הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מדיטציה_מרגיעה

מדיטציה מרגיעה כברבור


הקומקומים (למי שעוד יש) משקשקים, הבניין רוטט (אם אתה גר סמוך לכביש ראשי), אנשים עצבניים וצווחים - ואתה שקוע בשלווה אינסופית ...
את מה שיודעים לעשות ברבורי אגם תכלכל מופלא בהיר - גם אתה תוכל לדעת. את מה שעננים זכים חשים גם אתה תרגיש ואת מה שתמיד חלמת לפגוש תוכל לפגוש - את השלווה הניצחית המתוקה. השאלה היא רק ממי תלמד את הטכניקה.

ואם לחזור לרגע מהאגם המעגלי אל גלי המחשבה, ואם לרגע מהעננים והשמיים לקרקע המציאות, ואם לומר את האמת ולהזכיר לך שייקח זמן רב עד שתגלה את הטכניקה המושלמת להגעה לשלווה עמוקה , אז אולי גם צריך להשיב אותך לעובדה המצערת - שכרגע אין שום קשר בינך ובין דברים רגועים. למעשה, בשום פנים ואופן.

אבל יכול להיות קשר שכזה.

מדיטציה לומדים תוך כדי התנסות. היא דבר מופלא ומתגמל מאד ומסייעת להפקת רוגע ושלווה. היא מספקת אוויר טוב לריאות והיא מעניינת מאד. ובעיקר היא תהליך.

התחל
בכך שתמצא לך פרק זמן קבוע במהלך היממה בו תבחר להקדיש אך ורק לעצמך את הזמן. ולא משנה מה שיקרה. טלפונים - הצידה , אי מיילים פנימה - בחזרה לספק האינטרנט שלך, וכך גם מחשבות - רק אלו שלגבי עצמך קיימות. ומלבדן - מאום.

והתחל גם למיינן ולעשות בהן סדר. או נקוט בטכניקה שנייה, השקט אותן.

גם אם תנסה להתעלם מהן תגלה עד מהרה כי המשימה אינה קלה כלל ועיקר והיא אף סיזיפית, קשה במיוחד. בנסותך להתעלם מהמחשבות הקיימות תיתכן אף תגובת נגד מפתיעה - הן תתגברנה. וחלק מהן, כמו להקת ציפורים בנדידה, ינסקו סביב עצמן כך שתתפתחנה אף מחשבות מסוג "מדוע אני עוצר את המחשבות".  כלומר, מחשבות על מחשבות בהיררכיה מעניינת. זהו תהליך טבעי ומתבקש וגם הגיוני מאד. אך מעבר לשלב הבא יתגמל אותך מאד.

השלב הגבוה יותר, אליו תגיע לאחר התנסות לאורך תקופה הוא התרכזות בתחושות. כאשר המחשבות תתפנינה לכיוונים שונים ויותירו אותך "ריק מתוכן" תוכל להנעים את זמנך על ידי "התבוננות" במה שאתה חש או חווה. ושים לב, חוויה היא דבר עמוק יותר מאשר תחושה. ההבדל בין חוויה לתחושה הוא הדבר הבא : בעוד שתחושה היא תוצאה של אחד מאיברי החוש (מלשון "חישה") החוויה היא דבר שהוא "חיווי" - איתות, סימון של מהות. כלומר, מה שקורה, או מתרחש בתודעה.  התרכז בחוויה ולמד אותה. משם המשך לפי יכולתך האישית לחוש הנאה.

בזה הרגע קראת כללי בסיס על מדיטציה בסיסית. אולם הדבר האמיתי הוא לנסותם הלכה למעשה במציאות. מוגש כהנחיה ראשונית לביצוע מדיטציה כללית. להתרגעות ומחקר עצמי פנימי. בהצלחה.






מה דעתך על מדיטציה מרגיעה כברבור ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת angel ב 04/08/2012 23:21נכון אין כמו שלווה לכמהב דקות מיום מעצבן או דברים שקרו במהלך היוםתגובה לתגובה