתחזה לואן גוך , ומאשפזים אותו לשארית ימי חייו .
ולכן :
החלטנו , אני והצייר: ואן גוך היקר ,מות לך ואל תחשוב לחזור  בכלל, כי בחייך היית כישלון  חרוץ . והיום אתה משהו אחר לגמרי , שלא תכיר בכלל ,  הצלחה מסחררת , ועשיר גדול . אבל כל זה לא קשור אליך כלל . אז מה אתה קופץ?


מה דעתך על לפגוש את ואן גוך ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כלפגוש,את,ואן,גוך