הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מעמ-0-לא-יעזור

חוק מע"מ 0 לא יעזור לנו


המחאה החברתית איבדה את כוחה שלא היה לה מעולם. ההישג היחידי הנו הדיון הציבורי שמושמע יותר או פחות באמצעי התקשורת השונים, אבל כנראה שמי שמחזיק ביכולת לשנות, לא ממש רוצה לצאת למלחמה האמתית על עתידנו ועל עתיד ילדנו.
אין לנו איפה לגור. יותר מזה, אין לנו כסף לעמוד בתשלומים הבסיסיים לשמירת רמת חיים נורמאלית. רוב הזוגות הצעירים ורוב האנשים הצעירים בגילאים 25 - 40, הרווקים והרווקות שחיים במדינת ישראל ומשתייכים למעגל העבודה ומשלמי המיסים יכולים רק לחלום על פתרון הנראה לעין שיוציא אותם ממעגל הרדיפה אחר מקום מגורים ראוי במחיר שפוי. 

בטח כבר שמעתם אין ספור ראיונות, דעות, אמירות בעד ונגד של מומחים כלכליים ושל פוליטיקאים בעלי אינטרסים אישיים. אני אגלה לכם סוד קטן, לאף אחד לא באמת משנה אם החוק יעבור ויזכה מספר מצומצם מאוד של זוגות בקניית דירה ללא תשלום מע"מ, שבטח יצטלמו נהדר למהדורות החדשות המרכזיות ואף יזכו את תומכי החוק במחמאות כאלו או אחרות, אבל מנגד יעמדו כל אותם אנשים שלא הצליחו לממש את החוק החדש ולו בגלל שאינם רוצים לרכוש דירה ללא מע"מ, בגלל סיבה מינורית לחלוטין הנקראת מצוקת ה(אין)דיור.

פשוט אין היצע מספיק של דירות חדשות במחירי שוק סבירים (מיליון-מיליון וחצי) שיוכלו לאכלס את כל מבקשי הדיור נכון להיום, אין מספיק בנייה המכוונת למעמד הזה במחירים הללו. נניח שיש כיום כחמשת אלפים דירות המוכנות לקליטת דיירים חדשים וכולן ימכרו במסגרת חוק מע"מ 0, חסכון של מאות אלפי שקלים לכל דירה. הבעיה בכלל לא בחוק, החוק נהדר וראוי מאוד למדינה שמתחשבת בדור הצעיר ורוצה בטובתו. הבעיה היא שיש עשרות אלפי זוגות שלא יישאר להם דירות פנויות והם יאלצו להמתין שנים ארוכות עד בניית פרויקטים נוספים שיתאימו לתקציבם ההתחלתי. כמובן שבזמן זה מחירי הדירות ימשיכו לעלות ובוודאות, כי כשיש ביקוש וההיצע נמוכה אתם יודעים מה קורה למחירים.
 
זה נראה שהמדינה ממש מפחדת לשחרר קרקעות במחירים שפויים ולקדם פרויקטים לדיור ציבורי עבור מעמד הביניים שהוא בעצם הרוב במדינה. נחזור לרגע למאבק החברתי שמדשדש ולא ממש מצליח להשיג תוצאות שיגרמו למהפך חברתי במדינת ישראל. כמובן שהיו הצלחות קטנות והתעוררו נושאים שלא היו בפריים טיים של הדיון הציבורי אבל עדין זה לא זה.

המחאה חייבת לעבור לשלב הבא, לא שיש תוכנית מסודרת ומתוכננת לפי שלבים ורק מחקים לשעת כושר ופקודה נחרצת. השלב הבא הוא חידוש המאבק בראש ובראשונה, יצירת הד תקשורתי חזק יותר ומפריע יותר להתנהלות הציבורית בכל רבדיה מראשי רשויות ועד ראשי מפלגות על מנת שאותם קודקודים העומדים בראשות המפלגות יתחילו לעבוד ברצינות ובדבקות על מנת לקדם את האינטרסים של העם שנאבק בכל יום במחירי שוק יקרים מאוד. 


מה דעתך על חוק מע"מ 0 לא יעזור לנו ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת רוני ב 15/10/2014 14:30למי שקצת מתעמק בחוק מבין שהחוק מעולה כי הוא קובע מחיר ממוצע שמי שיעלה מעבר אליו לא יהיה זכאי למכור את דירותיו ללא מע"מ. כמובן שכל התנגדים והמקטרגים הם אלו שקנו דירה בבמחיר זול לפני 6 שנים ורוצים להרוויח על הזוות הצעירים כמה שיותר ולמכור בהרבה יותר יקר אז החוק לא משתלם להם כי הם רוצים להמשיך לנצל אחרים ולגבי ההיצע זה משהוא נוסף שצריך לטפל בו אבל החוק הזה זו ההתחלה פעם ראשונה שמישהוא מנסה לעשות משהוא ואני מלאת הערכה על זה לא כולם נולדו להורים עשירים!!!!! יש כאלו שמתמודדים לבד תגובה לתגובהמאת yoos ב 17/09/2014 17:41 ( הפרופיל שלי ) הגיון בריא. לדאבוניתגובה לתגובה

ידוע ככלכלה, מחאה חברתית, חוק מע"מ 0, דיון ציבורי