הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מפיק_פניני-ם

מפיק פניני-ם


גיא פניני, טעויות אנוש ומה שמשתבש בדרך לפארסת השנה בספורט.

"פה מפיק מרגליות", מושג ציורי למדי שבא לתאר מצב שבו אדם מתאר באופן קריאטיבי או מייצר תודעה מעניינת אחרת בשימוש הכלי המרכזי שבו – הפה. אני מודה שמושגים כמו "סרטן בראש" או "גרמני נאצי", הם מושגים שגורמים לי להרהר בתוך תוכי האם ניתן לשייך להן את האמירה המופיעה לעיל, כמדומני הפה הפיק מילים הוא הפיק "פניני-ם", פנינה אחר פנינה מפיו של הקפטן של קבוצתי(אגב) מכבי ת"א כדורסל, לא נתחסד ונאמר(גם בעזרת ליבוי היצרים בתקשורת) שהייתה ציפייה שזה ייגרר למקומות לא נעימים – אך הציפייה (שהתממשה) היתה שזה יבוא מהקהל האדום – שמגדף ומקלל בפיוטיות ה"טרבלינקו – אושוויצית" עם שירת ה"מניפסט האנטי מזרחי", או מספר על ה"געגועים למוני" מה שמגעיל לא פחות מכל אותם "שירים" נבזיים אחרים(שמירה על כבוד המת לא חלק חזק בעדת הקהל הפועלי שירי שואה הן רק דוגמא קטנה לז'רגון). אז למה גיא פניני הקפטן של קבוצתי שנבחר כי מייצג את הרעיון של הקבוצה שלנו נגרר למקומות הזויים הללו?

קפטן שמייצג אותי, כלומר את הלך הרוח המכביסטי בו אני ורבים כמותי מאמינים, לא יכול לנהוג כמו הפועל נקודה! זאת מבלי להיכנס כלל למהות(ואנחנו נכנס ואף נחפור עם צריך). פניני נהג באופן בוטה, פרובוקטיבי ונאלח, הוא ביזה את עצמו בעיקר אך גם את אוהביו אוהדי מכבי שמתאבים את הפועל בדיוק בגלל אותה מילה "נאצים". המילה "נאצי" לכל הטיותיה אסור שתעלם מן הלקסיקון היהודי לעולם, כמו שזכרנו את עמלק כך חשוב שנזכור את העם האיום ואת מנהיגיו השטניים , חשוב שלא נעשה מעשה חסר אחריות ונמנע לחלוטין שימוש במושגי שואה באופן גורף רק בגלל התבטאויות שעיקרן מאוהדי הפועל שכפי שמצלמות ערוץ 10 תיעדו באופן מדויק עד כאב בדיוקו את קבוצת האוהדים הבזויה והפנאטית לובשת האדום הזאת ששרה שירים שגלוחי ראש היו מתגאים בהם, לא נרצה למצוא עצמנו מוחקים את הזיכרון הזה ואת המושגים שמרכיבים אותו בגלל שזה לא "פוליטיקלי קורקט" לומר אותן, חופש הביטוי מרכיב בתוכו את האפשרות לשלב מילים לתוך קונטקסט השיחה שלא נשמעות טוב לתאר מצב נתון – אך האדם שאומר דברים כגון אלו חייב יהיה לנמק ולפרט באופן ברור לשם מה הן נאמרו ולא לעשות שימוש במשפטים כגון "שתהיה שואה למכבי" או "יאללה מכבי תנשמו את הציקלון בי"(יצירתי… אם אתה במקרה יוזף גבלס) כל זה בדרך ליד ושם… כלומר יד אליהו, היכל נוקיה דהיום, זה הכינוי שהם מדבקים לו כמובן. אך זה, כמו שאר הביטויים סתם ביזוי ופגיעה ברגשות הציבור. אבל זו הפועל ואלו הם האוהדים, שבפירוש מודים באותו ערוץ שהדרבי לא מעניין אותם, אחד אף הגדיל ואמר שהוא בא "לקלל את שמעון מזרחי" ואחרת מודה שהיא משתתפת בחינגת הקללות, הנאצות והרפש… ממש אשת חיל מופת ודוגמא לצעירים… אבל פניני הוא המטרה כרגע, אך הוא שעשה מעשה שלא ייעשה התנצל, נקנס והושעה, לא נהיה דמגוגים, קהל שלם לא משעים או קונסים אך כן מחנכים… זה אפשרי עם הפנאטיים חסרי הגבולות הללו? האומנם?! יה רייט.

