הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מושגי_יסוד

פורקס מא' ועד ת'


מושגים בעולם הפורקס
 
למצוא את הדרך בשוק הפורקס זה די פשוט כאשר יש בידך את כל המידע הנחוץ. 
כדי להתחיל במסחר, עלינו לדעת מהו בעצם פורקס. 
מסחר בפורקס כולל קניה ומכירה של מטבעות שונים בו זמנית. זהו שוק המסחר הגדול ביותר בעולם בו נסחרים בממוצע כ-2 טריליון דולר מדי יום. 


להתחיל לסחור בפורקס
כדי להתחיל לסחור בפורקס חייבים קודם ללמוד איך לקרוא ציטוטי פורקס. ציטוטים נרשמים בזוגות (לדוגמה USD/ JPY 109.2) ומראים את הערך של מטבע אחד ביחס לשני .המטבע הראשון בזוג ידוע כמטבע הבסיס בעל ערך תמידי של יחידה אחת בעוד המטבע השני הוא המטבע שעומד מנגד בערכו. בדוגמה שניתנה- USD/ JPY 109.2, אנו מבינים כי דולר אחד שווה ערך ל 109.2 יין יפני. לפעמים נראה גם ציטוט דו- צדדי (EUR/USD 1.2435/1.2440) המורכב ממחיר רכישה ומחיר מכירה. מחיר הרכישה הוא המחיר בו ניתן למכור את מטבע הבסיס ומחיר המכירה הוא המחיר בו ניתן לקנות את מטבע הבסיס. ההבדל בין מחיר המכירה ומחיר הרכישה נקרא בדרך כלל מרווח או הפרש. 
אם הנכם חדשים בתחום מומלץ לסחור במטבעות הפופולאריים יותר היות ולא תרצו לתקע עם מטבע שאין בו עניין גדול ותתקשו למכור אותו. בנוסף לכך, במטבעות הפופולאריים ההפרש בין הצעת המכירה להצעת הקנייה ברוב המקרים יהיה קטן יותר, הדבר יגדיל את האפשרות להרוויח כסף. 


מטבעות עיקריים במסחר בפורקס
ישנם שבעה מטבעות עיקריים- הדולר האמריקני (USD), יורו (EUR), יין יפאני (JPY), פאונד בריטי (GBP), פראנק שוויצרי (CHF), דולר קנדי (CAD) ודולר אוסטרלי (AUD). הדולר האמריקני הוא הנסחר ביותר ואחריו היורו והיין. אם אתם מתגוררים במדינה בה אחד מהמטבעות הללו נמצאים בשימוש, כדאי להתחיל במטבע זה היות והוא מוכר ונוח לכם. מעבר לכך, תוכלו לשפוט ביתר קלות את חוזקו של מטבע זה. 
נכון, האינטרנט מכיל עולם ומלואו של אינפורמציה בתחום האקלים הכלכלי של מדינה, אך אם אתם גרים במדינה זו ניתנת לכם הגישה לכל תכני העיתונות ואתם חווים את כל השינויים ברמת הצרכנות. 


מדוע לסחור בפורקס?
ישנן סיבות רבות למעורבות במסחר בפורקס. שוק הפורקס הוא שוק גלובאלי ופתוח 24 שעות ביממה לאורך כל השבוע (מלבד סוף השבוע). בעזרת הקלות בגישה אינטרנטית, עסקים בפורקס יכולים להיעשות בכל זמן ובכל מקום. פורקס מאפשר לסוחר את הנוחות והחופש שלא יוכל לקבל בהשקה בסוגי מסחר אחרים. 
המסחר בשוק הפורקס מאפשר לסוחר פוטנציאל שווה בשווקים נופלים או עולים. היות והמסחר תמיד נעשה בזוג מטבעות, לסוחרים תמיד ניתנת ההזדמנות להרוויח כסף ללא קשר לתקפות הנפילה או עליה של מטבע אחד. מעבר לכך, המסחר בפורקס מציע אפשרויות מינוף גבוהות למדי לסוחרים, כך ניתן להתחיל לסחור בשוק עם כמות מינימאלית של כסף וניתנת ההזדמנות להרוויח הרבה יותר. 
בעזרת הגמישות שהשוק מציע, המסחר בפורקס מתאים לרוב הסוחרים ובכל זאת, כמו בכל שיטת מסחר חדשה תצטרכו לדעת מה אתם עושים, קחו את כל הזמן לו תזדקקו כדי ללמוד את כישורי המסחר החדשים ונסו להתאמן וליישם את כל מה שלמדתם בחשבון הדמו לפני שתשקלו לסחור בכסף אמיתי. 



מה דעתך על פורקס מא' ועד ת' ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה