הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מכונות_אמת

מכונות אמת


בשנת 1895 פותחה לראשונה "מכונת האמת", המכונה גם פוליגרף. היא אפשרה לזהות תופעות של שינויים לא רצוניים בגוף האדם וכך, ניתן היה לגלות אם האדם דובר אמת או שקר.
כאשר אדם משקר, הגוף שלו "מרגיש" שהוא משקר והוא מגיב בתגובות לא רצוניות: הסמקה, דופק מהיר יותר, הזעה מוגברת ועוד. מדענים וחוקרים הבינו כי בעזרת התגובות הללו, שאין לנו שליטה עליהן, ניתן לזהות "שקרנים", לפחות בחלק מן המקרים.
 
בשנת 1895 פותחה לראשונה "מכונת האמת", המכונה גם פוליגרף. היא אפשרה לזהות תופעות של שינויים לא רצוניים בגוף האדם וכך, ניתן היה לגלות אם האדם דובר אמת או שקר.
 
עם השנים השתכללה המכונה וכיום היא מסוגלת לרשום שינויים חשמליים של העור. במהלך החקירה מחוברת ידו של הנחקר לחיישן, שמעביר את התחושות למכונת האמת ובאמצעות מחט על נייר רץ מצוירות תגובותיו של הנחקר. כאשר יש תגובה קיצונית המחט "מקפצת" ונעה בחוסר שקט.
 

שיטת החקירה בפוליגרף מבוססת על שאלות "קרות" ושאלות "חמות". שאלות "קרות" הן שאלות שאינן קשורות לנושא הנחקר והתשובות שלהן ברורות, כך שבגוף לא מתרחשת שום תופעה קיצונית. שאלות "חמות", לעומת זאת, הן שאלות הקשורות לנושא הנחקר. במידה ולא היה שינוי ברישום בין השאלות ה"חמות" ל"קרות"- האדם דובר אמת. אם יש קפיצות בין סוגי השאלות- האדם דובר שקר.
 
למרות היתרונות של המכונה בזיהוי האמת, ישנה בעיה. לעיתים ישנם אנשים שמתרגשים יתר על המידה, כך שגם בשאלות ה"קרות" המחט מקפצת מהתרגשות. לכן, נקבעו כללים לחקירה במכונת אמת. הכלל הראשון- אדם אינו חייב להיבדק במכונת אמת. הכלל השני- אדם הסובל מלחץ דם לא ייבדק במכונת אמת והכלל השלישי- לא ניתן לקבוע על סמך הבדיקה בפוליגרף גזר דין של אדם.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על מכונות אמת ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כאמת, מכונה, שקר, חקירה, פוליגרף, משטרה