הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מצע_קל

מצע קל


לכל מי שמתלבט, סקירה קצרה ולא רצינית של המפלגות המתמודדות וזאת בכדי לעזור לכם קהל המצבעים(השבוי),לעשות את הבחירה הנכונה(ליהנות מיום החופש)ביום הבחירות הקרוב.
אתם מתלבטים? כן, נראה שאתם עדיין מתלבטים באיזו מפלגה כדאי לכם לבחור לכנסת ה-19. לכן קבלו סקירה קלה למצעים שהעלו המפלגות הרצות לכנסת ה- 19 או במילים אחרות הסיבות למה כדאי לשים פתק(או לא) בבחירות הקרבות, וכי פייר, אנחנו כבר לא באמת יודעים מי מתמודד :

"הליכוד – ישראל ביתנו": מצע מרכזי: ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן שעסוק בימים אלו יותר ממה שהיה עסוק בקדנציה האחרונה יותר במשחק הטרנדי שמרתק אליו רבים וטובים מהעולם הפוליטי מעיסוק מעשי בעבודה השוטפת(אבל למה לו? מי בכלל עובד היום בכנסת?), אותו משחק שנקרא בפי רוב, "הגם אתה...(השלם את החסר) איווט" כשהמנצח אגב, זוכה במתנה מיוחדת – חופש מבתי מאסר ובונוס של משכורת, רכב ובטחון כלכלי לכל החיים. החיבור בין הניצים שכבר זכה לכינוי "המהלך הפוליטי של... התקופה של החודשיים עד הארבעה הקרובים", יצר את "הליכוד-ביתנו", השם השגור בפי רוב ובכך איחד את גוש הימין בכלל – כי הגיע הזמן שגם בצמרת הפוליטית יהיה מונופול. ובכן מהו המצע המרכזי של המפלגה המאוחדת? אם תשאלו את ביבי זה... רגע או שאולי צריך לשאול את ליברמן? אבל הוא עסוק בחקירות... ובעצם, למה להעלות מצע? ביבי הבטיח מלא דברים כמו הקלה במיסים, עזרה ברכישת דירה לזוגות צעירים, מאבק בבירוקרטיה, לא להיכנע לדרישות לפנות מאחזים וכדומה ועמד בהם... אפילו לא חלקית! ועדיין, מקומו מובטח. מנגד החצי השני של היצור הדו ראשי הזה מהווה איום גדול למדי על כל מי שגדל על המיתוס של "הרוסי המאפיוזי" של שנות ה-90 וכך יצוא שחצי מהאוכלוסייה מצביע מאיום והחלק השני מצביע מהערצה ל- מנהיג חזק לעם שזקוק למישהו ל(ה)עריץ". אז כל שנותר להם לעשות שם במסדרונות ובמשרדים של התנועה זה פשוט – לשתוק... וזה חברים, המצע המושלם לעם ש... עזבו, דיברתי יותר מידי... עכשיו אני בטוח לא אבחר.

"קדימה": מצע מרכזי: להיות אנטי... ממש כמו כל מפלגה אחרת מהמרכז- שמאל הישראלי. כל מה שהוא לא במובהק אנטי קונצנזוס כמובן - במילים אחרות – חרדים. שוב, את זה אפשר לכתוב על כל מפלגה שהיא לא שמאלה ממפלגת ה"ברית החדשה...ביתנו"(כי כל דבר נשמע טוב יותר כשמוסיפים לו - ביתנו!) AKA מעוזם של המנהיגים הדגולים "ביברמן" או "ליברניהו", הבחירה בחרדים היא הדבר המתבקש... גם כי אין פה ממש מוקש. לשנוא את האחר זו תמיד דילמה, אבל כשיש לך אחד כליצמן כסגן שר הבריאות, כל לובש שחור, גם עם הוא במקרה מעריץ של מטליקה הופך לבעיה. זה פשוט נוח יותר מלהאשים שנים של קריסה תוך מערכתית שנעשה בחסות אנשים שלבשו חליפות של מעצבים... טוב, לא באמת, אבל בטוח שבהתחלה היו כאלה שנעלו סנדלים תנכיו"ת... תנכיו"ת אמרנו? תעלו את הפרזיטים על המוקד... כי ללכת "קדימה" זה אומר להיפטר מאלה שנמצאים מ"אחור"... והרי לכם מצע.
 
