הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מעורבות_ההורים_בחיי_ילדיהם_זה_לטובתם_או_לא_

מעורבות ההורים בחיי ילדיהם, זה לטובתם או לא ?


הרבה הורים מעורבים בחי ילדיהם (משפיעים על בחירת חברים , ליבוש , בילוי ותעסוקה ). הרבה הורים מכריחים את ילדיהם ללמוד מקצוע שלא מעניין אותם , ולהתמודד עם אנשים שאינם מרגישים נוח איתם . כל הדברים האלה מציקים לילדים ומשפיעה עליהם בצורה שלילית, לעומת זאת למעורבות ההורים יש צד חיובי כי יש כמה דברים קריטיים ויש להם השפעה שלילית לטווח ארוך על העתיד והבריאות של הילדים .
להורים יש תפקיד בסיסי בחיי הילדים שלהם ,ולבטח המעורבות של ההורים בחיי ילדיהם נובעת מלב מלא אהבה , חיבה ודאגה כי  דם סמיך ממים , אבל המעורבות הזאת לא תמיד משפיעה על הילדים באופן חיובי ולטובתם אלא גם יש לה השפעה שלילית עליהם. 
מעורבות ההורים  באה לידי ביטוי בתחומים רבים ושונים כגון : בחירת חברים , ליבוש בילוי , תעסוקה והלימודים האקדמיים . 
מעורבות אכפתית ואוהבת של הורים עלולה להפוך למעורבות יתר ולשליטה שלהם בחיי הילדים ואף להוביל להשפעות הרסניות  כמו : היא פוגעת בצורך הבסיסי של הילדים  באוטונומיה ומפחיתה את העצמאות  שלהם, וזה דבר מדאיג מאוד כי הילדים בגיל מסוים  הם יהיו חשופים לעולם העצום והכדור במגרש שלהם אז הם חייבים  לקבל החלטות חשובות ולהיות עצמאים כמו הציפור החופשית כדי לנהל את העסקים שלהם לבד . 
בנוסף לכך , כשההורים מעורבים בחיי ילדיהם בצורה מופרזת אז הם  נוגעים בזכות חיונית והיא הזכות לחופש, הכוללת חופש ביטוי וחופש בחירה של הילדים , וכתוצאה מכן הם לא נותנים ההזדמנות  לילדים  להביע  את הדעות והרעיונות שלהם ובכך זה גורם להם שירגישו שמה הם חושבים לא חשוב ובסוף הם ירגישו חוסר בטחון. 
למרות כל החסרונות האלה יש למעורבות ההורים צד חיובי כי יש כמה דברים קריטיים ויש להם השפעה שלילית לטווח ארוך על העתיד והבריאות של הילדים  אז ,  למשל לעשן או להפסיק ללמוד ואחרת  , אז הילדים במצב הזה לא יהיו מסוגלים לחשוב בצורה נכונה  ולכך הם מתנהגים בצורה בלתי הולמת שמובילה למהמורות וכישלונות . והפתרון הטוב יותר לבעיה זאת הוא מעורבות ההורים  כי ההורים יש להם יותר מודעות ו אחריות עצומה רובצת על שכמם לכך הם חייבים  לייעץ ולכיוון את הילדים שלהם לדרך ההצלחה והאושר ואפילו להיות קפדניים בנושאים האלה . 
ולבסוף , אני רוצה להדגיש שמעורבות  ההורים חיונית וחשובה מאוד בנושאים גורליים, אבל בנושאים אחרים  כל אחד מההורים והילדים חייבים לשוחח ולהבין את הפרספקטיבה האחרת כדי שיגיעו לסיכום ביניהם על הנושאים השונים .


מה דעתך על מעורבות ההורים בחיי ילדיהם, זה לטובתם או לא ? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה