הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מתי_לטייל_ביפן

העונות לטייל ביפן


ביפן ניתן לטייל כל השנה, אך בעיקר התקופות המומלצות הן תחילת האביב והסתיו.מאמר זה יסביר את היתרונות והחסרונות של טיול בכל עונה ועונה ביפן הקסומה.
 
 
ביפן ניתן לטייל בכל עונות השנה ועדיין העונות המקובלות לנסיעה ליפן הן עונות האביב והסתיו. אלו הן עונות השיא מבחינת תיירות חוץ ופנים. בעונות אלו מתקיימים מרבית הפסטיבלים (תיירות פנים וחוץ) והחופשים הלאומיים של יפן (תיירות פנים) .

פריחת הדובדבן

בעונת האביב (מרץ-מאי) יש את פריחת עצי הדובדבן, שהיא לכשעצמו אירוע מרשים הן ליפנים והן לתיירים. שורות של עצי דובדבן נצבעים בוורוד. הפריחה עצמה אורכת כשבוע, וביפן עצמה ישנה מודעות כה עצומה לפריחה, עד כי חודשים לפני כן כבר מדווחים בכלי התקשורת על תחזיות הפריחה בכל רחבי יפן. בתקופת הפריחה עצמה, מהדורות החדשות השונות משדרות תמונות ודיווחים על פריחות בכל רחבי המדינה. משפחות או קבוצות חברים/עבודה יושבים בחיק הטבע (והפארקים) תחת עצי הדובדבן ועורכים פיקניק חגיגי עם מאכלים מסורתיים. ואילו בערבים ניתן לסייר לאורך עצי הדובדבן המוארים. ללא ספק בתקופה זו של הפריחה, יפן נמצאת באווירה של חג. זו גם התקופה בה מסלולי טיולים בפארקים הלאומים נפתחים לקהל הרחב, וכן כדאי לשים לב ל"שבוע הזהב" בתחילת חודש מאי, וזאת מפני שהוא עמוס מאוד מבחינת תיירות פנים.

תקופת צבעי השלכת

העונה השנייה שמומלץ לבקר ביפן, היא עונת הסתיו (ספטמבר-נובמבר). בה העצים משנים את גוונם לגווני הסתיו והשלכת. המראה אמור להיות מרהיב לא פחות מאשר פריחת הדובדבן (המראה הוורוד). ביפן יש אלפי נקודות היסטוריות בדמות מקדשים, בתי תפילה, פסלים, ארמונות ועוד מיצגים רבים השזורים היטב בין העבר להווה שלה. שפשוט נראים נהדר כאשר מסביבם יש עצים בצבעי השלכת. רק חשוב לזכור כי בתקופת הסתיו הימים קצרים יותר מאשר בתקופת האביב מבחינת שעות אור ולכן כדאי לתכנן את ניצול היום בצורה טובה יותרמזג האוויר בעונת הסתיו יותר נוח ממזג האוויר באביב, ומיתר העונות של יפן.

העונות שבין לבין

מבחינת העונות הנותרות, קיץ וחורף. מומלץ לדעת כי בעונת הקיץ יש טמפרטורות גבוהות, לחות איומה והרבה גשם! ואילו בעונת החורף, קר מאוד! ובחלקים רבים של יפן יש שלג. אלו החפצים בטיפוס על הר פוג'י למשל, יוכלו לעשות זאת רק בעונת הקיץ, בין החודשים יולי-אוגוסט. בתקופה כבר כמעט ואין שלג בפסגה וההר הביישן די נחמד למטפסים. אם כבר, אז מומלץ ללון בלילה בבקתה על ההר, ולהשכים לזריחה המרהיבה. מי שמעוניין לצאת אל האי הצפוני, הוקאידו, יכול לקבל המלצה לצאת בתקופת הקיץ

לעומת זאת, בתקופת החורף מאוד קשה לטייל בהוקאידו בגלל הקור ותנאי גישה מוגבלים. ועם זאת, פסטיבל הקרח של סאפורו מתקיים בחודש פברואר הקפוא. לסיכומו של עניין, בחירת המועד לטייל ביפן תלויה ברצון של המטייל לראות דברים מסוימים כמו פריחת הדובדבנים באביב או את צבעי השלכת (קויו) בסתיו, לתור אחר פסטיבלים מיוחדים כמו פסטיבל הקרח בחורף של הוקאידו או לטפס על הר פוג'י בקיץ

אני מקווה שהצלחתי להעשיר אתכם באילו עונות כדאי לבקר ביפן.
 


מה דעתך על העונות לטייל ביפן ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כטיולים, תרמילאות, יפן, דובדבן, שלכת, פריחה, תיירות, טיסות, עונות