הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מצלמות_בבתי_ספר

מצלמות בבתי ספר


מה דעתכם על כך שבתי הספר בו לומדים ילדכם מרושתים במצלמות?
מה הייתה תגובתכם לו נכנסתם לבית הספר בו לומד ילדכם והדבר הראשון שהיה לוכד את מבטכם הן המצלמות הנמצאות כמעט בכל מקום? מצלמה בכניסה הראשית, מצלמות בכניסה לכל כיתה, מצלמות במגרש ואפילו ליד הקפיטריה.
נכון שזה יכול למנוע אלימות, גניבות וונדליזם. אך האם הילדים מרגישים  בטוחים או שמא הם מרגישים כל הזמן תחת עינו הפקוחה של "האח הגדול?"

מרבית בתי הספר מרושתים במצלמות. משרד החינוך מאשר מצלמות שאינן פוגעות בצנעת הפרט. כמו בתוך הכיתות ובחדרי השירותים. אך האם אין זו פגיעה בצנעת הפרט שהמצלמות מנציחות כל רגע במהלך ההפסקה? מהו הגבול הדק הנחצה כאן? והאם יש לנו, ההורים, הזכות למחאה?

הנה לכם כמה שאלות למחשבה.


מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על מצלמות בבתי ספר ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת רוניבןיהודה ב 08/01/2014 17:51 ( הפרופיל שלי ) צנעת הפרט? מחאה? מוזר בכלל שהשאלה הזו נשאלת! כשסוף סוף משרד החינוך עושה משהו באמת בעל חשיבות למען בטחון הילדים של כולנו בבתי הספר, ולשם מיגור חלק ניכר מהפשעים שקרו וקורים בין כתלי בית הספר, בעיני זה רק תמוה שיש עוד אנשים שחושבים שצנעת הפרט חשובה יותר. כל המצלמות כולן אלה ששמו ואלה שטרם הונחו מספיק שיצילו פעם אחת קורבן אחד/ת של התעללות פראית, פעם אחת בלבד וכל סכום שווה את זה. לו היו מצלמות בביה"ס שבו למדה הילדה תאיר ראדה ז"ל יש מצב שתוצאות האירוע היה ברור יותר או אפילו נמנע. אומנם אין צורך להציב בתוך השירותים מצלמות מעקב כמובן מטעמים מובנים, אבל מצלמה שתתעד על פי שעות מי נכנס לשירותים וכו'... בעיני מאד מאד חיובי! ואם בעיני הילדים או ההורים הפרטיות נפגעת... הריני לחדש לכם: א. הצלת חיי אדם ואפילו מניעת סבל של חפים מפשע הנגרם על ידי פושעים קטנים וגדולים ערכו עשרות מונים ממושג ערטילאי וארכאי כמו "צנעת הפרט". ב. אנחנו בעידן כזה שהמושג פרטיות זו רק שאלה של זמן עד שתעלם מן העולם. ג. מי מבין ההורים היה מוכן לוותר על המצלמות הללו אילו היה יודע בוודאות (- באופן היפוטטי כמובן) שהמצלמות יצילו את בנו או בתו מהתעללות פושעת של פראים קטנים או גדולים?? נראה לי שהבהרתי את הנקודה מנקודת הראות שלי. תגובה לתגובהמאת שירז@אריאל ב 05/01/2014 21:17 ( הפרופיל שלי ) אין פה בכלל שאלה! צריך כדאי וחשוב בימים אלו שיהיה פיקוח על כל תנועה שלהם. כן, זה יכול למנוע את הרצח הבא או את ההתעללות המינית הבאה!תגובה לתגובה