הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
משרה_מלאה

אמא שבי פה!


זה המשפט הקבוע שהבת שלי אומרת מידי ערב כשאני מרדימה אותה לישון. היום יותר מכל ערב אחר בשבוע, זה באמת מה שרציתי אחרי יום ארוך בעבודה במזג האוויר הגשום

 

השבוע הייתי חולה כמה ימים מה שהשבית אותי להישאר בבית ולא להגיע לעבודה. היום אני כבר לא יכולה להרשות לעצמי להיות באמת חולה, להיות כל היום במיטה ולישון. בתור אמא יש לי מחויבת לדאוג לילדה שלי שהרגישה שמשהו לא בסדר ורצתה את תשומת הלב שלי יותר מתמיד, דווקא כשאני כל כך חלשה וחסרת יכולת להיות איתה והטיפול בה היה בעיקר של בעלי. הקטנה לא וויתרה לי וגם כשאני מרגישה גוססת מעולפת, אני גם מוצאת כוחות להיות איתה.

ועכשיו ווידוי, אני נקרעת. נקרעת לגזרים ותחושת האשמה העצמית לא עוזבת אותי. תחושת אשמה על כך שאני לא נמצאת מספיק זמן עם הבת שלי, תחושת אשמה שאני לא מספיקה את כל המשימות שלי בעבודה, תחושת אשמה שאני לא יושבת לתרגל את החומר של השיעור מהקורסים בלימודים, תחושת אשמה על הזמן הזוגי שלי עם בעלי שהוא פשוט לא קיים או לא מספיק, תחושת אשמה שלא כל ערב יש אוכל מבושל ולא פעם אני מאלתרת בגדים נקיים אחרי ששוב שכחתי לעשות כביסה.

אז נמאס לי מתחושת האשמה, להתנצל שאני גם אמא, גם סטודנטית וגם עובדת במשרה מלאה עם תפקיד קרייריסטי. למרות התמיכה מהחצי כשחזרתי בשמונה בערב הביתה הרגשתי אשמה, הרגשתי לא מספיק טובה. כל מה שרציתי היה לשחק עם הקטנה באמבטיה ולהיות אייתה כשהיא נרדמת, לגנוב כמה דקות ביחד, שתדע שאמא פה.

בשעות הערב כשהמשרדים מתרוקנים ונהיה שקט כזה, אני רוצה גם אני להתרוקן מהמשרד ורק לצאת הביתה. כשירד הברד הערב, ניגשתי לחלון המשרד להתבונן בברד, דקה של נשימה של חמצן. מזג אוויר כל כך חורפי, מושלם להיות בבית עם המשפחה ואני... בעבודה.

החברה גובה מאיתנו מחיר גבוה לכל הציפיות להישגים שיש בעידן הגלובלי. החברה אינה מתגמשת ואינה מתאימה עצמה למשפחות ועבודה, אין התאמה. שני עולמות שונים לחלוטין. המחיר? המחיר הוא גבוה.

אני חושבת שהבת שלי התרגלה שיש כמה ימים בשבוע שאני לא נמצאת איתה בערב, ולחליפין באותם ימים שאני איתה, אז החצי בלימודים או בעבודה. אולי לה המציאות הזו לא כל כך מפריעה, כי זה מה שהיא מקבלת ורואה. מהצד, אני יודעת שהיא לא מקבלת מספיק  ושמגיע לה יותר זמן אמא ואבא שאני משתדלת להשלים בסופי שבוע.

בסוף היום המטורלל הזה, אחרי שהקטנה נרגעה, לקחתי נשימה עמוקה, הרגשת ניצחון קטנה שלמרות הכל הצלחתי, הצלחתי להגיע הביתה לזמן האמבטיה ולהיות זו שמקלחת ולהיות זו שמרדימה. שעה קטנה, השעה שהיא רק שלי ושלה. סוף שבוע בפתח לשאוב ממנו כמה שיותר כוחות ושבוע הבא? חזרה לשיגעון ולעבודה ו..לתחושת האשמה על הלימודים, על העבודה ועל המשפחה.

מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על אמא שבי פה! ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת שירול ב 28/03/2011 10:53 ( קישור לאתר שלי ) רגשות אשמה בא יחד עם התפקיד ההורי, מה שלא נעשה תמיד יהיה הספק שעשינו לא מספיק...
אין ספק שבחרת לחיות בלחץ מה שמגביר את רגשות האשמה כי את מתחלקת בכל כך הרבה מקומות ותפקידים.
אני חיה בדיוק ההפך ממך, בלי לחץ בכלל, ברגע שנולדו הילדים בחרתי להיות בבית, העבודה שלי גמישה {מנחת קבוצות} ואיננה דרשנית בשעות הילדים, כמובן שלכל דבר מחיר והעבודה שלי נוגסת בשעות הזוגיות...
למרות זאת בחרתי בשנים הראשונות לחייהם להקדיש את מלואי להורות, כבר עכשיו מרגישה שיש יותר מרחב ואפשר לעשות יותר בעבור עצמי.
למרות שאנחנו חיות הפוך רגשות האשם לא פוסחות עלי... דווקא כי נמצאת איתם כל הזמן מוצאת שעושה הרבה יותר טעויות...
לכל דבר מחיר...
הכי חשוב שתיהי שלמה עם בחירותיך ותכרתי ברית שלום עם מציאותך.
מחזקת אותך בחוויה אימהית לא פשוטה.
חיבוק שירול
תגובה לתגובהמאת שירי ב 25/03/2011 11:43מרגש :)תגובה לתגובה

ידוע כעבודה במשרה מלאה,אמהות במשרה מלאה,להיות אמא ולעבוד,ילד שההורים שלו עובדים כל הזמן