הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מחשב_ישן

מחשב ישן - מה ניתן לעשות?


כאשר המחשב שלנו עובד בצורה איטית ומעצבנת, מה אנחנו יכולים לעשות בנושא.
להלן הסיבות האפשריות:
הזיכרון הפנימי קטן מדי- אם יש לך את המחשב מספר שנים, כנראה שהזיכרון של המחשב הוא די קטן ולכן הוא אינו עומד בדרישות של היום. מומלץ להרחיב אם וניתן את הזיכרון לכדי 1 ג'יגה לפחות.

הכונן הקשיח מלא או כמעט מלא– להשתדל תמיד שיהיו לך לפחות 200-500 מגה פנויים בדיסק הקשיח, במידה ואין ניתן למחוק קבצים מיותרים ואף לרוקן את סל המחזור.

דיסק קשיח פגום– במשך הזמן הדיסק הקשיח נתקל בבעיות חומרה וסקטורים פגומים, בעיות אלו ניתן לבדוק על ידי תוכנה שקיימת במערכת ההפעלה שנקראת "סורק הדיסק" (ScanDisk) ובד"כ התוכנה גם מצליחה לתקן את הבעיות והשגיאות שקיימות.

קבצים מפוצלים בדיסק הקשיח – בזמן העבודה במחשב ועם התקנות של תוכנות ועבודה על קבצים נגרמים שקבצים מתפצלים ונמצאים במקומות שונים ודבר זה גורם לאיטיות בעבודה על המחשב. קיימת תוכנת שנקראת "איחוי הדיסק" שנועדה למצוא את בעיות הפיצול ולאחות את הקבצים המפוזרים וזאת כדי לעזור למחשב לעבוד בצורה מהירה וטובה יותר.
התנגשות חומרה- ודא כי אין התנגשויות חומרה במנהל ההתקנים, אם כל קיימים התנגשויות מסוג זה כדאי לפתור זאת מכיוון שאלה יכולים להיות הגורם לבעיה שלך.

תוכניות מיותרות הפועלות ברקע - בזמן הפעלת המחשב ישנם תוכנות מסוימות שהוגדרו לעלות עם הפעלת המחשב ודבר זה גורם להפרעה בעת העלאת המחשב רצוי להסיר או לבטל עלייתם של כל התוכניות שאינן נחוצות שפועלות באופן אוטומטי עם הפעלת המחשב. אם יש לך סורק אנטי וירוס במחשב או כלי אבטחה אחרים יש לוודא שהם לא סורקים את המחשב ברקע עם עלייתו או בתדירות גבוהה לעיתים קרובות. כאשר תוכניות אלה סורקות את המחשב זה מקטין את הביצועים הכוללים של המחשב.

וירוסים ותוכנות ריגול - היום, תוכנות ריגול ותוכנות זדוניות אחרות הינם סיבה עיקרית לבעיות איטיות במחשב רבים, גם אם מותקנת תוכנת אנטי וירוס במחשב , אנו ממליצים להפעיל תוכנה לסריקת והסרת תוכנות זדוניות במחשב. ניתן להשתמש בגרסה החופשית שלMalwarebytesבכדי לסרוק את המחשב ולאתר תוכנות זדוניות.

מנהלי התקן לא מעודכנים - ודא שיש לך את מנהלי ההתקנים (דרייברים) העדכניים ביותר עבור המחשב שלך, במיוחד מנהלי התקני הווידיאו ושלא פג תוקפם של מנהל ההתקן.

מערכת ההפעלה אינה מעודכנת - ודא שיש לך את כל העדכונים האחרונים של Windowsמותקנים במחשב . אם המחשב איטי גם כאשר אתה גולש באינטרנט יש לוודא שכל התוספים לדפדפן עדכניים .
מחשב או מעבד מתחממים - יש לוודא כי המעבד של המחשב שלך אינו מתחמם יתר על המידה, חום גבוה עלול לגרום לירידה משמעותית בביצועי המחשב, מעבדים מסוימים ינמיכו באופן אוטומטי את מהירות המעבד כאשר הוא מתחמם יתר על המידה בכדי למנוע את קריסתו. להלן תוכנה חופשית לבדיקת טמפרטורת המעבד לתוכנות נוספות לבדיקת טמפרטורת המעבד,


אבק ולכלוך- אבק ולכלוך יכול גם להצר זרימת אוויר נאותה למחשב, אשר יכול לגרום למחשב להתחמם יתר על המידה . ודא שבמחשב שלך אין אבק החוסם זרימת אוויר אל תוך המחשב.


תקלות רישום (Registry)- בדרך כלל אנחנו לא ממליצים לניקוי הרישום. עם זאת, אם לאחר כל השלבים הנ"ל עדיין המחשב איטי, ניתן להפעיל את התוכנה החופשית לניקוי הרישום במחשב.


קבצי מערכת הפעלה שנפגמו- אם אף אחד מהפתרונות שהצגנו לעיל לא פתר את בעיות האיטיות של המחשב שלך , אנו ממליצים לגבות נתונים של המחשב ולהתקין מחדש את מערכת ההפעלה.
כשל בחומרה או חומרה לא תקינה - אם המחשב ממשיך להיות איטי אחרי שביצעת את כל הפעולות לעיל, סיבה אפשרית כי המחשב שלך חווה בעיית חומרה יותר רצינית בנושא , כגון כשל באחד (או יותר) מרכיבי המחשב. זה יכול להיות כשל, או אי תקינותו של אחד (או יותר) מהרכיבים הבאים: כונן קשיח , מעבד , זיכרון , RAMלוח אם , או כל רכיב אחר.


מחשב ישן- אם המחשב ישן יותר מחמש שנים סביר להניח שגילו של המחשב, גורם לו להיות איטי. התפתחות תעשיית המחשבים עלתה בקצב מסחרר, כמו כן תוכניות חדשות שמשווקות בשוק מגדילות את דרישות המינימום שלהם ולכן מחשבים ישנים שאינם עומדים בדרישות הנתונים עשויים לפעול לאט . אם המחשב שלך ישן יותר מחמש שנים אנו ממליצים לרכוש מחשב חדש או פשוט להבין את זה כי הוא ישן וזהו.

פתרונות מחשוב


מה דעתך על מחשב ישן - מה ניתן לעשות? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כמחשב,איטי,מעבד,מאוורר,עובד,ישן