הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מה_צריך_כדי_להניק

מה צריך כדי להניק?


מעבר לעובדה שהנקה היא התזונה הבריאה ביותר לתינוק היא גם האמצעי הזול ביותר ויחד עם זאת גם להניק עולה כסף. להתמסר לחווית ההנקה כרוך לא רק בחיבור אינטנסיבי לתינוק אלא גם בצורך להצטייד בכמה אביזרים, כאלה שיכולים להקל ולשדרג את ההנקה למהנה ונוחה במיוחד.
ההנקה היא ההזנה הטובה ביותר ועם העובדה הזו לא מתווכחים. בעולם המודרני הדעות לגבי הנקה הן חלוקות, לא כל אמא מוכנה "לשעבד" עצמה לטובת הנקה ולעומת זאת יש אמהות היגידו שאמא שלא מניקה איננה מגשימה את האמהות שלה. בתור אמא מניקה, את הגדולה הנקתי עד גיל שנה ואם אצליח מתכוונת להניק גם את השניה תקופת זמן זהה, אני לגמרי בעד הנקה. להניק בעיני זה החיבור הבסיסי בין האם לתינוק, החיבור שהופך אותנו לתא אחד, קשורות אחת לשניה, היא שצריכה אותי שאניק אותה, ארגיע אותה, אני שזוכה להתענג מאושר כשאני רואה אותה גדלה, מתפתחת וממלאת טיטולים בגאווה, אני שנותנת את הגוף שלי בשבילה, סופגת גודש וגם לא יכולה ללבוש כל מה שבא לי, אני והיא מחוברות.
 
מעבר לעובדה שהנקה היא התזונה הבריאה ביותר לתינוק היא גם האמצעי הזול ביותר ויחד עם זאת גם להניק עולה כסף. להתמסר לחווית ההנקה כרוך לא רק בחיבור אינטנסיבי לתינוק אלא גם בצורך להצטייד בכמה אביזרים, כאלה שיכולים להקל ולשדרג את ההנקה למהנה ונוחה במיוחד.

להניק בכייף. צולם ע"י ריטה מאי
 
מה צריך?
 
רפידות הנקה - לא יוצאים בלעדיהן מהבית. האמא היא האחרונה שתרצה שיטפטף לה חלב שינזל על הבגדים, רפידות ההנקה הן דיסקרטיות וימנעו ממך פשלות וגם אי נעימות בפרהסיה. 
 
סינר הנקה - היום כבר לא צריך להתחבא בין חדרי הבית כשבאים אורחים ואת בדיוק צריכה להניק את התינוק, גם אפשר להפסיק להניק בתאי השירותים של כל מיני מקומות ציבוריים, סינר הנקה הוא הפיתרון האידאלי והאופנתי ביותר, כזה שמאפשר דיסקרטיות ונוחות. קיימים שלל מיני סינרי הנקה בחנויות התינוקות, כל מה שנותר לאמא הוא רק לבחור את הסינר שהיא רוצה. זו גם הצעה נהדרת למתנה לאם הטרייה, את סינר ההנקה שלי קיבלתי במתנה מחברה. המחירים נעים בין 80  ל130 ש"ח.
 
חזיית הנקה- כדי שיהיה גם נוח להניק, מעבר לצורך ללבוש בגדים מתאימים כמו חולצות מכופתרות או חולצות מעטפת החזיה חשובה לא פחות, שתעניק תמיכה מתאימה ונוחות. בחנויות להלבשה תחתונה יש כיום כמה סוגי חזיות הנקה, חשוב למדוד ולהעזר במוכרת בחנות שמנוסה ותוכל להתאים את החזיה המתאימה בשבילך. בימינו, כאשר החברה מעודדת להניק גם דגמי חזיות ההנקה השתפרו וניתן למצוא כיום גם חזיות עם ריפוד, חזיות עם ברזלים ואפילו חזיות סטרפלס שמתאימות להנקה. שווה וכדאי להשקיע בחזיית הנקה טובה. המחירים מתחילים החל מ100 שקלים, אך החזיות הטובות יותר עולות סביבות ה250-300 ש"ח ושוות כל שקל.
 
תמ"ל - בתור אמא שגם רוצה את העצמאות שלה מטרנה חשבה גם על המקרים האלה שאת משאירה את הבייבי עם בייביסיטר מידי פעם. לא צריך לרוץ לקנות פחיות תרכובות מזון לתינוקות וגם אם לא הספקת לשאוב חלב זה לא נורא, ניתן לרכוש את מטרנה 2GO, בכל קופסה ישנן חמש שקיות נפרדות, כל שקית מכילה כמות להכנת 180 מ"ל תמ"ל. במחיר של 15 שקלים בלבד, נוח וכדאי להחזיק בבית למקרי הצורך גם אם את מתעקשת על הנקה מלאה.
 
משאבת חלב- ואם שקיות המטרנה אינן מספיקות לך, כל אם מניקה יכולה ליצור לעצמה מחסן אוכל עבור התינוק במקפיא הביתי, משאבות החלב היום מתקדמות מאוד, שקטות מאוד, פעולת השאיבה מדמה את פעולת היניקה של התינוק ובשאיבה של 10-20 דקות ניתן לשאוב לפחות מנת חלב אחת לבייבי. את משאבת החלב ניתן להשאיל מיד שרה במחיר סמלי או לרכוש, מחירי משאבות החלב החשמליות נעים בין 350 ל1000 ש"ח. ברשותי משאבת ספקטרה 3 אשר עושה את העבודה ומזמן החזירה את ההשקעה. מומלץ. 
 
שקיות לחלב - את החלב ששואבים ניתן לאחסן בכל מיני כלי אחסון, ברשתות הפארמים השונות ניתן למצוא היום שקיות להקפאת חלב, הן נוחות מאוד למזיגה ולשימוש, מחירן נען בין 40-60  ש"ח ל20 שקיות, אך ניתן למצוא גם שקיות במחירים זולים יותר. האלטרנטיבה הזולה היא להקפיא את החלב בצנצנות קטנות, כמו אלה של גרבר שמתאימות גם להקפאה חוזרת בניגוד לשקית שהיא לשימוש חד פעמי בלבד.


בתמונה: האלכימאית מניקה. צולם ע"י ריטה מאי.
 
 


מה דעתך על מה צריך כדי להניק? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כאביזרים להנקה,סינר הנקה,להניק בציבור,איך מניקים בציבור