למי שצפה ביציע העיתונות בערב שלאחר המקרה ושמע את יונתן שולדרבראנד שאגב נראה חמד של בחור ועל פניו אדם שקט ומופנם(עם כי בין המאבחנים הנפשיים תמיד יש חשש שהסוג הזה של האנשים מסוכן יותר… אך זה נאמר באירוניה), לא יכול שלא לרצות ולהתקומם יותר על מעשי פניני, אך שולדרבראנד, שהיה נראה מנותק עד מנוכר מהסיטואציה ומלבד פעמים בודדות שבקולו הורגש רעד קל נוכח המהומה שממנה כל כך חשש, הגיב כמעט בנונשלאנט על האמור. עד כמה שזה ניכר, נדמה שהוא בכלל לא רצה בחגיגה התקשורתית שאפפה אותו, הוא לא רצה שיחת טלפון בהולה מעו"ד (אוהד מכבי במקרה) שייעץ לו (לא)לפנות לערכאות משפטיות בעילת לשון הרע, הוא לא רצה שלמה שרף שהופך לשופט ותליין לעת מצוא(עם כי אצל "שליימה" זה די בשגרה) ומחפש להעניש את פניני ורואה בדמעותיו "דמעות תנין" ולבטח הוא לא רצה, פנאל עם מנטאליות של "יציע" שינהל בעבורו דיון על נושא שמהווה מרכיב חשוב בשאלות מהותיות על הגבולות אותן צריך להחיל (גם)בתוך העולם הספורטיבי – אך בעל כרוחו עם נשווה את הטיפול בנושא הזה לטיפול בתוך כתלי ביה"ס נדמה שכאן התערבו לעזרתו השרתים של ביה"ס ולא היועצים והיועצות או המנהל\ת. עם כל הכבוד לשרתים, שכמו כולנו יודעים לזהות בעיה, נדמה שאין להם את הכלים(ניסוח מעניין), לפתור את זה כמו האחראיים האחרים… הרי הם ילכו לקראת הנפגע ויזדהו איתו, אבל פתרונות אמיתיים(שלא כוללים מהלכים מתלהמים, שליימה) הם לא ייתנו. מושגם כגון:"גיבור" או "אדם אמיץ", או "אופי מיוחד", גרמו לשולדבראנד החביב להעלות חיוך שנדמה שהיה מעט ציני, עם כל הכבוד והתודה לכך שה"שרת" זיהה שמדובר באדם עם טמפרמנט נוח, הדבר האחרון שנראה שהוא היה רוצה לצאת מכל הסיפור הזה זה "גיבור". והוא כנגרר כנגד רצונו נאלץ לחייך במבוכה, ועיניו הנוטות הצידה כמדמיין דבר מה וכאילו אומר בליבו: "כשהתחלתי לשחק כדורסל חשבתי שאולי יום אחד אזכה לפרסום… תודה לגיא פניני?", ואולי בכלל "תודה" לאנשי התקשורת שמעלים סוגיה לטיפול אך מתייחסים אליה בדיוק כמו אותו שרת חביב שיכול להזדהות ולכאוב ואף לכעוס בעבור ה"תלמיד המבואס" אך לטפל בשורשי הבעיה לא יוכל. בכל מקרה כפי שהייתם מצפים, ביציע – הפיקו פניני-ם משלהם, ביציע של הפועל לעומת זאת יסתפקו בעוד קנטאטות לשואה ליום חול. ופניני? פרובוקטור, נכון. אבל אותו כבר תלו על עץ גבוה יותר מהמן ואנחנו בכלל ערב חנוכה, הוא נראה שמעולם לא באמת כיוון למקום של להוות דוגמא. אבל בינינו בואו נהיה הוגנים לומר שאם כל זה לא היה נקלט בעדשת המצלמה והיינו שומעים על כך רק בדיעבד וכספיח, האם מישהו מאיתנו היה מייחס לזה את אותה חשיבות מז'ורית שהסיפור קיבל נוכח התמונות, עם יד על הלב תודו שהתמונות הפכו הכול למוחשי יותר ואת פניני לנבל שמפיק "פניני-ם".





טוב... זה קצת הסריח

טוב... זה קצת הסריח
 




מה דעתך על מפיק פניני-ם ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת MRFOX30 ב 13/12/2012 16:58 ( הפרופיל שלי ) תודה שי... זו תגובה ראשונה, מאוד שמחתי לקבל. אתה מדבר על הקללות שהולכות בליגות הנמוכות. אני יודע, לא חסר גם בכדודרגל בשכונה או כל ספורט אחר לצורך העניין. יש כאן בעיה, ללא ספק שהסביבה והחברה הישראלית שרויים באווירה שמשדרת לחץ ותגובה וכתוצאה מכך התנהגות חריפה שגובלת באלימות. לא מסכים עם הגישה של פניני, אבל יכול להבין מניין היא נובעת. תגובה לתגובהמאת שי ב 13/12/2012 16:51יפה. אהבתי את התמונה שם בסוף, אחלה כתיבה. פניני שחקן בעייתי, אבל ניפחו את זה מעבר לכל פרופורציה, יש קללות לא קשות פחות בספורט ואני שיחקתי כדורגל בליגות הנמוכת, תאמין לי סרטן בראש זה איחול מהיותר נחמדים שהולכים שם ונאצי זאת מילת קישור כמו להגיד "עם" ודברים כאלה. אהבתיתגובה לתגובה