"התנועה": מצע מרכזי: ציפי לבני חזרה ובגדול... טוב בינוני - אפילו בינונית מתמיד וכל זה בכדי להעמיד עוד מפלגה חדשה עם רוח צעירה... טוב לא ממש – אבל היא מעמידה אחלה מפלגה... בינונית! המפלגה החדשה בראשותה(שעם לא הייתי בודק לרגע בגולל, נראה שהיה לוקח לי כמה שעות להיזכר מה שמה) מעמידה מצע מעניין, ברור וחד... טוב, יותר מעורפל וכהה, כל כך כהה שאתה לא באמת מבין למה היא חזרה? אבל בשביל זה יש את עמיר פרץ, שיעמוד ב"פרץ" ויביא אג'נדה... כיפת ברזל מישהו? הפעם הוא לפחות הסיר את הכיסוי של המשקפת ועדיין מישהו מאמין שהוא אידיאולוג? אז עמרם מצנע? אבל אפילו בגזר כבוש(כל ירק טעים כבוש... חוץ מגזר) יש יותר חיוניות... מי צריך מצע? מי צריך מפלגה? מי צריך אג'נדה? "התנועה", היא ממש כמו התנועה באיילון ב-7 בבוקר - זוחלת לשום מקום.
 
"יש עתיד": מצע מרכזי: טענות לקיפוח מעמד הביניים – או בעצם? המצע האמיתי אומר: למה שרק למפלגה אחת יהיה את הקלף הקיפוח למיקוח? כמו ש"ס, גם ביש עתיד רואים את האין. אין עבודה, אין רווחה, אין השכלה, אבל רק למעמד הביניים. כל השאר? לא חשוב! במקור הם טוענים לקיפוח אך בפועל כמו ש"ס אין להם כוונות לעשות שום דבר עם זה. ובעצם למה לעשות? עם מעמד הביניים הופך לעני יותר וכתוצאה מכך מודע פחות הוא הופך לעוד כוח פוליטי סקטוריאלי שלא מבין הרבה מהחיים שלו... הקהל השבוי המושלם... רק שיזהרו שש"ס לא יתחילו לחטוף גם להם קולות מהנתח הזה... כי יש עתיד... לכל מי שלא נמנה עם העשירונים התחתונים.
 

 
"הבית היהודי": מצע מרכזי: הסברה בינלאומית. בהחלט אחד מהנקודות החשובות במצע של התנועה החדשה של נפתלי בנט, מי שניהל את מטה הבחירות של ראש הממשלה המכהן ביבי נתניהו שלאחריו באה תקופה בה האהדה לישראל רק פרחה ושגשגה כשנקודות ציון כמו: דו"ח גולדסטון, גינוי מבצע "עופרת יצוקה",גינוי ישראל באו"ם, דוחו"ת של בצל"ם, עוד גינויים הפעם מ...האיחוד האירופי, סימון מוצרים הקו הירוק ועוד סיפורים נפלאים שמפארים את רזומה ההסברה הישראלי של העת הזו. אין ספק...  הבחור יודע למה לקח על עצמו את ההסברה... כי בסוף הבנו... אולי עדיף לבד.
 
