הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מיקוד_והתמדה

לשים את הביצים בסל אחד, ולשמור טוב על הסל!


עוז קורדוברו על מיקוד והתמדה, שני המפתחות להשגת תוצאות ולהצלחה
אנחנו חיים בעולם שמציע לנו הרבה, הרבה מהכול – מוצרים, ידע, קריירות, יעדים... עבור רבים השפע הזה אינו מהווה ברכה. מדוע? זאת משום שאנחנו חיים בעולם שמייצר אותנו בצלמו ובדמותו: אנחנו רוצים הרבה, להיות הרבה, לעשות הרבה, להשיג הרבה, ועכשיו! האם נוכל להשיג את כל מה שאנחנו שואפים אליו? קרוב לוודאי שבהשקעת מאמץ מתאים נוכל להשיג חלק גדול מהרשימה, אך ללא ספק, לא נוכל להשיג את הכול בבת אחת! כדי להשיג את המטרות שלנו עלינו להיות ממוקדים (בפוקוס) ועלינו להתמיד, באופן דומה לעצתו של אנדרו קרנגי – מלך תעשיית הפלדה בארצות-הברית במאה ה-19 – שאמר: "האדם החכם שם את כל הביצים שלו בסל אחד, ושומר טוב על הסל".
            מה הוא מיקוד? באופן הפשוט ביותר מיקוד הוא צמצום, הקטנת מספר המטרות שאנחנו חותרים אליהן בזמן נתון. כמות המשאבים שלנו – זמן, אנרגיה וכסף – היא מוגבלת, ולכן, ככל שנחתור לפחות מטרות ונשקיע אנרגיה גדולה יותר בהשגת המטרות, כך יגדל הסיכוי להשיג אותן. העיקרון הוא פשוט: בכל פעם שאנחנו אומרים "כן" לדבר אחד, אנחנו בעצם אומרים "לא" לכל הדברים האחרים. לכן, כשאנחנו ממוקדים, אנחנו למעשה אומרים "לא" לרוב הדברים, כדי להגיד "כן" אמיתי ואפקטיבי למעט הדברים שחשובים לנו באמת.
            כדי להתקדם עלינו להתמקד. וכדי להתמקד עלינו ראשית לעצור ולחשוב בכנות על חיינו. איפה אני נמצא? מה אני רוצה? (מה אני רוצה, לא מה המורה, או אימא, או השכנים רוצים) לאן אני רוצה להגיע? מוטב לחשוב על הדברים עם עט ביד ולחבר רשימת מטרות (לכתוב ממש! כתיבה של מטרות מעלה את הסיכוי להשיג אותן ב-1000%). בשלב הבא נסדר את המטרות שלנו לפי סדר חשיבות. כך תהיה בידנו מפה שתספר לנו בצורה הבהירה והברורה ביותר לאן אנחנו שואפים להגיע, ומהן המטרות הממוקדות שעליהן נתחיל לעבוד. לדוגמה, אני רוצה לתחזק את הגוף שלי בצורה טובה ואחראית באופן קבוע (הגיע הזמן!) ולמצוא, תוך עד חודשיים מהיום, עבודה או מקור הכנסה מתאים לכישורים ולמאפיינים שלי.  
            כדי להשיג התקדמות רצויה בזמן סביר לא מספיק להיות ממוקדים, צריך גם להתמיד. התמדה היא חזרה על פעולות נכונות ופשוטות במרווחים של פרקי זמן קצובים. מה הטעם להתחיל דיאטה, תוכנית אימון, כתיבת ספר, הכנה לבחינה הפסיכומטרית, או ניסיון להשיג עבודה, ללא התמדה? רוב האנשים עושים את זה, מתחילים ומפסיקים. מיעוט שבמיעוט מתחיל ומתמיד. אז פשוט תתמידו ותהפכו לחלק מהמיעוט המצליח והמאושר הזה. מיקוד ללא התמדה רק מגביר את התסכול והכאב. אנחנו כבר לא מבולבלים באשר למטרות שלנו, שכן עצרנו, חשבנו והפכנו "ממוקדים". אבל נהיה מתוסכלים אם לא נשיג את התוצאות. זיכרו, מיקוד והתמדה הם שני המפתחות הפותחים את כספת ההישגים והתוצאות. וכדי לפתוח את הכספת הזאת, תהיה המטרה אשר תהיה, דרושים שני המפתחות גם יחד. מציאת עבודה? מיקוד והתמדה! מציאת אהבה? מיקוד והתמדה! סיום פרויקט גדול? מיקוד והתמדה! שיפור המצב הגופני? נכון, מיקוד והתמדה. כדי לשפר את מצבנו הגופני ולחיות חיים בריאים, מה הטעם לצאת לשתי ריצות היסטריות של 10 ק"מ, שרק יפצעו אותנו, ואחר כך לשכוח ממה שכל כך הדאיג אותנו לרגע קצר. מוטב לקום בכל בוקר (כל בוקר, כל בוקר...) ולצאת להליכה או לריצה מתונה, לבצע כמה תרגילי כוח ומתיחה פשוטים, וזה הכול. עד מחר. אם תרצו ללמוד שפה חדשה, מוטב להקדיש שעתיים ביום, בכל יום, בכל יום. אם אתם ממוקדים, יש לכם את הזמן שהתפנה אחרי שאמרתם "לא" להרבה מאוד דברים אחרים. תהיה המטרה אשר תהיה, השילוב של מיקוד והתמדה הוא השילוב המנצח.
            נכון, העולם מציע שפע בלתי נתפס, וכדיירי העולם אנחנו מלאי רצונות. אולם, כדי להשיג את הדברים החשובים לנו ביותר, ובזמן סביר, עלינו לעצור ולערוך את רשימת המטרות שלנו, מסודרת לפי סדר עדיפויות, לברור במה להתמקד, לשקול מה הדרכים הטובות ביותר להתקדם אל היעד וכמו רץ המרתון – פשוט להתמיד. גם אם זה לא קל בהתחלה, נוכל לקום מחר לבוקר חדש, להסתכל ברשימת המטרות (הכתובה!) ולהמשיך בדרך עד שנשיג את התוצאות הרצויות. אחרי שנשיג מטרה אחת ניקח את הניסיון ואת הביטחון שצברנו למטרות הבאות וכך הלאה. שיהיה בהצלחה!

 
פשוט ולעניין: להבין, לעשות, לנצח!
 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על לשים את הביצים בסל אחד, ולשמור טוב על הסל! ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת יקיר ב 29/08/2012 08:24נשמע כמו השקפה עולם מאוד בריאה ומתגמלת לטווח הרחוקתגובה לתגובהבתגובה ליקיר מאת OZ ב 29/08/2012 22:51 ( הפרופיל שלי ) אכן כן, יקיר. כשיש מיקוד והתמדה הזמן מתקצר והתוצרת מתרבה, כך שזו השקפת עולם בריאה גם לטווח הבינוני. אפילו יום אחד הופך יותר טוב אם מטפלים בו בצורה ממוקדת ומודעת. וחוץ מזה, תודה על התגובה הראשונה למאמרי באתר זה

ידוע כמיקוד והתמדה, הצלחה, התפתחות אישית