הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מעבר-דירה-בקיץ

למה כל כך קשה למצוא מוביל למעבר דירה בקיץ?


למה אנשים מתקשרים להזמין מובילים בקיץ
לפי הערכות של מומחים, בכל שנה מתבצעים בישראל כ-250,000-350,000 מעברי דירות, ובנוסף יש כמובן גם הובלות של משרדים, תכולת חנויות ועוד. כדאי לדעת שהמספר העצום של ההובלות לא מתחלק שווה בשווה לאורך כל השנה, אלא שיש הבדלים משמעותיים מאוד בין החורף לבין הקיץ. בעונה החמה קשה יותר למצוא מובילים, ובפרט איכותיים, אבל עם התנהלות חכמה תוכלו לעבור בכל מועד שתרצו עם אנשי המקצוע המיומנים והמנוסים ביותר.

כמה הובלות מתבצעות בקיץ?

ביולי ובאוגוסט מתבצעות כ-30% מכלל ההובלות במשך כל השנה, ויש גם מי שמעריך את הנתון ב-35%. אם מחלקים את היקף העבודה בשאר חודשי השנה - 65-70% במשך 10 חודשים - התוצאה היא 6-7% בכל חודש, לעומת 15-18% ביולי ובאוגוסט, כלומר עלייה של פי 2 עד 3 שמתרחשת כמעט בבת אחת.
מספר המובילים כמובן לא משתנה בין החורף לקיץ, ולכן העלייה הדרמטית בביקוש היא בעלת השפעה חזקה מאוד על השוק. המחירים גבוהים יותר - בסדר גודל של כ-20%, כלומר ההפרש משמעותי מאוד - בנוסף כאמור קשה יותר למצוא מובילים מומלצים בגלל שהם מוצפים בפניות ובעבודה, ולכן חשוב יותר לתכנן באופן מדויק כל תהליך מעבר דירה.

מעבר דירה בחופש הגדול

עבור משפחות עם ילדים יולי ואוגוסט הם זמן אופטימלי למעבר דירה. ראשית, הילדים בחופשה ולא מפסידים ימי לימודים כשבהקשר זה כדאי לזכור שחוץ מיום המעבר עצמו גם השבועות שלפני אותו יום מתאפיינים בהפרעה לשגרה הרגילה בגלל הצורך לארוז, וגם אחרי שכבר ממוקמים בבית החדש חולפים מספר ימים עד שכל פריט נמצא במקומו.
סיבה שנייה, משמעותית אפילו יותר, היא שכשעוברים בחורף הילדים צריכים להחליף מסגרת באמצע השנה, וכשמתחילים לחשוב על איך לתכנן מעבר דירה, צצות לא מעט בעיות. לעומת זאת, אחרי סיום שנת הלימודים בדרך כלל קל יותר לבצע את השינוי.


מתי סטודנטים משנים כתובת?

סטודנטים הם קהל יעד בולט בתחום ההובלות, ובפרט בשוק ההובלות הקטנות. שנת הלימודים של הסטודנטים אמנם נפתחת בדרך כלל באוקטובר, מיד אחרי החגים, אבל גם פלח שוק זה מתזמן את המעברים בחלק גדול מאוד מהמקרים לאוגוסט או יולי - כי ספטמבר הוא חודש שחלק גדול ממנו הוא חגים ולכן יש בו מעט ימי עבודה ופחות אפשרויות לעבור דירה. בנוסף סטודנטים לא רוצים לקחת את הסיכון ששנת הלימודים תיפתח והם עדיין לא מצאו דירה, כך שהם מעדיפים להתחיל את החיפושים מוקדם יחסית ולעבור בקיץ כדי ללמוד בראש שקט בסתיו.


הובלות עסקיות


כשמדובר על הובלות של משרדים ובאופן כללי הובלות עבור עסקים, כ-80% עד 90% מהן מתבצעות בקיץ. הסיבה לכך היא שמדובר בחודשים שבהם היקף הפעילות העסקית נמצא במגמת ירידה, כך שהעלות של כל יום שבו העסק מושבת עקב המעבר נמוכה יחסית. חלק מהעובדים ממילא נמצאים בחופשות וגם לקוחות רבים שוהים מעבר לים - כך שמהבחינה הזו זהו טיימינג משתלם במיוחד למעבר.

איך ליהנות מהובלה מקצועית במועד הנוח ביותר מבחינתכם?

ההעדפה של חלקים נרחבים באוכלוסייה לעבור בקיץ גורמת לכך שגם חלק גדול מחוזי השכירות יסתיים בעונה החמה, מה שמחזק את המגמה של ביקוש עז להובלות בקיץ. גם החשש שיום המעבר יהיה גשום מאוד ואפילו סוער מרתיע לא מעט ישראלים ודוחף אותם לבצע את השינויים בקיץ (שדווקא בו ייתכן מזג אוויר קשה יותר, עם טמפרטורות גבוהות מאוד ואפילו קיצוניות).
מי שיכול להרשות לעצמו לעבור בחורף עשוי לחסוך הרבה מאוד כסף. אם מבחינתכם בכל זאת עדיף לעבור בקיץ, כדאי להתחיל את החיפושים כחודשיים מראש ואולי אפילו קצת יותר - כך תמצאו מוביל ומהר.



מה דעתך על למה כל כך קשה למצוא מוביל למעבר דירה בקיץ? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כהובלות, הובלה בקיץ, מוביל דירה