"ש"ס": מצע מרכזי: לקבל תיק לשניים... כי צריך 2 לטנגו, כי 2 ראשים טובים מאחד, כי 2 זה תמיד ביחד... זה יכול להימשך עוד קצת, אבל אלי ישי מצד אחד ואריה דרעי הבן האובד ששב הביתה כמצוות הרב ללא רגשות נקם, שנאה או טינה לאף אחד... מלבד אלי ישי, כמובן... מה חשבתם? מחפשים מוצא ובעיקר תשובה... כמה מהר ביבי יתקפל הפעם וייתן להם את משרד הפנים... ההימור עומד אגב על על 2 - 1 שכבר בשבוע הראשון... לכן כשיש שני ראשים, צריך גם שני תיקים מכובדים... ומה אומר יותר כבוד מאשר תיק האוצר לאריה דרעי: "ושישי ייהנה(ייחנק) שם במשרד הפנים"... אוצר ודרעי... על מה כבר חשבתם שם, הא?... ממזרים... איך יהיה בנוי התקציב אם הוא יגיע(הממ... אתם בטח מתחילים לדמיין)? כשאני די בטוח שברגע ששטייניץ יבין שזה המצב, הוא כבר ידאג להשמיד את הקוד לכספת...
 
"בל"ד": מצע מרכזי: מסתבר שפירוש ראשי התיבות בל"ד זה: "ברית לאומית דמוקרטית". לגבי ברית, מישהו יודע על איזה ברית מדובר? -  עם החמאס? בעניין הלאומיות – הם מדברים על... לא בטוח, אבל מבחינתם תל אביב היא בכל זאת א' שייח מוניס. ודמוקרטיה? הם מבינים בזה בכלל? נראה לי שהמצע שלהם בנוי יותר למדינת כל אזרחיה(המאמינים באללה), רק כשזה יקרה הם יאלצו לשנות את השם למשהו קצת יותר רלוונטי כמו באלול"ד - ברית אנטי לאומית ובטח לא דמוקרטית ... כי למה בכלל צריך דמוקרטיה במזה"ת כשכולם מוסלמים?
 
 
"עלה ירוק": מצע מרכזי: היחידים שמתייחסים במצע לאגרת רשות השידור - מפתיע, נכון? אבל כשחושבים על זה לעומק הדברים מתחילים להסתדר מידית. אז למה האגרה? כי גם חומר טוב וחזק ככל האפשר לא יוכל להוציא אותך מתוך הסרט הרע שהערוץ הראשון הכניס אותך אליו. הרי מול מה יישבו הסטלנים המסכנים בבהייה של אחרי שמאה אחוז של גראס טהור התחיל לפעול ומציף את החושים? האם תסכנו אותם בעוד אחד מאותם שידורי לופ של הפילהרמונית מ-77?... רחמנות עדיף כבר רי- ראנס של "המקצוענים" עם שירה פליקס, לפחות שם החומר- סטבילי והנחיתות פחות כואבות. והרי לכם הסיבה למה הם אומרים לא לאגר(ע)ה.
 
ואם מישהו שואל למה לא נכתב דבר על מפלגת "העבודה" ? תשובה: כי כלום לא קורה איתם והם פשוט רלוונטים כמו ההפגנה של סתיו שפיר והחבורה שלה מהקיץ שעבר... או אפשר לומר גם "שלי יחימוביץ'" שזה בעצם אותו הדבר.
  • אין לייחס לאמור פגיעה מכוונת בשום מפלגה או תנועה או אדם באופן אישי וכל קשר בין הכתוב לבין המציאות מקרי ביותר. כל הלוקח ברצינות את האמור נושא באחריות לכל נזק גופני,נפשי ואפשרי(בהתאם לסעיף 4ב' לחוק... שקר כלשהו) שיתפתח אצלו כתוצאה מכך...  במידה ומשהו יתפתח נא ליצור עימי קשר... מכיר אחלה סוכן ביטוח.


מה דעתך על מצע קל ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת נ.ר ב 06/01/2013 20:19שלום אלי אני לא כל כך מעודכן והבחירות קרבות,אפשר ניתוח קצר ומעמיק על ההבדלים בין המפלגותתגובה לתגובהמאת MRFOX30 ב 05/01/2013 23:25 ( הפרופיל שלי ) תודה, נ.ר (-:תגובה לתגובהמאת נ.ר ב 05/01/2013 22:14נחמדתגובה לתגובה