הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מסך_כחול

מסך כחול


הרבה פעמים אנחנו רואים פרסומות שמצלמות בעזרת ''מסך כחול''. למה ומה זה נותן? הכל בכתבה
לשיטת המסך הכחול/ירוק יש עוד כמה שמות, שהנפוצים בהם הם Chroma key או בשפה המקצועית Color Key.
השיטה הזו נפוצה באולפני טלוויזיה רבים, בסרטים ובהפקת פרסומות.

איך היא עובדת?
לאחר שמצלמים את הסצנה שכוללת את המסך הירוק או הכחול, מעבירים את זה לתוכנה מקצועית שיודעת להפריד את 2 הצבעים הללו מהרקע הכללי, ולהכניס במקומו תמונה - לפי בחירת העורך.
בדרך כלל, אם הסצנה מצולמת טוב, זהו תהליך של דקות בודדות. (מורחב בהמשך הבעייתיות בזה)

למה משתמשים בה?
השימוש העיקרי בה הוא מטעמי נוחות ותקציב.
במקום להביא את השחקן או הפרזנטור ליער אמיתי או לאי אקזוטי, מה שמצריך תכנון רב והרבה עבודה, פשוט מציבים מאחוריו את המסך (בדרך כלל ירוק) והוא מבצע את תפקידו כאילו הרקע האמיתי מאחוריו.
בהפקות רציניות יותר, זה דורש לא מעט דמיון ומשחק טוב, כי כאמור, השחקן לא באמת רואה בזמן אמת את הרקע שעליו הוא משחק.
בנוסף, השיטה הזו חוסכת תקציבים רבים, היות וכל הרקעים והמקומות שבהם היא רוצה להציג את השחקן, מוצגים על אותו הרקע במקום אחד.

למה צבע כחול או ירוק?
רוב חיישני המצלמות מורכבים מ- 25% אדום, 25% כחול ו-50% ירוק.
לפיכך, הצבעים בהם אפשר להשתמש הם ירוק, כחול ואדום.
הסיבה שלא משתמשים בצבע האדום, היא כי בגופנו יש אזורים שבהם יש צבע אדום/ורוד. לעומתו, הצבעים כחול וירוק כמעט או בכלל לא קיימים בגופנו.

אבל, לא כל הנוצץ זהב
כדי להפיק תוצאות מירביות, יש לא מעט פרטים קטנים שיש לשים עליהם דגש.
הדבר אולי החשוב ביותר להצלחת הצילום הוא התאורה והבד.
כדי להשיג תוצאה טובה יש צורך במספר לא קטן של פנסים בזוויות שונות. גם הבד צריך להיות איכותי ושצבעו יהיה אחיד כמובן.
עוד דבר שצריך לשים לב אליו, הוא שעל בגדיו של השחקן לא יהיה צבע כחול או ירוק, אחרת יווצר ''חור'' בגופו.
ישנם עוד פרטים טכנים קטנים שיש לבדוק, אבל בעיקרון, מספיק שאם דבר אחד מתפקשש התוצאה הסופית לא תהיה טובה, אלא אם זה דבר שאפשר לתקן במחשב.

אז אם בפעם הבאה שאתם רואים שמצלמים פרסומת בקניון בעזרת השיטה הזאת, תוכלו להבין יותר למה בחרו בשיטה הזאת ומהי הדרך לצלם את זה.


מה דעתך על מסך כחול ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה